Gå til innhold

Erfaringer med Marangoni-dekk?


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Det ser ut som det blir 235/40-18" Marangoni-dekk på meg, regner med det er Zeta Linea (de har vel ingen andre i den dimmen). Har lest litt innlegg rundt forbi rundt disse dekkene, og det ser ut som de fleste som har de synes de er bra. Det jeg ikke finner noe om er om de sporer eller ei...

Noen som har erfaringer rundt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt en sessong med Marangoni 225/40-18". De var meget bra syns jeg. Slite sterk og de sporet ikke i det heletatt hvis jeg sammenligner de med Falken og Khumo dekk i samme dim. Stordelen Taxiene i Trøndelag bruker Marangoni vet jeg. Det er fordi de har lang levetid og er helt greie når det gjelder dekkstøy,veigrep o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierende kommentarer.., men det høres da ikke så ille ut.

Liker da kjøreegenskaper, dekkene betyr tross alt mye under en nødbrems eller unnamanøver, men holdbarhet passer meg bra nå i studietiden - trenger noe som holder til jeg er ferdig på høyskolen. Har snart fått ordnings på alt, så da håper jeg at jeg slipper noen store utgifter på bilen fremover (kan vel drømme?).

Så sant ikke selger trekker seg blir det ihvertfall disse dekkene i kveld, på 18" ACS. Har ikke så store valgmuligheter når det er brukt (dekkene er fra august).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

javæl. men husk bare hvordan dekk du har når det er fuktig ute på veien å du har lyst å trø på litt.... hadde Marangoni dekk i 225 17" ca 5mm mønster dybde på i fjor sommer. Bilen slapp bak i en sving, i 80-90kmt å snurra rundt 3 ganger før æ klarte å få retta den sånn delvis opp å stoppa på fortauet 1 meter fra en lyktestolpe...

Svingen var ikke knapp heller, bytta ut dekka bak til nokian som jeg syne fungerte bedre...

Ikke for å skremme, men en liten skrekk opplevelse. dekkene som du kjøper er nyere å sikkert bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde continental sport contact 2 (eller hva nå de heter) og disse skal da være rimelig gode. Gunnar kan jo selv bekrefte hvor bra de satt på vått føre. :)

Gjetter på at brede dekk som begynner bli litt slitne ikke er noe særlig på vått uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var borte i noen maragoni samme type som du snakker om kunnar. de er IKKE og annbafale!!!!! D er rett og slett noe piss spør du meg. hadde 255\17" bak og 235\17" på en e39 528 og d var ikke noe hjulgrep i d hele tatt og kjøre litt fort(kozing) i svinger og slik er faktisk litt skummelt ass. var som å kjøre på skøyter. og da var d tørt. ble skodd om til dunlop sp 9000 etter en uke med nye dekk.

så har jeg sakt min mening. :)

men d kommer jo ann på va de skal brukes til. og kjøre frem og tilbake på skolen er de vel greie. :) jeg ville hadt fulda extremo skulle jeg hadt noe billig og bra. de er vertfall yppelige på e30 bedre enn goodyear eagle f1 dekka både gamle og nye typen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vi får se. Kjøper settet for felgene sin skyld. Skader ikke at det er nesten nye dekk på.

Har sett mange som synes de er bra. Tror dessuten de 130 gampene mine skal slite nok med å dra løs 235/40-18"... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...