Gå til innhold

BMW vs TANK!


 Share

Anbefalte innlegg

Opplagt at militær-folk er inkompetente gjøker ;):twisted:

Tja, eller i dette tilfellet, at det var en inkompetent kvinnelig sjåfør i BMwen.....

Vil heller si at de finnes mange nisser i nordtrøndelag som ikke tar hensyn til at det er militærøvelse. Under øvelsen er det flere hundre STORE kjøretøy på de småveiene der oppe, og det må taes hensyn til.

Det er bare å regne med at det blir flere ulykker, men det er ikke alltid bare forsvarets sin feil.

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må jo skjønne at det kan være VELDIG vanskelig å få øye på 80 tonn med pansret kjøretøy på dagtid :D

80 tonn er vel å ta i? Den M113-vogna som har kollidert med en BMW i denne artikkelen veier ca 13 tonn, jeg har selv kjørt slik PPK - Pansret* PersonellKjøretøy (eng: APC - Armored Personell Carrier), og det er langt fra det samme som å kjøre bil! Den har heller ikke all verdens feste på snø og is.

Den andre ulykken det refereres til her, var mellom en Leopard og en Mercedes, jeg er forøvrig visstnok i slekt med den kvinnelige passasjeren der har jeg fått høre. En Leopard stridsvogn veier ca 40 tonn. Vognkommandøren av denne Leoparden har fått et forelegg på 5000,- kroner: www.adressa.no/nyheter/nordtrondelag/article464402.ece

Som om ikke disse to ulykkene var nok har en CV 9030 stormpanservogn kjørt inn i et hus! www.adressa.no/nyheter/nordtrondelag/article462581.ece En slik vogn veier ca 26 tonn.

Jeg støtter også "butch" sin uttalelse om at sivil trafikk må ta særlige hensyn ved slike store øvelser. Forresten er det ingenting som heter "tanks" i Norge, det er stridsvogn.

*Pansret er å ta hardt i, men den kalles nå engang det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...