Gå til innhold

hmm!!! Alternativ til M3!


bimmerdude
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror du hadde problemer med pedalplasseringen i Alfaen fordi du ikke var vant med det Gunnar.

Det er jo nesten livsfarlig hvor tett de pedalene står hvis man ikke er vant med det. Er lett å trykke inn clutchen i stedet for bremsen. Gjorde det en gang og ble livredd hehe. Men sporty er det. BMW har tydeligvis veklagt komfort og sikkerhet når de valgte plasseringen, skulle ønske plasseringen var litt mer sporty jeg da.

Kommentarer om pedalplassering og annet om andre biler fra folk som kun har eid BMW blir litt teit.

Er synd med folk som har hengt seg opp i ett bilmerke. Er sundt å ha litt alternativer å tenke på!

Hadde vært gøy å møtt opp på ett VAG treff med en litt rå BMW og sett hvordan den er i forholdt til en Audi A3. Tror faktisk de har veldig bra kjøreegenskaper til tross for at det er mange teoretiske grunner til at en bakhjulsdrevet bil med 50/50 vekfordeling skal sitte bedre på veien. Jeg er fult klar over at BMW knuser Audi på noen baner, men da er det store baner... En lett bil har fordeler i krappe svinger. En E30 M3 kan nok ha høyere fart runt en krapp sving enn en E36 M3.

Noen som har erfaring med banekjøring mot Audier?

En ting som veier for en turbo bil er jo at den er så mye lettere å trimme! Kan jo turbokonvertere en M3 også men det koster flesk og er vanskeligere å sjule i veikontroller og PKK.

Vet at M3 og A3 1,8T er totalt forskjellige biler men... Prisnivået er også veldig forskjellig.

Er kanskje bedre å sammenligne en 328i med en A3 1,8T da er man på nesten samme prisnivå. Men skal man bygge om til en M3 blir det noe på samme nivå omtrent.

Når det gjelder rusta så er det mange som tenker feil her! Er ikke noe bevis at det finnes mange rustfrie E36. Det som er bevis for dårlig rustbeskyttelse er at det faktisk begynner å dukke opp endel E36 med rustproblemer. Tror ikke man finner like mange Audier produsert i samme tidsepoke med rustproblemer. E36 har bedre rustbeskyttelse enn E30 og E34 så vidt jeg vet, men den skulle vært mye bedre.

Kjører gjerne en A3 med Biltema olje ja. Ikke noe galt med noen av delene.

Både Audi og BMW er dritbra biler, å snakke dritt om Audi blir bare for dumt. En ting jeg er lei av med BMW er det dårlige ryktet merket har opparbeidet seg. Folk om bor i byen og på landet har totalt forskjellig inntrykk av den vanlige personen som kjører BMW. I Oslo f eks forbinder de en BMW med rikmanns bil eller kriminell innvandrer. I Oslo er vel ca 90% av BMW'ene kjørt av innvandrere, ikke mange nordmenn som fortsatt gidder å ha BMW der. Er litt lei av å motargumentere at BMW ikke er en "pakkisbil" og "kebabtralle".

Har vært endel på VW og Audi klubben sitt forum og det virker også som den tekniske kompetansen er høyere der. Det er verdtfall mye mer aktivitet rundt temaer når det gjelder oppgradering av bremser og trimming av motoren.

Var egentlig ikke interisert å diskutere bilmerker her men ble visst sånn det utartet seg. Personlig driter jeg i om det står Ford eller Lada eller what ever så lenge bilen er bra. De som bryr seg om sånt er bare ute etter ett status symbol og en penis forlenger. Det er også en grunn til at BMW har fått dårlig rykte fordi det er sånne folk som kjøper den bilen. Jeg liker BMW pga utrolig bra motorer, kjøreegenskaper og design som tiltaler meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en Audi S4 94 modell 2.2 TQ, 6.gir man. med 350 hk så har du det meste skal jeg si deg. Det går unna! Den drar i fra M3 det er helt klart! :)

Nei takk. Alt for tung og stor bil! Mye mer morro å kjøre en liten bil. Da for man mye mer følelse av at det går fort unna. Mer morro i lovlige hastigheter i hvertfall.

Du kjører ikke fra en M3 E36 med en S4 når det kommer litt svinger i hvertfall. Da blir det bedre å sammenligne med en RS2!

Så store biler er kjipt å kjøre! Komfortable men kjedelige. Ikke lett å finne parkerinsplass i en trang by til den heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en Audi S4 94 modell 2.2 TQ, 6.gir man. med 350 hk så har du det meste skal jeg si deg. Det går unna! Den drar i fra M3 det er helt klart! :)

Nei takk. Alt for tung og stor bil! Mye mer morro å kjøre en liten bil. Da for man mye mer følelse av at det går fort unna. Mer morro i lovlige hastigheter i hvertfall.

Du kjører ikke fra en M3 E36 med en S4 når det kommer litt svinger i hvertfall. Da blir det bedre å sammenligne med en RS2!

Så store biler er kjipt å kjøre! Komfortable men kjedelige. Ikke lett å finne parkerinsplass i en trang by til den heller.

Du overdriver litt da, det er jo ikke en cadillac heller da. det er jo tross allt en stasjonsvogn med størrelse på Passat stasjonsvogn, og den veier 1500kg! Og man kjører fra en m3 når man kommer i svinger S4 er jo trossallt en sportsutgave av Audi, og du har allerede fullt Nm og fullt av krefter fra det lave turtall! RS2 har alltfor mye hester så den blir litt mere feil å sammenligne igjen hvartfall det som jeg har sett er det bare mellom 380hk - 600hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må for en gangs skyld skrive att rs2 er værst og kjøre svinger og slikt med. d ligger som klister på veien. den har ett perfekt understell og en motor med ett fantastisk dreimoment og drag register. de bilene liker jeg ass. og denne da

Camera_Picture_26.sized.jpg kom igjend boys. :) detta er gromme biler men d er kun d værste audi lager som er fint og se på og da. men fremdeles ville jeg ikke bytta de der mot en kozlig bmw m3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde jeg hatt råd til å ha en RS2 så ville jeg heller hatt det! M3 blir jo bare tull i forhold :P RS2 har alltfor mye hester dyrt å forsikre! Jeg sier bare en ting Turbo er tingen! ohhh den deilige suse lyden rått ass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en kompis som skal selge sin. helt klart norges mest strøkne..... d er vare bil da. import 2000 og er rs blå med takluke og ac og full pakke. utrolig pen og se til i lakken. alle servicer og den er bare utrolig strøken 1994 mod med 101km på telleren. han skal ha 210000 mener jeg. den er faen m feit ass. helt orginal og strøken innvendig og utvendig. kan ikke få sakt hvor bra den er ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra ikke alle er hjernevaska BMW fanatikere her! :D

Veier ikke en S4 rundt 1700 - 1800 kg da?

Har jo sett flere resultater fra forskjellige baner der forskjellige M3'er har kjørt fra S og RS modeller til Audi. Også de som har skrudd opp turbotrykket. Merkelig det da? Vektfordelingen er vel ikke like bra i Audiene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en kompis som skal selge sin. helt klart norges mest strøkne..... d er vare bil da. import 2000 og er rs blå med takluke og ac og full pakke. utrolig pen og se til i lakken. alle servicer og den er bare utrolig strøken 1994 mod med 101km på telleren. han skal ha 210000 mener jeg. den er faen m feit ass. helt orginal og strøken innvendig og utvendig. kan ikke få sakt hvor bra den er ass.

Problemet er at alle de er importbiler. Er den registrert første gang i Norge etter 1996 så og trimmet 100 hester kan man risikere en sinnsyk regning i postkassa.

Det jeg har hørt er hvis man blir tatt så får man ingen reduksjon i trimmeavgiften etter alder på bilen. Var en som hadde trimmet en SX200 og fikk en regning på 40 000 kr i postkassa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så store biler er kjipt å kjøre! Komfortable men kjedelige. Ikke lett å finne parkerinsplass i en trang by til den heller.

Her :D

city_overview.jpg

Den bilen er så utrolig stygg! Ikke rart den ikke har solgt bedre! Den stygge Pioneer 8 plastikken passer ikke på annet en robåter.

Hadde jeg vært sjefsdesigner hos Think hadde jeg valgt ett mye penere og sporty design.

Syns de heller skulle satset på å ombygge vanlige biler til elbiler egentlig. Folk vil ikke at andre skal se lang vei at man kommer kjørende i en elbil. Det tror ikke jeg i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...