Gå til innhold

hmm!!! Alternativ til M3!


bimmerdude
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er fult klar over at BMW knuser Audi på noen baner, men da er det store baner... En lett bil har fordeler i krappe svinger. En E30 M3 kan nok ha høyere fart runt en krapp sving enn en E36 M3.

Noen som har erfaring med banekjøring mot Audier?

:lol: Knuser BMW Audi bare på store baner? Veeel, vi har noen Audiførere her borte i Rogaland som kjører sammen med oss på banen, og den banen er i aller høyeste grad liten og kronglete. Jeg har jo bare en 320, og Audiene ligger bak meg da. Også de med trimmet A3. Det er en S4 som er unntaket på listen. Den har kjørt ganske fort, men jeg har ikke sett den i aksjon selv. Den kjørte sist i 2003.

Her finner du en oversikt:

http://www.itberg.no/bil/revetider/revetider.htm

Vet ikke hvor komplett eller riktig den er, men det er hvertfall et sammenligningsgrunlag. Og du trenger ikke se lenge for å finne ut hva som er raskest av BMW og Audi på den banen hvertfall.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt lei av å motargumentere at BMW ikke er en "pakkisbil" og "kebabtralle".

Jeg bor i Oslo, jeg er norsk. Ser ikke på det som noe problem. Får stort sett bare positive kommentarer om bilen, men så omtaler jeg den selv som rullekebaben, så da er det kanskje ikke noe gøy for folk å erte med at det er kebabbil.. Dessuten rocker jo bislett kebab! :lol:

Jeg liker BMW pga utrolig bra motorer, kjøreegenskaper og design som tiltaler meg.

Jeg liker ikke audi pga de er kjedelige og har et design som ikke tiltaler meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er jo at A3 er en modell som er konstruert senere enn E36 så det er en litt mere moderne bil. Plassen er mye bedre utnyttet i den. Er ikke kun ytelser jeg tenker på.

Lurer på om hvordan resultatet bli hvis jeg kjører omkapp med en A3 Turbo med 200 hester med 328'n. Audien er jo nesten 200 kg lettere men den har forhjulsdrift da.

Har regnet litt på det og hvis jeg får trimmet min til ca 230 hester (noe som er fullt mulig uten store kostnader) så vil jeg få omtrent samme kg/hk forhold som en A3 Turbo med 200 gamp.

Må få lettet bilen min litt også! Reservehjulet skal ut i hvertfall. Noen som vet om man får kjøpt lettere men like kraftige batterier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste ved vektredusering er vel å ta ut all inredning, renske bil for stereo, AC osv.. I tillegg går det å skrape av all understellsmasse, sette i en lett sports-stol..Da har du racer... Men en helt ubrukelig bil praktisk sett :cry: Understellet ruster, bare du som kan sitte i bilen osv.... Men det finnes jo en fin balanse gang mellom 2 ytterpunkter, det er bare det å finne den... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpina b3 :D antingen 3.0 eller 3,2

Halv forsikring, rimligere deler og servise av en m3

Chip trimmed audi kan bli en dyr historie om man er så uheldig at

skade bil og forsikringsbolaget finner ut at her var det noe rart.

Bmw lyden banker audi symaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kanskje ikke så værst hvis jeg får 240 hester i den jeg har nå! Skal være mulig uten så store kostnader har jeg hørt. Da vil den jo nesten ha ett vekt/effekt forhold som en M3.

Er billigere forsikring i hvertfall og vansekeligere for andre å se at den er trimmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...