Gå til innhold

Vurderer e34 i rogaland!

Kenzuke
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fyller 18 i slutten av denne måneden å er på ivrig utkjikk etter e34 (520 / 525) -- Har funnet meg en 520i 91mod 130 000km som er i Nærbø, Rogaland. (Denne: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospe ... &username= )

Om jeg skal kjøpe en bil så langt ifra (bor selv i Alta, FINNMARK), så må jeg sende den på NAF først for å sjekke at alt er i orden.

Om NAF testen sier OK, så har jeg vel ingen garanti på at motoren å alt av drivverk er i skjønneste orden da?

Det er nesten så jeg har lyst å spørre en av dere på forumet (som holder til i nærbø-området) om å ta en kjikk på bilen for meg! (mot honorar seff) om jeg skulle finne ut at jeg går for den! Fordi det er jo ganske trasi å fly helt ned til Rogaland å finne den rustbomba eller sunnkjørte bilen elns ... :oops:

Edit: Ser i ettertid at denne kanskje skulle vært på "Annet" ? -- magad im stupid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjell Fuglestad bor på Nærbø. Du kan kanskje PM'e ham og høre om han kjenner til bilen..

Evt. kan jeg kanskje rekke å se på den om/når jeg drar hjem i påsken.

Vær obs på at den har stått i noen uker nå. Litt rart egentlig, med tanke på prisen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjell Fuglestad bor på Nærbø. Du kan kanskje PM'e ham og høre om han kjenner til bilen..

Evt. kan jeg kanskje rekke å se på den om/når jeg drar hjem i påsken.

Vær obs på at den har stått i noen uker nå. Litt rart egentlig, med tanke på prisen...

Ja, er klar over at den har stått en stund! Synes også det er rart at han ikke har fått solgt den på flekken. (fordeom han enda ikke har fått en eugodkjent pga manglende lyddemping i endepotta)

Hadde vært bra å fått noen kyndige til å se på den! Han sier sjøl den er strøken å rustfri bortsett fra et defekt speedometer. Noe som også kan bety at den har gått lenge uten å telle kilometer, men han påstår sjøl at den har kjørt siden sommer engang uten speedo, å at den har gått max 130.000km (116.000 elns på telleren)

Edit: holder forresten ganske daglig kontakt med han over MSN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg fyller 18 i slutten av denne måneden å er på ivrig utkjikk etter e34 (520 / 525) -- Har funnet meg en 520i 91mod 130 000km som er i Nærbø, Rogaland. (Denne: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospe ... &username= )

Om jeg skal kjøpe en bil så langt ifra (bor selv i Alta, FINNMARK), så må jeg sende den på NAF først for å sjekke at alt er i orden.

Om NAF testen sier OK, så har jeg vel ingen garanti på at motoren å alt av drivverk er i skjønneste orden da?

Det er nesten så jeg har lyst å spørre en av dere på forumet (som holder til i nærbø-området) om å ta en kjikk på bilen for meg! (mot honorar seff) om jeg skulle finne ut at jeg går for den! Fordi det er jo ganske trasi å fly helt ned til Rogaland å finne den rustbomba eller sunnkjørte bilen elns ... :oops:

Edit: Ser i ettertid at denne kanskje skulle vært på "Annet" ? -- magad im stupid :P

Hei

Jeg stiller meg sterkt tvilende til bilens km.stand!

I ditt tilfelle ville jeg valgt en bil nærmere finnmark(laaaangt til Rogaland)

Hvis du derimot føler for bilen så be selgeren om å få tatt Naf-test....så slipper du utgiften. Få noen i Rogaland til å se på bilen for deg...det sparer deg for mye...generelt er ikke hvit bil ettertraktet....men kanskje du ønsker hvit bil.....må da være aktuell bil nærmere finnmark?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint å selge hvite biler. Ikke noe problem det.

Vi kan helt sikkert få noen til å prøvekjøre bilen for deg her i Rogaland. Garantert noen som vil gjøre det, og ganske sikkert helt gratis, hvertfall hvis du er eller blir medlem i BMWCCN. Mye velvilje blandt klubbkolleger.

Det er også et godt råd å få selgeren til å ta NAF testen. Så slipper du å organisere dette. Skulle du velge å kjøpe bilen, så kan det jo ligge an til en god påsketur på deg for å få den hjem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, dette med NAF testen: NAF tar jeg uansett om jeg kjøper den av naboen! Alltid best å være på den sikre siden!

Å dette med hvit bil: har fått en bekjent til å lakkere bilen for meg billig ...

Finnes jo selvsagt masse biler rundt om i norge (også nærmere), men de aller fleste har jo bikka 200.000 km, om ikke alle, så de fleste.

Liker det lyse interiøret jeg! Kall meg gjerne smakløs, men jeg synes det er finest (etter skinn da ...)

Rogaland -> Finnmark er ei sinnsyk lang rute, I know :P Du får nesten ikke lengere kjørerute igjennom Norge :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint å selge hvite biler. Ikke noe problem det.

Eh... Vi diskuterte akkurat dette på Autozentrum på onsdag og de fleste var enige om at de skulle ha vært rimelig langt inne i en viss tåke før de kjøpte hvit bil.... Fint og praktisk i California, men ikke i Norge... Alt kan jo imidlertid selges bare prisen er lav nok :wink: .

Jeg har ikke sett bilen, men instinktet sier meg at det er en hel del som ikke stemmer her. Jeg ville aldri ha kjøpt en bil med usikker kilometerstand. Hvis du likevel har tenkt å lakkere den, blir den jo ikke spesielt billig heller.

Som Gaute sier er det imidlertid mye velvilje å hente i BMWCCN. Er du eller blir medlem hjelper jeg (Og min bedre halvdel) deg gjerne med å finne en slik bil her i det sentrale Østlandsområdet. (Vi har en viss forkjærlighet for E34'en og har etter hvert kjøpt noen både til oss selv og andre...). NAF-testen er grei nok, men jeg/vi forlanger alltid at Alf Lie (Har skrudd BMW siden før jeg ble født...) får lov til å gå over den før det blir handel. P.g.a. nevnte velvilje gjør Alf dette som regel gratis.

Send meg en PM hvis du er interessert! Ingen baktanker eller kostnader, bare ren og skjær interesse og velvilje! (Solgte i sin tid min E34 til langt under listepris til en "guttunge" fra Vestlandet bare fordi jeg visste at bilen ville få et "godt hjem". Dusten fra Bærum som bød 20' mer fikk ikke kjøpe den... Gleden og entusiasmen hos nevnte "guttunge" var faktisk verdt 20'!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dette med hvit bil: har fått en bekjent til å lakkere bilen for meg billig ...

Rogaland -> Finnmark er ei sinnsyk lang rute, I know :P Du får nesten ikke lengere kjørerute igjennom Norge :?

Omlakkering er en dårlig idè! Finn heller en bil som er rette fargen å kjøpe da. Bare en anbefaling. Omlakkering er mye arbeid, og det betaler seg sjelden. Da er det bedre å skifte alle deler i understellet for de pengene.

Rogaland->Finnmark har jeg vært så heldig å få kjøre mange ganger. Det er en flott tur. Bare å glede seg! Men så er heller ikke jeg "helt god", sier de som omgås meg. Jeg bare ELSKER å kjøre bil. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.... Leste om hvite biler og bilauksjoner.. De som solgte bilene for eierne på slike auksjoner sa at f.eks en hvit Chrysler neon kunne gå så mye som 20.000,- billigere enn en tilsvarende sort bil med samme utstyr, km-stand osv.. Det var veldig viktig å ha en "mote-farge" på bilene mente han.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh... Vi diskuterte akkurat dette på Autozentrum på onsdag og de fleste var enige om at de skulle ha vært rimelig langt inne i en viss tåke før de kjøpte hvit bil....

:fist:

Har ikke for vane å ta ting personlig :lol: og plutselig tok jeg en nærmere på avataren din.... :lol: Slike hvite biler er vakre Frode! (Pr. definison så er jeg faktisk "en hvit bil" selv... :wink: )

Gleder meg til å møte deg, Frode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...