Gå til innhold

HJELP! Hvordan lage store flammer ut av eksosrøret?


///MoePower
 Share

Anbefalte innlegg

Du må ha ei dyse og noe som antenner en væske, helst så langt bak i eksosen som mulig. ETTER lyddemperen, slik at du ikke ødelegger ting. Hvis du monterer det nær enden, vil du kunne få en slik flamme du mener, og ikke en eksplosjon. Jeg ville ikke brukt bensin, men en annen væske. Som ikke er riktig så eksplosivt, og som har en litt mer synlig flamme enn bensin.

Kan f.eks. bruke en vanlig innsprutdyse eller kaldstartdyse. Disse gir bensindusj når det tilkobles strøm. Men skal det komme en fin dusj som lett antennes må du også ha trykk. Du trenger altså en tank(beholder), dyse, bryter til dysa, og en bensinpumpe som gir trykk nok til å åpne dysa med en fin dusj. Så må du ha noe som antenner dette, slik at når du trykker på "knappen" din, så starter bensinpumpa, og en gnist starter det hele.

Jeg ville IKKE brukt bensin da bensin er MEGET eksplosivt!

Og skulle du finne på å prøve, så VÆR FORSIKTIG!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg være!! :P Og takk for tipset, blir vel å bruke parafin, har vært med ei gruppe for ca. ett halvt år siden der va lærte å FLAMMEBLÅSE

(med parafin i munnen og blåse hardt på en liten fakkel)

Klarte å lage OVER 2 meter lange flammer! \:D/

Så mest sannsynlig blir det vel parafin jeg kommer til å bruke.. :wink:

Og DU Balleknalle kan sikkert vente med å ta frem pølse og grillspyd :D

Er ikke riktig færdig enda! :wink:

Men blir det vel snart om jeg bare gidder å lage dette! :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har tydeligvis ikkje funnet ut at det ikkje er meningen at man må kjøre fremmover for å lage flammer!! Flammen står jo ikkje å brenner i ett...

Det er jo snakk om en flamme som blaffer opp da, og etter 1 sekund så slukker den igjen.. Dessuten, hva skal jeg med større motor??! har jo 190hk!! Må da være evig nok.....

....foreløpig.. :twisted:

Har planer om turbo og intercooler samt k&n filter og effektannlegg på den!! så motorkreftene kommer de ogzå!! :wink:

Skal trimme den når jeg er ferdig å renovere selve bilen.. :D

Da blir det vel fart!! over 350-400hk!! :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var noen i byen her som borra hull i eksos manifoilen og tredde slangen til spyledysene ned i hullet. Så fyllte de spylevæske tanken med diesel. Røyk fryktelig hver gang de brukte vindusspylerknappen,hehe. Etter at de hadde røyklagt halve byen så kom politiet og klippa skiltene på bilen,hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

parafin vil gi en stygg flamme som ligner noe som kommer ut av en overtrimma lighter...

I en episode av pimp my ride laga de flammer ut av eksosen på en mustang. Da brukte de et kit som bestod av noen slanger,dyse, en pumpe å en tennplugg. Da brukte de bensinen som var på bilen, og det endte opp med en ca. halvmeter lang strak flamme i blåseflammeformat..

Bensin er ikke så eksplosivt som dere skal ha det til, du må ha det under et vist trykk for at det skal bli farlig. Og en finpartikla tåke av bensin helt i enden av eksosen vil ikke ha mye kraft.

Har du dysen retta utover mot enden av eksosen og tennpluggen litt lenger ute vil flammen gå rett ut og belastningene vil være minimale...

:lecture:

Å så er det VELDIG stilig når du får det til skikkelig. Men prøv å få tak i et kit fra noen som kan litt om dette. Prøv ebay?! hva får man ikke tak i der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Takk for alle svar da!! :P

Så også den episoden av "pimp my ride" når de bygde flammer av eksosen..

De grilla jo marsmallows bak flammen også!! hehe :wink:

Du så jo at flammen pekte RETT ut og pinnen de brukte til marsmallows bøyde seg skikkelig.. Men så har nok den der motoren en del mere trykk i eksosannlegget en min bmw da!! hehe :)

Men ellers så så det jo greit ut! :wink:

Skal se til våren når jeg tar bilen hjem og i garagen og begynner å skru på den, om jeg ikkje får fixa flammer oxo! Bilen er avskilta for øyeblikket, men den blei avskilta i fjor fordi den ikkje blei brukt så mye, samt at jeg har begynt å fixe litt "småting" på den og planlegger oppussinga til sommern blandt annet! :D

Så den står nu der og venter på å bli behandlet som en konge! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...