Gå til innhold

Det snør det snør, tiddelibom...


Anne
 Share

Anbefalte innlegg

Noen ganger lurer jeg på hvor dum det er mulig å bli! Når man kommer ut på gårdsplassen etter helgen og finner bilen fullstendig nedsnødd, burde vel første innskytelse være å fjerne snøen? Åpenbart ikke hos alle! På vei til jobb i dag har jeg ikke tall på alle de digre snøklumpene jeg har fått midt i frontruta! Det burde jo ikke komme som noen overraskelse på noen at snøen blåser av når bilen kommer opp i en viss hastighet... Det som er enda verre er at man vel ikke akkurat kan sies å ha full oversikt når det eneste som ikke er dekket av snø og is er et lite hull på frontruta? Er det virkelig verdt å risikere både eget og andres liv fordi man ikke gidder å fjerne litt snø? Hva er det som egentlig foregår oppe i hodet til slike mennesker!? Folk som blir stoppet av politiet for å ha kjørt for fort kan jeg ha en viss medlidenhet med, men blir du tatt av politiet for ikke å ha giddet å fjerne snø og skrape is, skal du vite at jeg koser meg noe alldeles hemningsløst når jeg kjører forbi :twisted: !

Åh, det var godt å få det ut :P !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehehe, godt å høre at det er flere hissige kvinnfolk her inne en meg :D

Er helt enig med deg... Ble ganske så varm i huet selv da jeg kjørte min kjære på jobb idag!! Men det som irriterte meg mest, var at masse folk sprang over gata overalt :? Midt i rundkjøringene både gikk og syklet folk... flere sprang rett over veien der det er 60 sone :shock:

KAFAEN!!??! Er de ikke klar over at det er svinglatt på veiene?? Det er vanskelig å bremse ned raskt nok på dette føret, herregud...

Bruk vettet!!! Jeg har ikke lysst til å få andres liv på samvittigheten fordi de ikke brukte fortauet og gangfeltet!

Blir nesten fristet til å skremme dem litt :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg børstet ikke snø av taket på pickupen idag, og det var med fullt overlegg.. Med heftig snøføyk fra tak og plan, så håper jeg at folk tar til vett og holder skikkelig avstand fra meg. Det irriterer meg grenseløst med folk som kjører for nær bak på vinterveiene.

Hvis du får utallige snøklumper over bilen på vei til jobb tror jeg du kjører litt nær bilen forran, jeg har vært ute å kjørt i 5 timer nå, og ikke fått en eneste snøbit fra en annen bil på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig skal man kjøre så forsiktig at man alltid har mulighet til å stoppe. Hvis du ikke har mulighet til å stoppe for en som går midt i veien hvis det er glatt så holder man rett og slett for stor fart.

Man skal alltid tilpasse farten til forholdene.

Dette gjelder også avpassning av farten i svinger. Er tydeligvis mange som ikke skjønner dette. Man skal aldri holde høyere fart enn at man rekker å stoppe hvis det ligger noe i veien midt i svingen.

Som innlegget over her så er jeg enig i at det er ufattelig irriterende med folk som kjører for tett inntil bilen foran når det er glatt. De kan umulig klare å unngå å treffe inni meg bakfra hvis jeg blir nødt til å bråbremse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får utallige snøklumper over bilen på vei til jobb tror jeg du kjører litt nær bilen forran, jeg har vært ute å kjørt i 5 timer nå, og ikke fått en eneste snøbit fra en annen bil på meg.

Jeg gjør sikkert mye dumt, men å ligge for nær bilen foran gjør jeg ikke! (Er alt for glad i både meg selv og bilen!) Det jeg imidlertid gjør er å kjøre på flerfeltsvei på en strekning hvor jeg må ligge lengst til høyre for å havne der jeg skal.

Siden jeg først var i det hissige hjørnet, kunne jeg ikke dy meg for å spørre damen som kjørte bak meg de siste stykket (Og parkerte ved siden av meg) om hun noen gang hadde tenkt på at det kan ta litt lenger tid å stoppe på blank is enn på tørr asfalt.. Ja, men det var jo ingenting i veien var svaret... Der "intet finnes har selv keiseren tapt sin rett" heter det, så jeg ønsket henne bare en fortsatt god dag :twisted: ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig skal man kjøre så forsiktig at man alltid har mulighet til å stoppe. Hvis du ikke har mulighet til å stoppe for en som går midt i veien hvis det er glatt så holder man rett og slett for stor fart.

Man skal alltid tilpasse farten til forholdene..

Joda, det er jo klart, men folk i likhet med bilistene må ver mer forsiktige og ta mer hensyn når føret er slik en ellers....

Da er det jo ikke akkurat et sjakktrekk å springe rett ut i en ganske traffikert veibane når det er glatt... :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig skal man kjøre så forsiktig at man alltid har mulighet til å stoppe. Hvis du ikke har mulighet til å stoppe for en som går midt i veien hvis det er glatt så holder man rett og slett for stor fart.

Man skal alltid tilpasse farten til forholdene.

Dette gjelder også avpassning av farten i svinger. Er tydeligvis mange som ikke skjønner dette. Man skal aldri holde høyere fart enn at man rekker å stoppe hvis det ligger noe i veien midt i svingen.

Det finnes muligheter for vurderinger og sunn fornuft også i loven som sier at man skal kjøre etter forholdene og ha mulighet til å stanse. Skal man ha tid til å stoppe på glatt føre når folk løper ut i veien kan man ikke kjøre stort mer enn 10km/t. Altså finnes det grenser for hvor bokstavelig man skal ta slikt...

Er forøvrig enig i at det er mye rart på veien om vinteren. Selv har jeg slik kost med langt skaft og skrape på. Det er genialt. Slipper å bli kald og full av snø. Anbefales foran kredittkort eller små isskraper... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at man ikke klarer å stoppe hvis noen hopper rett ut foran bilen din.

Er usikker på hva som skjer i praksis hvis noe slikt skjer. Blir vel bilføreren som får svi uansett. Kommer til å gå på hans sin forsikring og med bonustap i følge.

Men man kan si det slik av hvis det ligger ett hinder i veien allerede, og man ikke klare å stoppe for dette så er vel farten litt for høy.

Virker ikke som det er så mange som tar hensyn til det.

Man skal også alltid ha såpass avstand til bilen foran at man rekker å bremse hvis han foran bråbremser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksne fotgjengere kan vel ikke ned loven i hånd hoppe ut i veien hvorsomhelst og forvente at andre "viker eller om nødvendig stanser"?

Nope! "Påregnelig hindring" står det i loven!

Vott med innebygd isskrape er da slett ikke komisk! Det er lurt! Det som er enda lurere er oppvarmet garasje... :-#

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vott med innebygd isskrape er da slett ikke komisk! Det er lurt! Det som er enda lurere er oppvarmet garasje... :-#

Tja, for oss som har litt eldre biler så kan man vel høre at rusten gnager i saltlaken.

Jeg har mest tro på kald garasje med god ventilasjon ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...