Gå til innhold

Påkjørt ba..kfra


DotTk
 Share

Anbefalte innlegg

Blir sensuret skriver jeg topic'n rett fram...

Stod å venta på att en kollega skulle komme til meg, for å hente meg. Han kom aldrig så jeg måtte kjøre selv på jobb.... Starta opp BMW'n å kjørte mot jobben. Kommet litt over halveis måtte jeg bremse ned for enn buss som skulle på veie frå holdeplassen sin.. Fartsgrense 60km/t. (det var snø underlagt) Bremset så jeg neste stoppet opp (trur jeg stod helt stille). Så smeler det en dame bak i baken min... :cry: stoppa opp for å ta en prate med henne.... Det første jeg hørte når jeg gjikk ut av bilen var: Du hadde vel ikke bil belte på deg du..? Jeg bli ganske iritert når jeg hørte det spørsmålet. Men jeg svarte bare rolig på spørsmålet. Jeg bruker altid bil belte, så det hadde jeg på meg. Så nå venter jeg på att hun skal ringe til meg i kveld, for å finne ut hva vi skal gjøre. Skal prøve å skaffe et bilde av skaden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

no offense, Aguilera og Anne :wink:

Men det er så typisk kvinnfolk bak rattet det der!

Bra å nettopp pådratt en bil skade, og det første hun sier er "du hadde vel ikke belte på deg?" hehe. Hva sørn har det med saken å gjøre. :lol:

Nå kan du jo kjøpe hekkskjørt :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg.

Det er mange (av begge kjønn) som ikke holder god nok avstand på glatt føre eller ikke greier å lese "trafikkbildet" i tide. Typisk situasjon det der med buss som svinger ut. Hyppig nevnt på kjøreskolene er det også.

Litt på siden:

Etter at det har snødd kraftig her i Bergensområdet, igår og natt til i dag, må jeg spørre meg selv om hvor mange idioter som bor her.

Er det mulig å kjøre rundt på sommerdekk enda? :evil:

Eller har folk byttet tilbake igjen til sommerdekk? :evil:

Her her det langtifra jenter som er de største synderene :!:

Irriterer meg kraftig at folk står fast på flat vei fordi de ikke har korrekt dekkutrustning (les vinterdekk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er typisk en kvinnelig forsvarsmekanisme å peile fokus over på noe annet når det har skjedd noe...

Hvis man beskylder ei dame for noe er det typisk at hun sikter inn på en av dine svakheter i stedet for å svare på spørsmålet.

At folk ikke kan tilpasse farten etter forholdene og holde avstand er helt sinnsykt irriterende. Virker som folk tar sjangse på at du ikke skal bråbremse.

Dette gjelder både damer og menn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye som faller på sin egen urimelighet... Tror ikke jeg skal ta meg bryderiet med å kommentere det en gang... Det er jo imidlertid synd at så mange av dere har så dårlige erfaringer med oss.

Min erfaring er at kvinner ofte er de "teite" i trafikken mens mennene er de direkte farlige. (Det er irriterende, men det er jo tross alt ikke så mange som dør etter å ha blitt påkjørt bakfra...).

Minner ellers om at det absolutt er å anbefale å skrive skademelding på stedet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Det er irriterende, men det er jo tross alt ikke så mange som dør etter å ha blitt påkjørt bakfra...).

Nå er det mange her i dette landet som sliter med nakke/ryggskader fra nettopp slike ulykker da, men det har som du sier ingenting med kjønn å gjøre.

Gutta krasjer gjerne hardere når ting først går galt, mens kvinner er mer passive/konservative og har lavere skadenivå når ting først skjer.

Min far ble påkjørt bakfra, studine på 19 gjorde det (Fattern stod stille på rødt lys)

Jeg har selv blitt påkjørt bakfra, dame på 84 (jeg stod stille foran fotgjengerovergang)

Gutter eller jenter, alle må ta ansvar. Jeg har sagt det før, bilkjøring er en lagsport og da mener jeg ikke gutter vs jenter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Det er irriterende, men det er jo tross alt ikke så mange som dør etter å ha blitt påkjørt bakfra...).

Nå er det mange her i dette landet som sliter med nakke/ryggskader fra nettopp slike ulykker da, men det har som du sier ingenting med kjønn å gjøre.

Helt klart mange som får problemer etter slike ulykker! Jeg møter dem hver eneste dag! Det jeg leste her om dagen, og som faktisk overrasket meg litt, er at svært mange også sliter med helt eller delvis utviklet posttraumatisk stressyndrom etter tilsynelatende "ufarlige" ulykker. Kan skrive under på at dette er et ganske så lite festelig problem å ha i forbindelse med bilkjøring når nettopp bilkjøring er noe av det man liker best her i livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg leste her om dagen, og som faktisk overrasket meg litt, er at svært mange også sliter med helt eller delvis utviklet posttraumatisk stressyndrom etter tilsynelatende "ufarlige" ulykker. Kan skrive under på at dette er et ganske så lite festelig problem å ha i forbindelse med bilkjøring når nettopp bilkjøring er noe av det man liker best her i livet!

Uvitenhet er evig lykke ;)

Mange, spesielt i rike land som f.eks Norge, lever i en veldig beskyttet tilværelse der de største bekymringene går på om man har nok tid og at man har nok penger til å leve slik man vil. Når en plutselig havner i en kritisk situasjon der eget liv var i fare begynner de fleste å gruble og noen grubler litt for mye. Dette er nok en stress/sjokkreaksjon som vi i vår enkle hverdag ikke er vant til å takle.

Freude am fahren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en plutselig havner i en kritisk situasjon der eget liv var i fare begynner de fleste å gruble og noen grubler litt for mye. Dette er nok en stress/sjokkreaksjon som vi i vår enkle hverdag ikke er vant til å takle.

Som jeg skulle ha skrevet det selv! Kloke ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste området jeg har hørt om at kvinner er "dårlige" førere av motorvogn, er ved rygging! (leste noe statistikk greier en gang.... :roll: )

Der traff du spikern på hodet.... :shock::P

Hehe. Er du dårlig til å rygge altså? :P

Det er ikke en av mine sterkeste sider for å si det sånn.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...