Gå til innhold

short shift kit..


humayun
 Share

Anbefalte innlegg

jeg tenkte meg å kjøpe en short shift kit...noen som har erfaring med det...hvordan fungerer det egentlig og kan man motere det selv..en ting til jeg må ta av den gamle gir knob deksel.hvordan det kan tas av.det sitter fast.....trenger deres råd......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve girkula drar du rett opp. Vær bestemt og IKKE hold hodet rett over #-o Mansjetten som sitter rundt er også bare å ta forsiktig av. Er ei plastikkramme som har klips rundt seg.

Man kan montere det selv, men har hørt det kan være litt trangt under bilen der selve stanga er festet til girkassen.

Har selv ingen erfaringer med det, men har vært inne på tanken å gått til anskaffelse av det, da jeg føler at jeg har ganske lang "vandringsvei" mellom girene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan absolutt anbefale short shift. Har det selv, og syns det er helt for j..... å kjøre andre biler uten. Reagerer med en gang på den lange vandringen. Jeg fikk et verksted til å montere det, da jeg skulle ha noe annet gjort i samme slengen. Men har forstått at det ikke er noen stor sak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har montert dette og er kjempefornøyd! betalte 350+ moms på motortechnik! Ganske mye for pengene syns jeg, hehe.... gikk greit å montere, utenom at girstanga var litt tykkere slik at den ene foringa rundt kula midt på stanga måtte slipes litt :D

Gjort på en halvtime å sette på! Bare jekke opp bilen, løsne det staget som går inn i kassa og så sette seg inn i bilen, ta av girkula, ta av girmansetten, løsne seg-ringen som holder alt der nede på plass, så må du flytte over den foringa og en fjær og en ring over på shortshiftstanga og sette det på plass igjen! Sånn er det hvertfall på e30 :)

Fort gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...