Gå til innhold

Nå er eg sint!!


alpina b3
 Share

Anbefalte innlegg

Du må stå på krava når du snakker med dem da.. Håper det ordner seg...

Tror jeg leste en plass at bensinstasjonene faktisk tjener mer på pølser og annet stash enn de gjør på bensin/diesel :shock:

Helt korrekt :!:

Har selv jobbet på bensinstasjon når jeg gikk på vidergående og beskjeden var klinkende klar fra sjefen der. Spør alle som kommer inn om det skal være en pølse, tjener mer på det en at noen fyller tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må stå på krava når du snakker med dem da.. Håper det ordner seg...

Tror jeg leste en plass at bensinstasjonene faktisk tjener mer på pølser og annet stash enn de gjør på bensin/diesel :shock:

stemmer, grunnen til dette er pga staten skal ha AVGIFTER!!!!! :evil: bensinen koster ikke mer enn 3 - 4 kr i innkjøp, men så har staten 10000vis av avgifter, så gjør at prisen havner rundt 9 kr. bensinstasjonene tjener ikke mer enn et par øre pr liter. Av og til når det er "bensinpriskrig" så er det bensinstasjoner som går i - !!! For en verden vi lever i :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.. Syk utvikling på bensinstasjonene nå til dags.. Før hadde de verksteder som kunne hjelpe deg med utlån av løftebukk osv, kyndige folk med bilkunnskaper som gjerne hjalp deg med bilholdet ditt... Salg av dekk og andre bilrekvisita..... :mrgreen:

Nå er det nesten bare kvisete dritunger som selger pølse og VG igjen.... 8-[

Hvor vil galskapen ende... [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det nesten bare kvisete dritunger som selger pølse og VG igjen....

Takket være et ekstremt stramt arbeidsmarked de siste par årene er det (Her i Osloområdet i hvert fall...) dessuten en hel del siviløkonomer/-ingeniører og jurister... Jeg kjenner faktisk et par ihuga BMW-entusiaster som begge tar sin tørn på en av områdets største bensinstasjoner og det er ikke få bileiere (Og da selvfølgelig først og fremst BMW-eiere) som har forlatt "åstedet" med helt nye kunnskaper om bilen sin!

Jeg jobbet forresten selv på den samme bensinstasjonen da jeg studerte og det var faktisk et krav at man kunne et minimum om bil... Det er ikke sååå lenge siden, men det har kanskje skjedd en forandring... Jeg blir sjelden skuffet fordi jeg sjelden forventer noe annet enn bensin og en Cola Light...

En helt annen ting det kan være greit å huske på er at bensinstasjoner faktisk er underlagt Lov om håndverkertjenester når de tilbyr bilvask...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.. Syk utvikling på bensinstasjonene nå til dags.. Før hadde de verksteder som kunne hjelpe deg med utlån av løftebukk osv, kyndige folk med bilkunnskaper som gjerne hjalp deg med bilholdet ditt... Salg av dekk og andre bilrekvisita..... :mrgreen:

Nå er det nesten bare kvisete dritunger som selger pølse og VG igjen.... 8-[

Hvor vil galskapen ende... [-o<

før i tiden gikk bilene i stykker hele tiden. man måtte bytte luftfilter, plugger etc "annenhver mil" og olje hver 500 mil. i dag har mange biler serviceintervaller på 20000 og 25000 km og skal du fikse noe på bilen, så må du på verksted.

bensinsatsjoner har ca 3% avanse på bensin.. dvs 3 kr på en hundrelapp.. imotsetning til for eks. klesbutikker som har 300% på en bukse de selger.

derfor sier det seg selv at de må finne på andre ting å tjene penger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.. Syk utvikling på bensinstasjonene nå til dags.. Før hadde de verksteder som kunne hjelpe deg med utlån av løftebukk osv, kyndige folk med bilkunnskaper som gjerne hjalp deg med bilholdet ditt... Salg av dekk og andre bilrekvisita..... :mrgreen:

Nå er det nesten bare kvisete dritunger som selger pølse og VG igjen.... 8-[

Hvor vil galskapen ende... [-o<

før i tiden gikk bilene i stykker hele tiden. man måtte bytte luftfilter, plugger etc "annenhver mil" og olje hver 500 mil. i dag har mange biler serviceintervaller på 20000 og 25000 km og skal du fikse noe på bilen, så må du på verksted.

bensinsatsjoner har ca 3% avanse på bensin.. dvs 3 kr på en hundrelapp.. imotsetning til for eks. klesbutikker som har 300% på en bukse de selger.

derfor sier det seg selv at de må finne på andre ting å tjene penger på.

Det hele startet vel med at landhandlere fikk en bensinpumpe på tunet...og det hele ender vel med at landhandlere (les: Rimi, Ica, Coop, gatekjøkken etc.) har en bensinpumpe på tunet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...