BMW_JP Skrevet Mars 21, 2005 Share Skrevet Mars 21, 2005 Hei. Den forrige bilen jeg vurderte ble det ikke noe av, den var strøken men chassi nr var byttet osv. Masse tullball.... Nå er jeg på jakt etter ny BMW. Den forrige var relativt ny, 97 modell og var ikke angrepet av rust. Nå ser jeg på en eldre modell 93 modell. Den er nok mer utsatt for rust ?? Hva bør jeg se etter? Motor? Rust? Hvor ruster BMWene? Hvordan kan man "se" at bilen er ungdomskjørt? Jeg ser nå på en BMW 320i coupe 2 dørs, gått 148 000 km, 93 modell, den har alarm, Kollisjonspute, Kurve/tåkelys, Lettmetallfelger, Radio/CD, Sentrallås, Takluke, Vinterhjul osv. Svart. Pris: 99 000 kr. Ser ikke ut til å være senket. Heller ikke lakkert helt ned. Så neppe ungdomskjørt. Help me..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet Mars 21, 2005 Share Skrevet Mars 21, 2005 Pleier ver et godt tegn om den er helt orginal, ungdommer fixer somregel litt på bilene Ta en prøvetur, og kjenn etter om clutchen er slakk..hvordan bremsene er osv... kikk nøye overalt på bilen, er ofte mye steinsprut med begynnende rust fremme og på panseret! Bilene får ofte rust i hjulbuene, så der bør du ta en kikk! Ellers ville jeg tatt den på verksted eller på en NAF test for å høre om de kan finne noen feil eller mangler Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet Mars 21, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2005 Takk for svar Aguilera! Jeg ser nå en annen BMw 320i COUPE, 94 modell, gått 27 000 km mer enn den over, men har mye mer utstyr, blant annet klima og skinnseter. Helt original ellers. Pris kr 84 000 ,- men det er med automatgir, er det derfor den er så mye billigere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet Mars 21, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2005 Hvor langt kan en BMW gå før det begynner å bli meget slitt ?? f.eks. burde man kjøpt en som er gått 250 000 km ??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 21, 2005 Share Skrevet Mars 21, 2005 Hvor langt kan en BMW gå før det begynner å bli meget slitt ??f.eks. burde man kjøpt en som er gått 250 000 km ??? En BMW er i utgangspunktet et kvalitetsprodukt og man tar derfor normalt ikke en større risiko ved å kjøpe en BMW som har kjørt 250000 Km enn ved et annet bilmerke. Problemene begynner først hvis bilen mangler service og/eller er ekstraordinært hardt kjørt (les: typisk ungdomsbil som Aquilera poengterer). Som alltid...se deg for når du prøvekjører biler og allier deg evt. med en som kan brukte biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Mars 21, 2005 Share Skrevet Mars 21, 2005 naf test er tingen. 900spenn og d er en kjempe forsikring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TorErling Skrevet Mars 21, 2005 Share Skrevet Mars 21, 2005 Visst bakdekkene er slitt, så er det ungdommer som har hatt den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Mars 21, 2005 Share Skrevet Mars 21, 2005 jeg har forøvrig en e36 325tdsa 94mod som jeg skal selle som er i rimelig bra stand. vist d kunne være int bare. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet Mars 21, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2005 Hvordan er det med automatgir? Er manuell kasse bedre eller dårligere enn automat? Hva blir fortest slitt/defekt? Hvorfor er automatigir så mye billigere enn manuell? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Mars 21, 2005 Share Skrevet Mars 21, 2005 jeg synest d var kjempe greier med automat. automat er vel noe dyrer enn manuell, og holdbarheten er vel rimelig like lang vil jeg tro. tror d er 15000 i tilleg for automat i bruktbil prislisten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet Mars 21, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2005 jeg synest d var kjempe greier med automat. automat er vel noe dyrer enn manuell, og holdbarheten er vel rimelig like lang vil jeg tro. tror d er 15000 i tilleg for automat i bruktbil prislisten. hæ? kødder du? Jeg har helt motsatt oppfatning. Registrert at automatgir ligger mye rimeligere enn samme bil med samme årsmodell, nesten lik kilometerstand men som har manuell kasse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Mars 21, 2005 Share Skrevet Mars 21, 2005 dette skal ikke være fakta vertfall. automat er ekstrautstyr og er defro dyrere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Mars 21, 2005 Share Skrevet Mars 21, 2005 Dyrere på nybil vel? På bruktmarkedet er det jo etterspørselen som råder.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet Mars 21, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2005 Hva synes dere om prisen på disse bilene da? er det akseptabelt? Kanskje lite på den ene med aircondition? Grunn til å rope "varskohær"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå