Gå til innhold

Da har femmeren fått nye sko..


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Det ble 18x8.5" ET15 med 235/40-18" både foran og bak. :)

Litt traktor i front nå, men tror det blir veldig bra når jeg får byttet dempere og fjører slik at den blir lavere foran. Men blir skummelt med skjermer og greier, for det er jammen ikke mye plass!

Har kjørt over 50 mil med de nå, og må si at jeg synes kjørekomforten er helt ok (faktisk ikke stor forskjell fra 205/55-16" på vinteren), men de sporer litt mye. Har ikke sjekket lufttrykket, så jeg får se om jeg kan gjøre noen forbedringer på den fronten. Mulig lufttrykket er en del for lavt, så om det må opp noen pund merkes det fort på kjørekomforten også, men det må man da tåle, eller..? :shock:

Et par kjappisbilder utenfor Meny i Horten, men det gir da et visst inntrykk av hvordan det ble:

IMAG0038_002.jpg

IMAG0037_002.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble pent! Blir vel noe lignende på min også etterhvert :) Jeg tenkte på 235 foran og 275 bak. Tror du det blir ille å kjøre på? Snakket med en mekaniker og han trodde det kunne bli VELDIG sporete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres mye ut. Tror nok i utgangspunktet selv 235/40-18" foran er litt i drøyeste laget. Bak er det sikkert ikke noe stort problem.. Tror forøvrig du må til å valse for å få på så brede dekk/felger bak. Det er en liten finger å gå på innenfor bakskjermen når min fjærer ned..

Må ellers si at så lav profil og brede dekk foran gir rar styrefølelse. Dekkene gir nok ikke etter i det hele tatt, så bilen svinger noe veldig. Føles litt mindre forutsigbar i svinger enn med 205/55-16", men nå har jeg bare kjørt 50 mil slik, og de var alle på langtur med masse last og dama i bilen (hun kjørte noen av de 50 milene), så jeg har ikke fått testet så mye at det gjør noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble pent! Blir vel noe lignende på min også etterhvert :) Jeg tenkte på 235 foran og 275 bak. Tror du det blir ille å kjøre på? Snakket med en mekaniker og han trodde det kunne bli VELDIG sporete.

Min har 245/40 bak og selv om bilen er laget for det, er det er sikkert nok på sporete norsk asfalt. Selv om det ser bra ut med brede dekk, er jeg faktisk glad for at jeg har 225 foran.

Ellers så jo dette slett ikke verst ut da Gunnar! Når du venner deg til det, blir det bra å kjøre på også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit fete felger du har der! Hvor har du kjøpt dem? BMW-forhandler? Kostet de mye?

Det er AC Schnitzer Racing Type II-designet. Finnes både originale og i replika-utgaver. GS har replika (RH tror jeg) til ca. 12k i 18".

har`u xenon ell ?

Nope.. bildet lyver nok litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...