Gå til innhold

Vekt på felger


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror du virkelig at du merker de 22 hundredelene?

Og husk at forskjellen blir enda mindre i tid jo kraftigere motor du har. Kanskje 12-15 hundredeler på din?

Looksen på 16"+ er definitivt verdt det i mine øyne. Styreresponsen er også suverent bedre enn med 15".

Jeg merker det i hvertfall det er helt sikkert! Merker du virkelig ikke forskjell når du bytter felger? Man merker tregheten/tyngden i felgene hvis man er litt fintfølende mener jeg da. Men så har jeg omtrent bare hatt raske biler. Så sånne ting jeg legger merke til. hadde jeg hatt en 10 sekunders bil vill jeg gitt stor F seff.

De sier at hvis felgene veier 10 kg ekstra til sammen så blir det tilsvarende som om du har 100 kg ekstra i bilen.

Enig med deg om det med presis styring og "look" + at veigrepet blir betydelig bedre på bra vei. Så derfor er det optimale for meg lettest mulige 17". 16" ser ikke kult nok ut på E36 egentlig hehe;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De testet også fjærbenstag en gang og konkusjonen var at det er fullstendig bortkastede penger på en gatebil.

Tror de fleste som kjøper fjærbeinsstag kjøper det for looksen. Dessuten er det kun testet på en E30 318i. Det kan helt sikkert være store forskjeller på andre biler, og tyngre motor tipper jeg også slår ut. Kunne vært interessant å se testen f.eks. på HenrikE30+ sin E30 med M30...

Men på en bil som ikke er rimelig stiv fra før tror jeg det ikke har så mye funskjon. Noe som definitivt er bedre invistering for å få en stivere bil da er å oppgradere med stivere stabilistator stag under bilen. Tror ikke mange er klar over hvor mye disse har å si for krengningen i svinger. En fin oppgradering for E36 er å sette på M3 stabilistatorstag bak fordi den er veldig myk bak orginalt. Koster omtrent like mye som ett sånt fjærbenstag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...