emilst Skrevet Mars 9, 2006 Skrevet Mars 9, 2006 Min BMW 318i har et helt annet opplegg enn skissert. Termostaten er bare tilsluttet slanger med slangeklemmer. Har heller ikke utluftningsventil. På radiator er det slange for overflødig væske. Noen jeg likevel bør være obs på ved bytte?
TBG.E30 Skrevet Mars 9, 2006 Skrevet Mars 9, 2006 Hvordan klarer du å skru bil uten å bli skitten på fingrene Gunnar? Første jeg reagerte på når jeg så bildene. hehe Men veldig detaljerte DIY du lager fortsett med det.
Gunnar Skrevet Mars 9, 2006 Forfatter Skrevet Mars 9, 2006 Hvordan klarer du å skru bil uten å bli skitten på fingrene Gunnar?Første jeg reagerte på når jeg så bildene. hehe Haha.. Bare å ha rent motorrom det.. Neida.. men er jo forskjell på hva man skrur på. Bremser er jo f.eks. veldig moro.. Men veldig detaljerte DIY du lager fortsett med det. Ja, håper bare jeg blir rettet om noe er feil. Det jeg skriver er jo ingen fasit. Håper også at flere begynner å lage DIYs...
eriklepe Skrevet Mars 9, 2006 Skrevet Mars 9, 2006 Haha.. Bare å ha rent motorrom det.. Neida.. men er jo forskjell på hva man skrur på. Bremser er jo f.eks. veldig moro.. Bruk gummi davel, slipper unna mye drit da. I mange sammenhenger egentlig. edit: hansker koster 9,90 på biltema og litt bedre hansker koster 19.90
TBG.E30 Skrevet Mars 9, 2006 Skrevet Mars 9, 2006 Hansker er ofte et h..... å bruke når en jobber. Ofte er det trangt nok å komme til som det er. Gummihansker ryker så fort det ser antydning til bremsevæske, bensin eller trang plass. Arbeidshansker på små deler og småskruer er vel som å "runke med våtter" eller noe sånt.
eriklepe Skrevet Mars 9, 2006 Skrevet Mars 9, 2006 Arbeidshansker på små deler og småskruer er vel som å "runke med våtter" eller noe sånt. Det har jeg ikke prøvd, er det noe godt da? Ang hanskene, de selger også skikkelige arbeidshansker på Jernia og lignende butikker. Tettsittende i bomull og noe gummigreier. Når du er vant med de merker du ikke at dem er på.
TBG.E30 Skrevet Mars 9, 2006 Skrevet Mars 9, 2006 Prøvd en del forskjellige hansker, men de havner fort på gulvet når en skrur litt. Det med votter er nok uprøvd og kommer nok også til å forbli det.
Pedi Skrevet Mars 9, 2006 Skrevet Mars 9, 2006 Prøv da Wurth sine hansker, de er kanon. Og 3M sine gummi-hansker (de blå), tåler sinnsykt mye.
TBG.E30 Skrevet Mars 9, 2006 Skrevet Mars 9, 2006 Siste jeg prøvde kan minne litt om tynne golf hansker, men kan prøve noe fra Wurth eller 3M neste gang.
Pedi Skrevet Mars 9, 2006 Skrevet Mars 9, 2006 Siste jeg prøvde kan minne litt om tynne golf hansker, men kan prøve noe fra Wurth eller 3M neste gang. Definitivt verdt å prøve. Jeg jobber "konsekvent" med hansker.
Dannis Skrevet Juli 23, 2006 Skrevet Juli 23, 2006 jeg plages litt med luftingen, får ikke varme i varmeapparatet. ser nå at jeg har hoppet pent over den lufteskruen på radiatoren, kan det være grunnen til at jeg ikke får sirkulert?
Dannis Skrevet Juli 23, 2006 Skrevet Juli 23, 2006 jeg plagdes som sagt med luftingen, fikk ikke sirkulert gjennom varmeregisteret til varmeapparatet. så fikk ikke ut luften av systemet. det løste jeg (eller, egentlig min mekaniker kompis) med å ta av slangene til registeret og fylle vann på der. dette er visst et vanlig problem (når man bytter kjølevann) på biler som har varmeregisteret montert langt nede. klødde oss lenge i hodet før vi fant ut vi skulle prøve det. så håper dette kan hindre andre i å måtte finne på nye stygge ord
ingard Skrevet Juni 26, 2007 Skrevet Juni 26, 2007 Er det veldig viktig å bruke BMW-kjøleveske og destillert vann? Eller funker statoils kjøleveske? Her: http://www.bmwe34.net/e34main/maintenance/engine/Coolant%20replacement.htm står det at det er viktig.. Btw, det er vel ikke store forskjellen å skifte vann og termostat på en m50-motor?
Gunnar Skrevet Juni 26, 2007 Forfatter Skrevet Juni 26, 2007 Aner ikke hvor viktig det egentlig er, men har du tilgang på BMW-forhandler, så er det ikke noe særlig mer stress å bruke BMW kjølevæske enn noe annet. Den er ikke spesielt dyr. Men må jo innrømme at jeg for tiden som regel bruker noe tilfeldig vanlig selv.
ingard Skrevet Juni 26, 2007 Skrevet Juni 26, 2007 Jeg trenger noen nøykatige tips til bytte av termostat på m50 i en e34.. Det virker jo som om det er dårlig med plass å få termostathuset av. Man må ikke av med vifta nei? Det som skjer er at temp måleren viser at motoren blir for varm. I går under pådrag i lang oppoverbakke gikk nåla helt til rødt og noe tilbake i nedoverbakken like etter. Det er varme i varmeapparatet. Men, slange som går i bunn av radiatoren er kald, mens den som kommer ut på toppen av radiatoren er veldig varm. Hva betyr det? Går det an å bytte termostat uten å bytte all kjøleveska? (dermed slippe å lufte ut, for det høres noe vanskelig ut).. Mange spørsmål, men trenger virkelig hjelp her..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå