Gå til innhold

Vibrasjon i E34


Anne
 Share

Anbefalte innlegg

Vibrasjonene kommer bakfra.

Hjulene er avbalansert etter alle kunstens regler, så det er meget tvilsomt at det er dem. Det virker logisk med en eller annen foring, ja, men det rare er at de er skiftet og gått over flere ganger etterpå. Vi har også byttet verksted underveis.

Noe annet som egentlig understøtter teorien om en eller annen foring, er at når bilen har stått ute og er kald, er vibrasjonen borte helt til bilen blir varm.

Man kan også merke en svak "vugging" i ca. 20 km/t, så det kan godt være at problemet er mer sammensatt enn som så... :roll:

Ja da, jeg er klar over at bilen er 12 år gammel og har trillet snart 240', men det er det liten vits i å fortelle mannen min. Han skal ha en perfekt E34! Ferdig med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

viss det er bak og det er mindre når bilen er kald og kommer mer når den er varm høres dette ut for meg som hjullager eller spesielet drivaksliger som begynner og bli dårlige dei er jo fyllt med lagerfett og når den er kald er den jo noe tykkere og når den blir varm så blir den tynnere og da vill eventuelt sllit ledd begynne og slarke og vibrasjoner kommer fram viss det er bak du føler at den rister.

viss du vil, ringer du meg og kjøper to brukte drivakslinger og prøver det er det ikke dei får du levera dei tilbake men sjekk hardikobling og mellomakselopplagring først.

lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en vibrering.....slitte dekk.....det er balansert nylig...men dekk mannen sier at det er dekka som er for slitt og derfor vibrer den :) Pirelli ikke det beste man får heller......også er det jo langt over varselmerkningen...! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst tusen takk til Ove, som jeg har snakket med i dag, og som nok har satt fingeren på problemområdene!

Etter å ha vært under bilen (Igjen...) er mekanikerens foreløpige diagnose gåen mellomakselopplagring, så da gjenstår det å se om jeg må under mekanikeren for å gjøre opp for "moroa" :roll::lol: ...

Det siste var en spøk i tilfelle noen skulle være i tvil...

Når man står under bilen er vibrasjonen imidlertid helt tydelig nå, så vi får bare holde på til feilen er funnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D håper du finner ut av det slik at du får slappe av med det problemet

Jeg vil gjerne slippe å høre mer om det ja... :lol:

Mitt forslag var egentlig at vi bare kunne slippe bilen ned fra 2 meters høyde med min kjære inni. Da hadde nok snakket om vibrasjoner forstummet tenker jeg og plutselig hadde vi hatt et nytt, og sikkert mer interessant, samtalemne :P

Neida, det ordner seg sikkert, men man skal ikke se bort fra at jeg kommer til å trenge noen deler underveis :wink: . Mekanikeren (Som absolutt ikke er noen hobbyutgave av arten) har jeg allerede sørget for å bestikke grundig!

To be continued...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hva med å se om det er mellomrom mellom senteret på felgen og senteret på bilen.? en sånn senterring.

BMW er veldig nøye på at det ikke er mellomrom der.

Jeg kjøpte felger i dag :o De monterte de på bilen og alt var vell.

Da jeg skulle kjøre oppdaget jeg risting som bare det :shock: Jeg snudde på flekken og sa at dette kunne ikke stemme :evil:

De klødde seg i hode en lang stund, før det kom en kar å sa," sett på senterringer" og vips bilen sluttet å riste :lol:

Tenkte det var noe sånt med din bil Anne? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senterringer bør være tenkt på før alt de har byttet, men hvis ikke er det et godt tips. Har bilen felger som også passer på E39 trenger den senterring fra 74.1 eller noe til 72.6mm.. Veldig lite, men såvidt merkbart om man har felgen på navet og løfter opp og ned. Skal ikke være noe å gå på der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senter-, eller adapterringer som det også kalles, var noe av det første vi var innom. Begynnelsen av august i fjor tror jeg... :lol: Jeg er heeelt sikker på at dekkverkstedet husker det... :roll:

Men takk for tipset likevel gutter! Liten tue kan velte stort lass og dette er en "bagatell" som kan være lett å overse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er mellomakselopplagringen fikset og bilen vibrerer en god del mindre, MEN på vei hjem sa det "ping" med påfølgende max. utslag på temperaturmåleren og beskjed om full stans på kjørecomputeren. Veeeldig morsomt på motorveien og de to svarte BMW'ene med nødblink var vel ikke akkurat god PR for merket :whistle: . Mekanikeren rykket ut, men med en dårlig lommelykt i mørket er det jo liksom ikke så mye man får gjort når alle "standardløsninger" er prøvd... Enden på visa var at vi alle var i seng rundt halv to i natt og så var det på'n igjen ved femtiden i dag morges for å få slept (Det som snart må omtales som...) hatobjektet tilbake til verkstedet. I tillegg til videre feilsøking etter vibrasjon (ALT er jo ikke prøvd ennå... :wink: ), har vi altså fått et nytt problem...

Jeg fikk forresten akkurat beskjed pr. SMS om at speilet på Coupèen hadde falt av sånn helt uten videre... Er det noe rart jeg begynner å få lyst på cognac igjen :roll: ! Blir dette snart morsommere nå, så vet jeg ikke hva jeg gjør ](*,) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Jeg føler med deg der :cry:

Noen ganger er det som om noen ikke vil at men skal lykkes i noe, problemer etter problemer kommer på løpende bånd.

Jeg har vert igjennon noe lignende, og er vel på siste verset nå før jeg endelig for en opptur :)

Men til slutt ordner det seg skal du se :wink:

Klem fra meg :klemme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk forresten akkurat beskjed pr. SMS om at speilet på Coupèen hadde falt av sånn helt uten videre... Er det noe rart jeg begynner å få lyst på cognac igjen :roll: ! Blir dette snart morsommere nå, så vet jeg ikke hva jeg gjør ](*,) .

Best å selge bilen. Jeg kjøper den for 500,-, bra pris det med tanke på at mangler speil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...