Gå til innhold

Vibrasjon i E34


Anne
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Best å selge bilen. Jeg kjøper den for 500,-, bra pris det med tanke på at mangler speil!

Skal vurdere det! Herfra kan det jo bare gå en vei og når jeg ser hvilken vei det er, vil det jo sannsynligvis lønne seg å akseptere tilbudet ditt :lol: ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ser ut som du trenger en klem til :moroklem: håper tempraturproblemet er så enkelt som en vannpumpe eller termostathus

Tusen takk, Ove! Det kan hende jeg trenger mer enn klemmer etter hvert, vet du :wink: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips når bilproblemene baller på seg er å prøve komme seg på jobb i rushtida med kollektivtransport.

Da blir iallefall jeg så irritert at jeg gladelig betaler litt på bilen :lol:

Den kuren er utprøvd (Fungerte i ca. to mnd. og endte med at undertegnede tok taxi til jobb litt vel ofte... :lol: ) og dannet det fornuftsgrunnlaget som var nødvendig for å i det hele tatt kjøpe E34'en.

Pengene irriterer meg egentlig ikke så mye, det er alt "peset" som plager meg...

Oppdaget forresten i går at bensinlokket på Coupèen hadde forsvunnet også! Hvordan det har gått til er en gåte! Det er/var festet med en vaier og låses samtidig med sentrallåsen :shock: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg senker budet mitt til 400,-. Bilen er jo opplagt ikke skrudd sammen godt nok.

Nå er speilet på plass igjen (Min bedre halvdel har det med å "krisemaksimere" m.h.t. alt som har med bil å gjøre... :P ) og Steenshagen hadde bensinlokk, så budet må nok økes litt hvis du skal kunne regne med å få i stand en handel.

Hehe. Ser ut for et dårlig E34-år dette her.. eller kanskje de rett og slett bare begynner å bli så gamle at de bør inngå blant Ladaer og Asconaer, på skraphaugen...

Det er noe som heter at "gammel kjærlighet ruster aldri", men jeg lurer jo litt jeg da... Kanskje det er ren og kjær kjærlighet som har holdt dem i live?

Foreløpig diagnose på E34'en er en defekt slange, men siden alle de impliserte har vært en smule svimeslått i dag, har vi vel egentlig tatt litt "time out"... Problemet går (For ikke å si kjører...) jo ingen steder! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Ser ut for et dårlig E34-år dette her.. eller kanskje de rett og slett bare begynner å bli så gamle at de bør inngå blant Ladaer og Asconaer, på skraphaugen... :shock:

Hehe - dere får investere i en e28 da… ;-) De bare går og går - bedre biler skal dere lete lenge etter!

Godt å se at dere har litt galgenhumor – slike problemer som dere har kan være litt frustrerende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - dere får investere i en e28 da… ;-) De bare går og går - bedre biler skal dere lete lenge etter!

Godt å se at dere har litt galgenhumor – slike problemer som dere har kan være litt frustrerende...

Vi vurderer faktisk seriøst å kjøpe en E28 som vinter-/banebil. Problemet er bare det at vi nok ender opp med å betale mer i forsikring/årsavgift/garasjeleie/generellt bilhold (Har ikke turt å regne så nøye, men vi er vel der allerede tenker jeg...) enn vi betaler for å bo... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel - nå er det et stykke til jeg er der. e28’n min er forholdsvis billig i drift (det er bare den ¤%& bensinen som er dyr), og tar du vare på den er jeg sikker på at du får igjen mer enn du har gitt for den om et noen år – fine eksemplarer stiger i pris nå…

Du får trøste deg med at det er flere som bruker mer på hobbyen sin enn det de bruker på å leve – det er jo en prioriteringssak mellom hva det koster og hva du får igjen, og det er jo høyst individuelt…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Etter å ha vært under bilen (Igjen...) er mekanikerens foreløpige diagnose gåen mellomakselopplagring, så da gjenstår det å se om jeg må under mekanikeren for å gjøre opp for "moroa" :roll::lol: ...

Det siste var en spøk i tilfelle noen skulle være i tvil...

Dere har hørt om at den kan gå "troll i ord"? Det var nok det som skjedde i dette tilfellet... :lol::lol::lol: Uansett var det en svært effektiv måte å kvitte seg med vibrasjonene i E34'en på... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha vært under bilen (Igjen...) er mekanikerens foreløpige diagnose gåen mellomakselopplagring, så da gjenstår det å se om jeg må under mekanikeren for å gjøre opp for "moroa" :roll::lol: ...

Det siste var en spøk i tilfelle noen skulle være i tvil...

Dere har hørt om at den kan gå "troll i ord"? Det var nok det som skjedde i dette tilfellet... :lol::lol::lol: Uansett var det en svært effektiv måte å kvitte seg med vibrasjonene i E34'en på... :wink:

Å være under mekanikeren :shock::?: Heldig mekaniker må jeg si :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være under mekanikeren :shock::?: Heldig mekaniker må jeg si :lol:

Hvor heldig han er vil jo vise seg :oops: ... Jeg er nok ikke enkel å ha med å gjøre, men foreløpig går det bra :D !

(Vibrasjonene i E34'en er for øvrig der ennå, men nå er det vel ikke stort mer som kan skiftes og dessuten er de "no longer my business"...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Heisann!

Dette svaret kommer nok altfor sent,og jeg håper du er kvitt vibrasjonen forlengst.

Hadde tilsvarende problem på min 320. Det oppsto i hastighetsområdet mellom 70-90. Hadde flere forsøk med avbalansering, fikk hjulspissing, skiftet dekk etc. Absolutt intet hjalp. Så gjorde jeg det jeg skulle gjort fra starten,-ringte Bavaria og bestilte en et kvarter med erfaren mekaniker. Vi tok en 5 minutters kjøretur. Det siste han sjekket innen vi parkerte, var håndbremsen. Dro den forsiktig til under fart, og da kunne vi begge kjenne at den karakteristiske vibrasjonen ble sterkere.

Så var det altså klossene fra håndbremsen som kom i kontakt med felgen under bestemte hastigheter. Jeg skiftet disse, oljet opp mekanismen og vips var all vibrasjon borte.

Rådet fra Bavaria kostet meg 250 kr. Alt det andre tullet som diverse verksteder fikk meg til å prøve, kostet flere tusen. Nå vet jeg godt hva jeg gjør neste gang et mystisk problem oppstår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...