Gå til innhold

Vibrasjon i E34


Anne
 Share

Anbefalte innlegg

adam, morsomt at vi har samme erfaring med "kompliserte" problemer! Hører ALLTID masse dritt om Bavaria, men når det gjaldt som mest var det KUN de som faktisk klarte å finne ut hva som feilet, og det til en brøkdel av prisen hos alle de andre "ekspertene".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sorry at jeg bare hopper inn hær...

men har problem me at bilen min rister i X ant km/t, dette er i hvert gir, å det kommer bakrfa. Det er i forskjellige turtall, ser ut som om at det jobber seg opp litt etter hvert gir. noen som har idè? har lest gjennom de flese innlegg om dette å kommer nermere en løsning. skal på verksted nå snart. håper på svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
adam, morsomt at vi har samme erfaring med "kompliserte" problemer! Hører ALLTID masse dritt om Bavaria, men når det gjaldt som mest var det KUN de som faktisk klarte å finne ut hva som feilet, og det til en brøkdel av prisen hos alle de andre "ekspertene".

Hvilket problem var dette da Gunnar? Noe som ikke har vært lagt ut her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket problem var dette da Gunnar? Noe som ikke har vært lagt ut her?

Gåen automatkasse i en E36 320ia, og delvis i samme slengen en gåen styringsenhet til automatkassen. Det står i forumet et annet sted, men gidder ikke lete det frem..

Var hos diverse eksperter først, fordi jeg hadde problemer med kassen, blant annet en idiot bilforhandleren jeg kjøpte bilen av henviste meg til. Han var i en seriøs bakgård i et sjabby strøk i Stavanger, og skulle være helt fantastisk på slike kasser. Verdensmester. Vel, han mente det ikke var noe veldig alvorlig. Men måtte ha den inn om han skulle finne utav det. Jeg stolte ikke et sekund på ham, og leverte bilen til Bavaria (etter at blant annet Helleland også hadde hatt den). Det tok de en halvtime å konkludere med at kassen var gåen og måtte byttes. De koblet til et eller annet og prøvekjørte den i et bestemt mønster eller noe slikt. 420,- kostet det meg. Og da visste jeg. Var deretter inne hos de jeg handlet den hos, og de sa ikke faen, og han girkasseekspertduden bare lo av Bavaria, hadde aldri hørt så dumt. Noen dager eller et par uker senere gikk ikke bilen fremover lenger, kassa bare slurte. Da lo de plutselig ikke så mye, og Bavaria hadde altså rett.

Ny kasse ble satt inn av han der forbanna girkasseeksperten (forhandleren gikk med på å betale halvparten, men da krevde de at han gjorde det), og det ble problemer også med denne etter ikke så lang tid, for ikke å glemme at den fortsatt gira litt rart, på flat pedal gav den f.eks. max turtall og SÅ slapp inn et veldig lavt gir, så den hoppa jo bortover i en helt sinnsyk fart.. men dette fant de altså aldri ut av, og når den nye kassa også gikk sendte de hele bilen til Danmark, der byttekassa kom fra. De fiksa nå kassa, men fikk den aldri til å gire skikkelig, så da den kom opp igjen var jeg drittlei (det var utrolig mye annet helvete med forhandleren, Bilbutikken Sandnes AS), ville selge bilen, men ikke med feil. Leverte den til Bavaria, og de kobla til diagnosesystem og målte på alt som var inni der, fant noe rare verdier på noe sensorer og greier og prøvde en styreenhet de hadde liggende. Plutselig gira kassa akkurat så silkemykt som den skulle gjøre da bilen trilla ut fra fabrikken. Ny styreenhet ble handlet (en del deilige tusenlapper) og bilen ble solgt, endelig i orden, etter 1.5 år med faenskap. Har jeg slike problemer igjen, så vet jeg hvor jeg skal gå. Verksmesteren på Bavaria (Inge het han) ordna opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...