Teekay1983 Skrevet April 5, 2005 Share Skrevet April 5, 2005 Vil bare være sikker på at eg har forstått det riktig. Har kjøpt eit 12" JBL element som skal ha et volum på 28 liter ved bygging av lukket kasse. For å finne ut hvor mange cm 28 liter kan være så tar eg: 36 cm høyt x 36 cm breitt = 1296 / 100 = 12.96 liter 28 liter / 12.96 liter = 2.16 x 10 = 21.6 cm 36 cm x 36 cm x 21.6 cm = 27993 / 1000 = 27,99 Eller den enkle måten: 3.6 x 3.6 = 12.96 28 / 12.96 = 2.16 3.6 x 3.6 x 2.16 = 27.99 Grunnen til at eg spør er at eg synest det hørest litt lite ut med 21 cm dybde, vil ikkje elemetet tippe fremover? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet April 5, 2005 Share Skrevet April 5, 2005 burde ha kasse med skrå front..... da tipper det ihvertfall ikke... åssen du klarer å regne sånt er et vanskligere spm. spør du meg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet April 5, 2005 Share Skrevet April 5, 2005 jepp... side x side x høyde fungerer fin ved regning av volum. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet April 6, 2005 Share Skrevet April 6, 2005 Husk at du må regne med innermål, for hvis du bruker 22mm mdf (som er det vanligste) så vil du få 44mm for lite, hvis du regner yttermål Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet April 6, 2005 Share Skrevet April 6, 2005 d tror jeg d er veldig mange som glemmer... inklusiv meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet April 7, 2005 Share Skrevet April 7, 2005 http://www.bmwguiden.no/albums/album152 ... .sized.jpg Her har du kassen din sett fra siden. Den totale bredden på kassa er 35.4cm Da regner AutoCad ut at kassen blir på 27.939587liter ferdig avrundet. Lukket kasse husk dempevatt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet April 7, 2005 Share Skrevet April 7, 2005 faen har dere ingeniør utdannelse alle sammen her inne eller? ;D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet April 7, 2005 Share Skrevet April 7, 2005 faen har dere ingeniør utdannelse alle sammen her inne eller? ;D hehe... Ikke akkurat.. Bare tekninsk tegning! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KjetilO Skrevet April 7, 2005 Share Skrevet April 7, 2005 Finnes det noe bra SW som regner ut alt dette for deg??? Dvs slik at du bare forteller foteller programmet hva slags ellement du har, og hvilken type kasse du vil ha så fikser den resten?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teekay1983 Skrevet April 7, 2005 Forfatter Share Skrevet April 7, 2005 Her er et program dom eg fant http://www.linearteam.dk/default.aspx?pageid=winisd . Problemet var at etter eg hadde valgt jbl elementet og lukket kasse løsning, så fikk eg oppgitt et mye større volum enn det som stod i bruksanvisningen til elementet. Trodde også at programmet ville gi meg lengd, breidd og høyde på en optimal kasse, men så var ikke tilfelle. BTW kudos til Nautilus som tok seg bryet med å lage ei kasse tegning til meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet April 7, 2005 Share Skrevet April 7, 2005 Her er et program dom eg fant http://www.linearteam.dk/default.aspx?pageid=winisd . Problemet var at etter eg hadde valgt jbl elementet og lukket kasse løsning, så fikk eg oppgitt et mye større volum enn det som stod i bruksanvisningen til elementet. Trodde også at programmet ville gi meg lengd, breidd og høyde på en optimal kasse, men så var ikke tilfelle.BTW kudos til Nautilus som tok seg bryet med å lage ei kasse tegning til meg. Så den er passe si i fra om det er noe du vil ha forandret på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå