Gå til innhold

Hva trenger jeg?


Anbefalte innlegg

Jeg har lyst på "bedre" lyd i bilen min, slik jeg kan spiller høyere osv. Er ikke så veldig intresert i å ha noe som spiller klokke rent klassisk musikk. Det jeg lurte på er hva oppgraderinger anbefaler dere?

Har fra før:

4x50w mp3/radio spiller

keenwood forsterker (2x100w tror jeg)

2xinfinity 6x9 veis høytalere i hatte hyllen

Forsterkeren å høytalerene er hvertfall 4-5 år gamle.

Noen som har peiling på dette, og vil si hva som kan være smart å oppgradere evt kjøpe ekstra? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Forseterkeren kan være kurrant å bygge videre på den. Hvor mye har du intresse av å legge i anlegg?? Sier det samme som jeg sa i den andre tråden. Focal! Hør på dem og du kommer nok til å bli overbevist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Invester i ny forsterker og noen JBL cadence 6*9. De slår som pokker... Trenger nesten ikke sub. Ville kanskje ha investert i ett frontsett og, men er vanskelig å si. Hvor mye skal du investere og hvilken musikk hører du på??

Mvh

Roar Hylland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Vil ha mest mulig lyd billigest mulig. Har egentligt ikke bestemt meg for hvor mye jeg skal bruke, da jeg ikke har så mye peiling på hva forskjellige ting koster og hva jeg trenger osv. Har tenkt litt på sub, men det tar for mye plass.

Så noen høytalere som hadde slått bra fra seg hadde vært topp. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Invester i ny forsterker og noen JBL cadence 6*9. De slår som pokker... Trenger nesten ikke sub.

Emmm.. i bmw må du jo minst ha 2 syyyyyke sub'er for i det hele tatt å kjenne noe fremme i coupe'en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Invester i ny forsterker og noen JBL cadence 6*9. De slår som pokker... Trenger nesten ikke sub. Ville kanskje ha investert i ett frontsett og, men er vanskelig å si. Hvor mye skal du investere og hvilken musikk hører du på??

Mvh

Roar Hylland

Er vel litt mere eninge vist du sier JBL Decade. Siden Cadence er ett eget merke. Men husk at Decadene er en elgammel "oppfinnelse" har kommet nytt og bedre nå. Selv om gamle knekter sier at det enda er det beste. Kjøp deg ett bra front sett en sub og en 4kanaler. Så brokobler du bassen. Da er du godt på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :) har e30, jeg har jo 6x9" fra før av, så det hadde passet bra å kjøpt noen nye "bedre" enn de jeg har siden dem passer rett inn sannsyligvis.

Hvis jeg skal ha sub eller basskasse så må jeg vel ha det i bagsjerommet? Er vel ikke plass andre plasser i bilen. Jeg skal sjekke opp litt mer om forsterkeren så jeg finner ut om det er 2*100w den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett litt rundt på internett nå og har funnet litt ut om det utstyret jeg har.

Infinity kappa 693i : http://www.audiovision.dk/infinity_kappa_693i.htm

Kenwood 4 channel... : ftp://docs.kenwoodusa.com/manuals/OM-KA ... 3-KUSA.pdf

Nederst på den linken til forsterkeren så står det masse tall, hvilke er det som "teller"? lurer da på hvor mye forsterkeren min yter.

Noen som har peil på om høytalrerene eller forsterkeren er noe å ha på ut i fra de talla som står i linkene ? eller bør jeg bare kjøre allt på bossplassen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei et lite tipps! Brodern har startet firma og selger cadence focal og audison, og der kan du og alle andre få ett knallbra tilbud på endel produkter og 20% på alle produkter.

Per kjartan hay Tlf 91333058

Hayudio

http://www.mamut.com/hayaudio

Eget domene er bestilt men han har ikkje fått det enda domenet vil bli i ettertid www.hayaudio.no

Sida er under utvikling så den er ikkje verdens beste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...