BMWE34 Skrevet April 7, 2005 Share Skrevet April 7, 2005 Skal hjelpe en kompis og bytte motor. Var vist noen råder som bestemte seg for og ta snarveien ut av blokka. Dette er en e36 320i cab 95mod med m52b20 motor. Skal sette i en maken motor. Er dette en helt enkel og grei opperasjon? Har bare skrudd på m20 motoren tiligere. Er det noe "spesial verktøy som trengs? Er det noen problemer som kan dukke opp for en ikke alt for erfaren hobby-mekaniker. Er det noen her som har tatt ut/satt i en m52 motor i en e36 noen gang? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet April 7, 2005 Share Skrevet April 7, 2005 har ikke byttet denne motor selv, men det skal ikke være store jobben. det meste er plug-n-play. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 7, 2005 Share Skrevet April 7, 2005 har ikke byttet denne motor selv, men det skal ikke være store jobben. det meste er plug-n-play. Hmmm...det er mulig at du har rett i at det er "plug-n-play", men et motorbytte er jo litt mer komplisert enn å skifte f.eks bremseklosser da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet April 7, 2005 Share Skrevet April 7, 2005 har ikke byttet denne motor selv, men det skal ikke være store jobben. det meste er plug-n-play. Hmmm...det er mulig at du har rett i at det er "plug-n-play", men et motorbytte er jo litt mer komplisert enn å skifte f.eks bremseklosser da. selvsagt er det ikke det! og det tror jeg han har regnet med. men alt av ledningsnett osv er jo likt, så det skal ikke være noe komplisert på det området. å løfte ut motor og inn med ny er jo mye/tung jobb, men absolutt ingen umulighet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE34 Skrevet April 7, 2005 Forfatter Share Skrevet April 7, 2005 Har skiftet motor både på e30 og e34 tiligere, senest for en måned siden. Men dette var m20 motorer. Er vel en del mer deksler og dritt på en e36 med m52 motor. Men det jeg er mest bekymret for er at jeg skal bli stående uten rett verktøy. Ikke morsomt en helg da alle butikker er stengt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stiansen motorsport Skrevet April 8, 2005 Share Skrevet April 8, 2005 Mitt tips er å skru av hele fronten, og løfte ut både girkassa og motoren sammen. Må vel av med innsuget for å komme til løftekroken bak der. husk å koble fra girstanga før girkassa senkes. ikke noe spesialverktøy trengs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jr.Essen Skrevet April 8, 2005 Share Skrevet April 8, 2005 Har byttet flere e36 motorer, mest 325. Det er ikke bruk for noe mere enn vanlig verktøy. Det er heller ikke noe vanskligere enn å bytte en m20 motor. Det er bare litt mindre plass i motorrommet. Jeg anbefaler å ta av hele fronten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE34 Skrevet April 8, 2005 Forfatter Share Skrevet April 8, 2005 Takker for svar. Er hele frontstykket bare skrudd fast? Dette forenkler jo arbeidet mye! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jr.Essen Skrevet April 11, 2005 Share Skrevet April 11, 2005 Man kan ta av hele frontstykke. En av delene sitter som regel med 2 bittesmå sveisepunkter , men de er bare å dunke litt på så går de av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå