Gå til innhold

Aktiv subwoofer via høyttalersignal


Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd det?

Har E39 og har montert Tv og dvd spiller.

Nå savner jeg litt dunk dunk, men har ikke signalutganger på hverken orginalspiller eller på dvd spilleren min.

Fant ut at de solgte aktiv subw. på bilradiospesialisten som kobles via høytalerne. Hørest ganske smart ut, men blir det noe bra lyd?

Bruker FM modulator på dvd spilleren, men er litt fortvilt over dårlig lyd + at det hørest ut som at stereiolyden faller ut i ny og ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann=)

Du kan hente signaler fra orginalforsterkeren som ligger på venstre side bak, du må bare hente signaler fra de rette høytalerene...

Jeg hentet fra de to i hattehylla til min forsterker og sub, det funka fett det :wink:

For og finne koblingskart går du inn på: http://www.bmwtips.com/ så på "tips and tricks" så går du ned under audio også på basslink uppgrade;)

Viktig og merke seg at signalene som kommer ut fra denne forsterkeren er høynivå, noen forsterkere klarer og ta dette signalet, er ikke sikker på hvordan det er på active subber, ellers trenger du en omformer som henter signaler og gjør det om til phono....

skjønnte du det eller blei det bare rot?? :roll::wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla.

Du det hørtest ikke dumt ut.

Viste ikke at det var forsterker på min bil jeg, trudde det bare var på nyere biler. Men i alle fall, så skal jeg nå se etter det første jeg gjør i morgen. Når det gjelder kobling og lesing av tegninger, så er jeg faktisk utdannet elektrikker, og har litt bakgrunn med elektronikk, så det trur jeg skal gå greit :)

Takker kjempemye for hjelpen, nå fikk jeg litt å sette fingrene i :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kople en aktiv sub med høynivå på høyttalerutgangene på spilleren/forsterkeren funker helt glimrende.

Jeg ville valgt å kople den til fronthøyttalerne. Slik at du kan fade vekk bakhøyttalerne hvis du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å når du er igang så kobler du styrestrømmen (rmt) på baklysene!! :D Er sinnsykt bra løsning ;)

Så kan du skru av suben (+bakhøytallere) bare ved å skru av lysene, å alt av forsterkere skrues av når du stopper bilen å lysene går av ;) Gjorde dette når jeg kobla inn sub på gamlingenes subaru ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...