Gå til innhold

Motorsykkel


Mr T
 Share

Anbefalte innlegg

Betalte 9000,- for lettmc (klasse A1 - 125ccm) for to år siden, da var alt unnagjort på første forsøk, å med minimalt antall kjøretimer.

Mulig at mellomtung å tung ligger litt høyere i pris.

Det samme gjaldt forresten med billappen for litt over en uke siden, men da kosta den meg 8000,- :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sånn "passe" lysst på MC-lappen.... men det koster så mye! Noen som vet sånn ca hva man må ut med?? :?

Jeg hadde ikke kjørt moped før (les: ikke peiling på mc/ udugelig til å kjøre) og fikk lappen for ca 10000. Pakketilbud, men måtte ha en ekstra time til å drive å snu inne i en garasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror lappen min på MC kom på rundt 8 lapper,jeg sverger til japansk sykkel.

Første sykkeln var en GSXR1100,nå kjører jeg GSXR1300 som skal byttes inn i en GSXR1000 i morra,gleder meg bare litt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff disse syklene er ikke noe for meg, jeg husker en gang jeg kjørte en trimma moped, glemte at den var trimma og at jeg må være litt snill med gassen, endte med at mopeden spratt ut av rumpa mens jeg sto bak der og ga ennå mer gass og løp bortover med mopeden. uff det var skikkelig flaut, etterpå når jeg hørte en eller annen si SLIPP GASSEN endte med at jeg falt ned og mopeden trilla bortover tok noen 360 og falt ned, OG DET VERSTE en jentegjeng sto like ved og så alt sammen. :oops::oops: jeg var 16år da :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det bildet litt lenger oppe her, heter ikke en wheelie, men en såkalt 1 o'clock, som det bare er en hånfull stuntkjørere i verden som gjør kontrollert

Rett skal være rett, det heter "One o`clock wheelie". Tok med bildet fordi det er sinnsykt tøft, er ikke BMW som dere sikkert ser, men en Triumph. Skjønner forresten ikke at det er mulig, hvor ble det av fysikkens lover?

Mer her:

http://www.bike.no/nyheter/visa.php?id=185&PHPSESSID=7ea9484be6a83e5c29b0c0cb7486ac2e

Angående det at BMW-motorsykkel skal ha boxermotor er jo tradisjon, men synes det er bra de har gått over til rekke-firer. Tøffere lyd, mer effektuttak. Bakgrunnen for boxer har vel vært vektfordeling, men i K1200S og K1200R ligger motoren i 55 graders vinkel. Vektfordelingen, i god BMW-ånd, er 50/50 på disse syklene. Tenke seg til, 167 hk ut av denne lille tassen.

BMW_MOTO-P0015734.jpg

Ikke at jeg har forsket noe særlig på det men det med boxermotor og den liggende rekke-fireren må ha med tyngdepunktet å gjøre! Derfor Porsche også har boxer motor tenker jeg. Sinnsykt lavt tyngdepunkt på de. Synd ikke BMW har boxer motor i biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror lappen min på MC kom på rundt 8 lapper,jeg sverger til japansk sykkel.

Første sykkeln var en GSXR1100,nå kjører jeg GSXR1300 som skal byttes inn i en GSXR1000 i morra,gleder meg bare litt :D

Du må jo bytte til en letter sykkel... går jo mye bedre i svingene:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettere sykkel enn GSXR1000? Den veier jo 168 kg,nesten 60kg mindre enn Hayabusaen,jeg var og henta R1000 på Lillehammer i går,det er en sinnsykt lettkjørt sykkel og det går knallbra også,kan selvsagt ikke måle seg med kreftene i en Hayabusa som er en gateregga dragster,kjenner en som har kjørt begge syklene på ACR og han kjørte 8sekunder raskere med R1000.Rimelig forsikring er det også til og være en sånn type sykkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg har forsket noe særlig på det men det med boxermotor og den liggende rekke-fireren må ha med tyngdepunktet å gjøre! Derfor Porsche også har boxer motor tenker jeg. Sinnsykt lavt tyngdepunkt på de. Synd ikke BMW har boxer motor i biler.

Fant frem til litt interessante opplysninger. :D

http://www.bmw-motorrad.co.za/bikes/wor ... boxer.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...