Gå til innhold

Hvor kan det vare smart å feste forsterker til bass?


Anbefalte innlegg

Hey

skal kople opp en basskasse og en forsterker til fredag, der kassen blir plasert i bagasjerommet, hvor kan det være lurt å legge forsterkeren?

er det no bra å skru den fast på kassa? evt åssen type/lenge på skruer?

hørt at; "at man ikke bør feste fast kassa(2x12), bare til å legge den inn" stemmer det??

Mvh Holmen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ofte nok og feste kassa med bårelås og eg meiner det absolutt er en fordel, veldig iriterende og høre på kassa som hopper i ver eneste sving under aktiv kjøring.

eg vil ikkje anbefale og feste forsterkeren til kassa, fordi det er mye vibrasjoner og fint følende elektronikk er ikkje altid like glad i det! men det går som regel bra. mangen som gjør det, men det anbefalest ikkje!

p,s ka forsterker bruker du på disse 12 tommerne og har du kondiss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver også me dette nå, Tenkte å skru den fast bak på basskassa mi jeg pga forsterkeren er for brei å få i sete ryggen da jeg har nedfellbare bakseter (50%-50%).

Kan det bli for mye risting for forsterkeren om jeg fester den i kassen?

Til Topicen. Kanskje bruke små selvborrende skruer om du skal feste den i seteryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver også me dette nå, Tenkte å skru den fast bak på basskassa mi jeg pga forsterkeren er for brei å få i sete ryggen da jeg har nedfellbare bakseter (50%-50%).

Kan det bli for mye risting for forsterkeren om jeg fester den i kassen?

Til Topicen. Kanskje bruke små selvborrende skruer..

kommer jo ann på ellementene da. men vist det er eneste løsning ville eg lagt et tjukt lag med asfalt plater mellom forsterker og kasse. det går fint og feste forsterkeren med vanlige tre skruer, p.s prøv og ungå at di er så lange at di kommer inn gjennom kasse veggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer jo ann på ellementene da. men vist det er eneste løsning ville eg lagt et tjukt lag med asfalt plater mellom forsterker og kasse. det går fint og feste forsterkeren med vanlige tre skruer, p.s prøv og ungå at di er så lange at di kommer inn gjennom kasse veggen

Ok. Får se hva jeg gjør.. Tar me noen skruer fra jobben. hehe.. Kanskje jeg får plass til å legge den løs bak kassa og til seteryggen. Men det får jeg svar på i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer jo ann på ellementene da. men vist det er eneste løsning ville eg lagt et tjukt lag med asfalt plater mellom forsterker og kasse. det går fint og feste forsterkeren med vanlige tre skruer, p.s prøv og ungå at di er så lange at di kommer inn gjennom kasse veggen

Ok. Får se hva jeg gjør.. Tar me noen skruer fra jobben. hehe.. Kanskje jeg får plass til å legge den løs bak kassa og til seteryggen. Men det får jeg svar på i morgen..

den må festes på ett vis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg noen gummiforinger mellom forsterkeren og kassen før du skruer den fast, så demper dette event. vibrasjoner.

Det blir faktisk levert basskasser originalt, hvor forsterkeren er skrudd fast i kassen. Tror det er alpine som har dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg noen gummiforinger mellom forsterkeren og kassen før du skruer den fast, så demper dette event. vibrasjoner.

Det blir faktisk levert basskasser originalt, hvor forsterkeren er skrudd fast i kassen. Tror det er alpine som har dette

ja det er jo bare og bruke fantasien! men er du sikker på at det blir levert slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dra til nærmeste glassmester å kjøp sporgummi.. er selvklebende gummilister som fåes i alle størrelser, kjøp feks noen som er 6mm tykke og 10 mm breie.. bare begyne å klistre på disse under forsterkeren.. så kan du bare skru det fast på kassa med litt slakk i skruene.. det villl si ikke dra til med makt for da er det jo igrunn samme faen hva du legger mellom forsterkeren og kassa.. og det beste er jo at dette ikke syntes..

"JUST SHOW, NO GO!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ikke være redd for å skru fast forsterkeren på kassa. Det finnes ganske mange basskasser som er aktive.

Ja, bare se på subber til hjemme anlegg. svært sjeldent at forsterkeren ikke sitter fast i kassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ikke være redd for å skru fast forsterkeren på kassa. Det finnes ganske mange basskasser som er aktive.

Ja, bare se på subber til hjemme anlegg. svært sjeldent at forsterkeren ikke sitter fast i kassa.

forsterkere i aktive subber i hjemmeanlegg er laget for og tåle di vibrasjonene som oppstår. det er ingen problem og riste løs komponenter fra et print kort under langvarig dunking eller ikkje nødvendigvis riste løs men skape dårlig kontakt.

og det har litt med lyden og gjøre også! foreksempel i hus stereo er det jo om og gjøre og skjerme forsterkere og cd spillere best mulig fra vibrasjoner! med spikes og lignende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...