Gå til innhold

oljetype/tykkelse?

Custom Edition
 Share

Anbefalte innlegg

Ifølge oljetypeboka (eller hva den nå kalles) til BMW så har hver modell mer eller mindre forskjellig oljetype. Min skal ha Valvoline 0w-40. Har sett litt i den på et verksted. Hvorfor det er sånn aner jeg ikke. At en BMW forhandler heller i Shell Ultra er som å banne i kirka....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge oljetypeboka (eller hva den nå kalles) til BMW så har hver modell mer eller mindre forskjellig oljetype. Min skal ha Valvoline 0w-40. Har sett litt i den på et verksted. Hvorfor det er sånn aner jeg ikke. At en BMW forhandler heller i Shell Ultra er som å banne i kirka....

Tror BMW-forhandleren i Lillehammer (eller et sted oppi der) bruker Shell-olje på alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror BMW-forhandleren i Lillehammer (eller et sted oppi der) bruker Shell-olje på alt..

Hehe :wink: Det funker sikkert med Shell-olje, men standarden til BMW er visstnok Valvoline av forskjellig type. Litt rart at en BMW forhandler går mot det. Gjør ikke det her iallfall. Til og med et uavhengig verksted jeg bruker iblant (der jeg leste i oljeboka) sjekker for å finne rett oljetype. Man tager hvad man haver osv.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Castrol er "offisiell" oljeleverandør til BMW nå. På M-bilene står det til og med skrevet i motorrommet at BMW anbefaler kun Castrol TWS 10W60 til denne motor etc.

Men det er vel også en kjent sak at forskjellige forhandlere bruker forskjellige merker. Så jeg tror ikke nødvendigvis det har all verdens mye å si. Bare man ikke fyller gammel spillolje og kjører konstant på 6000RPM, liksom :-)

Sunt folkevett er nok bra i denne sammenhengen også :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal faen ikke inn på GS igjen jeg hvertfall..

skuffende service syns jeg..ringte og hørte i dag hvorfor de brukte den type olje men det var ikke mye svar å få.. er vel noe avtale de har med Shell sikkert..

så fra nå av blir det min "faste" mekaniker som får ta seg av det der på framtidige oljeskift..komemr meg faen ikke under bilen selv for og tappe den..må på bukk eller på ei grav..for lav til og jekke opp med vanlig jekk..sideskjørtene er i veien å..så litt tungvindt :P

regner med jeg må justere litt opp på 4-hjulskontrollen for og få camber`n innafor kravene for og få senkinga godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med lav bil kan du lett ordne.

Skråskjær noen biter 2x6" bjelker (kan finnes som avkapp på byggeplasser/trevareutsalg), og kjør bilen opp på dem. Så har du plutselig fått 5cm ekstra bakkeklaring. ;-)

Det må jeg gjøre når jeg har på de laveste fjærene på bilen. Ellers får man ikke jekken under, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal faen ikke inn på GS igjen jeg hvertfall..

skuffende service syns jeg..ringte og hørte i dag hvorfor de brukte den type olje men det var ikke mye svar å få.. er vel noe avtale de har med Shell sikkert..

så fra nå av blir det min "faste" mekaniker som får ta seg av det der på framtidige oljeskift..komemr meg faen ikke under bilen selv for og tappe den..må på bukk eller på ei grav..for lav til og jekke opp med vanlig jekk..sideskjørtene er i veien å..så litt tungvindt :P

regner med jeg må justere litt opp på 4-hjulskontrollen for og få camber`n innafor kravene for og få senkinga godkjent

Så kjipt det blir den dagen du pungterer da? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...