Gå til innhold

Vurderer E46...

WebGeek
 Share

Anbefalte innlegg

Har vært en tur på Bilsalongen i Skien idag og funnet meg bil.

http://www.bmw.no/scripts/carsearch.pl?searchroot=410150/_gen_/txt/&template=std.htm&use=prospect&intref=1_743

Bilen er temmelig strøken i lakken og bærer absolutt ikke preg av å ha gått nesten 150 000.

Mener var noen svakheter i forstillinga på denne bilen? Noen som vet?

Har fått pruta bilen ned i 149 000.- og tror jeg kan klare et par lapper til...

Hva syntes dere? Noe å satse på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grei pris egentlig..men spørs hva som er tull med forstillinga.. har vært med og skiftet styreledd og oppheng på en slik men er ikke all verden sånn sett.

slå til og kjøp deg noe FEITE felger og pass på å få garanti fra forhandleren :)

lyst på E46 selv jeg gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det bare og slå til mener nå jeg :)

er servicehefte fulgt så har du ingen bekymringer :)

skal du ha tilbud på FEITE felger(gjerne helchrome eller lignende) så bare si ifra eller sjekk siden til en kompis. www.big-wheels.no

ringer du og prater med en som heter Radni så får du et godt tilbud..han har peiling på feite felger til bmw spesielt..kjører selv en bmw med 20" chrome med spinners 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var div. problemer med forstillingen på de første årgangene, men det var en garantisak og du bør derfor forsikre deg om at forstillingen er oppgradert av BMW. E46 er absolut en fin modell og den du har funnet frem til ser fornuftig ut. Du bør etter min mening i god tid før du evt. kjøper bilen ha en seriøs samtale med deg selv hvorvidt du i det lange løp kan leve med 118 HK eller ikke. Alt for mange glemmer/fornekter denne oppgaven og ender i en økonomisk elendighet ved et for tidlig bytte av bil. Jeg har for ordens skyld kun 115 HK i min E46 318d Touring og stortrives med det, men jeg har også 265 Nm ved 1750 rpm. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frister med Diesel E46 her i gården..prøvde en 320d her en dag..makan til kjøreglede og komfort har jeg sjelden hatt i en bmw :D

Jeg hadde en 1997 E36 323i tidligere, men jeg har faktisk aldri angret et sekund på at jeg kjøpte en 2003 E46 318d Touring. :D

Når det gjelder akkurat E46 er det et poeng at den ble oppgradert i 2001 (2002 modellen). Ny front, en strammere undervogn og en annen styregeometri gjør at kjøregleden er litt mer sportslig enn tidligere. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det bare og slå til mener nå jeg :)

er servicehefte fulgt så har du ingen bekymringer :)

skal du ha tilbud på FEITE felger(gjerne helchrome eller lignende) så bare si ifra eller sjekk siden til en kompis. www.big-wheels.no

ringer du og prater med en som heter Radni så får du et godt tilbud..han har peiling på feite felger til bmw spesielt..kjører selv en bmw med 20" chrome med spinners 8)

Takker for det!

Og ja, alle servicer er fulgt. Fikk beskjed om at de skulle ta en storservice på bilen før den ble levert.

Det var div. problemer med forstillingen på de første årgangene, men det var en garantisak og du bør derfor forsikre deg om at forstillingen er oppgradert av BMW. E46 er absolut en fin modell og den du har funnet frem til ser fornuftig ut. Du bør etter min mening i god tid før du evt. kjøper bilen ha en seriøs samtale med deg selv hvorvidt du i det lange løp kan leve med 118 HK eller ikke. Alt for mange glemmer/fornekter denne oppgaven og ender i en økonomisk elendighet ved et for tidlig bytte av bil. Jeg har for ordens skyld kun 115 HK i min E46 318d Touring og stortrives med det, men jeg har også 265 Nm ved 1750 rpm. :wink:

Ahh...Takker for nyttig info. Skal sjekke med sjappa som selger om det er utbedret.

Uansett så har jeg kjørt golf 1.6 med 75hk i to år nå så jeg er rimelig sikker på at 118hk holder en stund.

Moren min hadde akkurat samme bil det året jeg tok lappen, så jeg har kjørt tilsvarende bil en god stund. Utrolig fin bil å kjøre og jeg klarer meg fint med de hestene som er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags sommerhjul følger det med bilen da? Første bud er jo å få bilen litt nærmere bakkenivå og stabilisere med større hjul. :)

Angående 'bare 118 hk' så er det jo slik at 'hvor fort en bil går' ikke nødvendigvis har så mye med motorstørrelse å gjøre. Trykker du bare på de riktige knappene så kan nok denne bilen være riktig så kjapp. Setter du på 18" hjul og laster bilen full av folk så vil nok motoren riktignok vise sine begrensninger.

Når det er sagt så tror jeg du får en bra bil til 150.000 som du sikkert kan finne på mye morsomt med. Velkommen i e46-klanen skal du i hvertfall være!

Min bil så nesten identisk ut da jeg kjøpte min. Slik ser den ut nuh.

CRW_0834.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags sommerhjul følger det med bilen da? Første bud er jo å få bilen litt nærmere bakkenivå og stabilisere med større hjul. :)

Angående 'bare 118 hk' så er det jo slik at 'hvor fort en bil går' ikke nødvendigvis har så mye med motorstørrelse å gjøre. Trykker du bare på de riktige knappene så kan nok denne bilen være riktig så kjapp. Setter du på 18" hjul og laster bilen full av folk så vil nok motoren riktignok vise sine begrensninger.

Når det er sagt så tror jeg du får en bra bil til 150.000 som du sikkert kan finne på mye morsomt med. Velkommen i e46-klanen skal du i hvertfall være!

CRW_0834.jpg

er denne din, den var dritfin, ser skikkelig strøken ut også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er denne din, den var dritfin, ser skikkelig strøken ut også

Takk :) Det er faktisk ganske utrolig hva man kan få til med senkefjærer, litt større hjul og ellers generelt godt vedlikehold. :) Målet mitt har vært å få bilen til å se aggressiv ut, uten å måtte ty til klistremerker, racing-gitter og Rieger-plastik. Det første jeg gjorde da jeg kjøpte min var å fikse/skifte alle de originaldelene som så gamle og slitte ut. F.eks lyktecoverne har en tendens til å få små sprekker pga. varmen fra lyktene. Kjøp nye for noen få hundrelapper og bilen ser plutselig mye friskere ut. Alle slike småting kan til samme gjøre mye.

Slik så min ut da jeg kjøpte den for et par år siden:

bil_ny.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CRW_0834.jpg

Har egentlig ikke tenkt så mye på hva som må gjøres før du sa det...

Men når jeg tenker meg om så blir det vel senking og nye felger i første omgang.

Kanskje m3-felgene i 18"? Syntes de er pene... Eller noe sånt som csl felgene. Fete de oxo. Er det ikke noen BBS felger som ligner på CSL-felgene?

Bilen din er dritfet forresten....:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...