Gå til innhold

BMW 318iS hvor mye er den verdt?


BMW_JP
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

mye merkelig prat her.

320 drar mye bedre enn 318 is osv.

320 med 140 gamp og 318 is med 140 gamp har ganske like data, og 320 med 150 gamp går såvidt bedre...

2 førstnevnte har vel ganske nøyaktig 0-100 på 10 sek +-0,2 sek

At en 320 eller 318 is drar noe sykt har eg heller ikkje opplevd...

e36 går ok med 140-150 gamp, men en 318 med 115 gamp går direkte dårlig etter min mening. alt er jo subjektivt, har en 325 e30 selv med chip luftfilter og effektanlegg, den går greit, men man kjenner ikkje trykket i ryggen for å si det sånn, gleder meg til den dagen jeg har råd til noe som går bra, som f.eks m3,s2,rs2,s4 2,7 osv, 320 er ikkje noe spes, har du satt på med en trimma cossie eller s2 så er 320 ganske nedtur, min bil (e30 325)er hvertfall skikkelig nedtur etter en slik tur.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 320 drar mye bedre enn en 318iS. Punktum finale. :lol:

Kødder du??

Du snakker jo om at det må være noe galt med is bilen, noe det sikkert også er....prøv en is bil som er i tipp topp stand...da tar den 320 e36 og 320 e46.......nok en gang snakker jeg for 318is e30...

Har testet 4-5 ganger mot en 320 e46....og den var ikke helt orginal. 2 utblås og en lyd som var langt ifra orginal...og min IS e30 går bedre enn den.....vekt/effekt er stikkordet her BMW_JP :lol:

PS. Merker enorm forskjell på å ha 1 mann, kontra 3 mann i bilen...faktisk 2 mann kontra 3 mann også !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis BMW_JP sammenligner en E36 318is med 3 mann ombord mot en "tom" E36 320i er det ikke rart at 320en er mye sprekere. Når det er såpass lite gamp å gå på kjennes de ekstra kiloene GODT på bilene. Tror nok også at 320i tåler kiloene noe bedre, men med tomme biler skal det ikke være store forskjellen på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vekt har alt ås i, en kompis av meg har cosworth med 270 gamp, har begynner nesten å grine hvis det er 3 i bilen fordi den går så mye dårligere enn med 1 i bilen, man merker det uansett, min 325 med 5 voksne i bilen går dårligere sikkert like dårlig som en 320 med 1 i bilen.....(opp til en hvis fart da selvfølgelig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så tragisk å høre folk bable om hestekrefter osv uten at de skjønner hvor mye vekt har å si! En 318is er vel ca 80-100 kg lettere? Samme bremser som 320 og 325. Dvs en bil som går fortere i svingene + at den bremser bedre. Tror heller 318is bør vurderes mot en 325i. Den vil knuse en 320 når det kommer litt svinger.

Fordelen med 320 er at den har mye bedre bånndrag (ikke stor forskjell i moment men momentet kommer tidligere), spesielt hvis det er M52 motor. Det gjør den til en mye mer bahagelig bil ved vanlig kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett så klarer du ikke og "mekke" en bra lyd på en 4`er motor..enkelt og greit..fjerner endel av sjarmen til bmw ved og Ikke ha 6`er..hva som går fortere eller ikke.. en 6`er drar bedre..ferdig med den saken..å vil man kjøpe en IS så for all del gjør det..jeg kommer aldri til og kjøpe meg bmw uten 6`er..å det har ikke noe med hva som går kjappest.. klarer og drepe seg med en 1.1 fiesta også.. men bmw uten 6`er er ikke bmw..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så tragisk å høre folk bable om hestekrefter osv uten at de skjønner hvor mye vekt har å si! En 318is er vel ca 80-100 kg lettere? Samme bremser som 320 og 325. Dvs en bil som går fortere i svingene + at den bremser bedre. Tror heller 318is bør vurderes mot en 325i. Den vil knuse en 320 når det kommer litt svinger.

Fordelen med 320 er at den har mye bedre bånndrag (ikke stor forskjell i moment men momentet kommer tidligere), spesielt hvis det er M52 motor. Det gjør den til en mye mer bahagelig bil ved vanlig kjøring.

eeeh..prøves mot en 325..? ja kom med en IS det..blir for dumt og sitte og diskutere hva eller hvem som går kjappest..tror nok ikke akkurat bare bremsene avgjør hvor godt bilen oppfører seg i svinger eller ikke...hjelper ikke og kunne bremse ned hvis ikke bilens understell/felger etc er der etter slik at bilen takler noe høy hastighet i svinger.. stiller gjerne opp både i svinger og på rettstrekk jeg..

de fleste bmw`er går bra..og det gjør IS også..men og stille den opp mot en 325 med Mye mer dreiemoment og effekt er bare tull..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at denne diskusjonen begynner å ta litt av og bli litt useriøs. Virker som om alle har sin mening om hva som går best. Tråden startet jo opp med en som lurte på verdien til en IS.....

Tekniske data taler for seg. 318 is og en 320 E36 skiller svært lite, både i HK, aks og toppfart.

(http://www.bmwguiden.no/statisk.php?id=modellguide_e36)

Momentet kommer tidligere i turtalsregisteret på en 320, slik at du trenger ikke stresse den så mye som en IS. IS'en har fordel av litt laver egenvekt, med vekta av noen ekstra personer merkes nok bedre i den enn 320'en.

Om noen av dem er spreke eller går bra er ikke lett å si noe om uten å sammelikne med noe annet. Er du vandt med en polo 1.1 er begge kjempe spreke, med svært daua sammelignet med en M3 feks....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med ORF! På tide å ro dette litt inn. Begynner å få litt "pass deg eller så henter jeg far min"-tendenser denne tråden her.

Jammen mange rare "vitenskapelige" forsøksresultater og meninger som blir presentert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kommer aldri til og kjøpe meg bmw uten 6`er..å det har ikke noe med hva som går kjappest.. klarer og drepe seg med en 1.1 fiesta også.. men bmw uten 6`er er ikke bmw..

Jeg har alltid likt dette argumentet. Biler som e30 m3, e39 m5, e60 m5 og litt annet diverse med åttere (eller større) er ikke bmw altså? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kommer aldri til og kjøpe meg bmw uten 6`er..å det har ikke noe med hva som går kjappest.. klarer og drepe seg med en 1.1 fiesta også.. men bmw uten 6`er er ikke bmw..

Jeg har alltid likt dette argumentet. Biler som e30 m3, e39 m5, e60 m5 og litt annet diverse med åttere (eller større) er ikke bmw altså? ;)

hehe..E30 M3 er unntak..men aldri kjøpe mindre enn 6`er utenom da M3 4`ern :D V8 og V12 Duger som bare F*** :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...