Gå til innhold

Fartsbot


Kenneth BMW
 Share

Anbefalte innlegg

Skulle på helge ferie jeg, jeg å en veninne lå å kjørte forbi flere biler. Blei lei av å ligge i kø, måltes over 5 km. Ho blei tatt i 109 å jeg i 116. Lå på støtangeren til hverandre, litt rart. Fikk sikkert jenterabatt :wink: ho slapp unna med 3700 eller var det 3500kr...

Ja ja, sånn som sjer....

Men lære aldri, fikk lappen tilbake for 7 mnd sia. Sa at jeg aldri skulle kjøre fort flere ganger :lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på vei til rudskogen i sommer, kom på ei flott langslette langt oppe i hutta heiti, 2 campingbiler ligger i 70 i 80 sona.

bilen foran meg kjører forbi begge, jeg etter, var lang slette så det var trygt å kjøre forbi. hadde litt høy fart på slutten men sakket av til 80 igjen på slutten av sletta, kommer rundt svingen så står purken der, vinker bilen foran videre, tar inn meg...

112 i snitt i 80 sona, 6000 beint...

det sure var at jeg på en strekning fra bergen til litt forbi voss, altså 2 timers kjøring, så hadde jeg kjørt rolig hele veien, rimelig surt...

dette var med en renault laguna til mor, bra jeg ikkje kjørte 325 da, kunne fort blitt litt mer fart på sletta da.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvor surt det er så er det sjåføren sitt ansvar å holde seg innenfor gitte rammer. Politiet har samtidig ett ansvar å håndheve de lover våre folkevalge har pålagt dem.

Så den eneste med "skyld" her er du...

Hva bøtesatser angår så er de hinsides all fornuft :rolleyes:

Helt enig. Er ikke polititet sin feil at du kjørte for fort! De folkevalgte som lager regler og lover som politiet er satt til å håndheve er de jo vi som har valgt!

Når det er sagt er det utrolig kjipt å bli stoppet. Sist jeg kjørte til sørlandet hjalp lovens lange arm meg av med 2K. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at det er vår egen skyld når en kjører for fort, ikke politiets.

Men når en kontakter politiet for å få hjelp er det jo ingen hjelp å få. Kanskje noen burde prioritere annerledes!

En kompis fikk stjålet sykkelen sin og kjørte sporenstreks for å anmelde saken til politiet. Der var det ingen hjelp å få, men når han kjørte tilbake igjen ble han stoppet i laserkontroll og mistet lappen. Han ble jo fotgjenger i dobbel forstand. Klart folk blir litt irritert når sånt skjer. Gagner ikke politet akkurat. Tyven fikk forresten dårlig samvittighet og leverte sykkelen til politiet etter noen uker :lol: Tviler på at han fikk bot. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...