Gå til innhold

"Hyling" fra dynamoreim?


Desloch
 Share

Anbefalte innlegg

Har litt problemer med at det hyler fra dynamoreima. Er nok den som hyler, for det går vekk når jeg sprayer med reimspray ;) Det hyler også litt fra alle som "ruller" via denne. Men, det er ikke lett å spraye på der man skal, siden det er veldig trangt nedi der. Derfor sprayer jeg på mens bilen står og sviver, slik at det kommer rundt.

MEN, etter et par dager kommer hylinga tilbake. Hva kan dette komme av? Må jeg spraye på mens den står stille? Har prøvd dette, men veldig vanskelig å komme til!

Jeg byttet strammehjul for dynamoen i sommer.

Kan reima være dårlig? Andre ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er rett og slett trolig bare den skjiten du sprayer på!

Nylig vært borti det samme selv, og tenkte at reimspray måtte være tingen. Men neeeida :oops:

Ble bare verre. Og i verste fall setter dette sprayskjiten seg i lagrene og kan føkke enda mer opp.

Det lager en skikkelig bajselyd fra reima mi nå, som om det er mye slark og greaseri på reimen.

Eneste løsning på det er å skifte reima. Ikke dyrt, men stress. Så jeg skal ta det til høsten da jeg skal ha 'stor'service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny reim koster ikke mye. Betalte vel rundt 80,- til min hos Bavaria (BMW-forhandler), men den finnes også til 29,90 på Biltema. Din har vel en litt lenger reim enn min M20, men de store utslagene på prisen skulle det vel neppe gjøre. Anbefaler forøvrig å gå for originalreima. På min er det en servoreim og en dynamoreim, byttet begge to i jul. Den ene var original og den andre Biltema. Det hyler som pokker når jeg legger mye om, så dere kan jo tippe hvor servoreima kom fra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en enkel jobb egentlig.

vipp av plastdeksel over strammehjulet, inne idet er det plass til en stor umbrakonøkkel, sett i nøkkel og forleng med en litt lang rørbit. Slakk av på strammehjulet og vipp av reimen ved dynamoen.

Når du slakker på strammehjulet, så er det eneste som skjer at du presser stempelet i strammeren tilbake, så det erno problem å gjøre selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men men, det er jo akkurat samme delene! :lol:

tror også det er samme delene! :!:

hagenisse var ganske sikkert ironisk... ;)

Kan forøvrig informere om at det GARANTERT ikke er samme reima. Har original reim liggende som skal på ved første anledning (lønner seg jammen ikke å bruke Biltema når de kun varer 3-4 måneder..). Kan da ta sammenligningsbilde, så kan du se selv at de definitivt ikke er like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en enkel jobb egentlig.

vipp av plastdeksel over strammehjulet, inne idet er det plass til en stor umbrakonøkkel, sett i nøkkel og forleng med en litt lang rørbit. Slakk av på strammehjulet og vipp av reimen ved dynamoen.

Når du slakker på strammehjulet, så er det eneste som skjer at du presser stempelet i strammeren tilbake, så det erno problem å gjøre selv

Er det ikke 2 reimer? Og er det ikke veldig vanskelig å komme til? Noen tips til å komme lettere til? :) Skal den nye reima smøres før den monteres?

Hørtes ikke ut som en veldig vanskelig jobb akkurat ;) Men hjelper det kanskje bare å stramme reima?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss det er samme motot som eg hadde på min 320 e36, så er det bare en profilreim. Ingen strammemulihet, siden det er automatisk stramming med oljetrykk på "beltestrammeren". Er foresten profilreim, og ikkje vanlig viftereim. Motoren var en M50, tror eg. den med det svarte toppdekselet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...