Gå til innhold

17" vs. 18"


BMW_JP
 Share

Anbefalte innlegg

Nå er det 205/60-15 på. Jeg vurderer og skifte til 225/45-17 eller 225/40-18. Vil det bli like mye slitasje på hjuloppheng, understell, dempere, foringer osv med disse 17 og 18, når man har først gått opp fra 15" ? Og vil man merke noe forskjell fra 17" og 18" kjøremessig? Aksellerasjon? Klarer liksom ikke helt bestemme meg om jeg skal ta 17 eller 18, om du merker at bilen blir dauvere med 18 kontra 17 så vil jeg ikke det :)

Alle tips mottas med STOR takknemlighet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De dekkdim du har oppgitt gir ikke et mer avvik enn 1-2% så det vil vel være en umerkbar forskjell når det gjelder aks/høyere hastighet.. Det sier seg jo selv at komforten og det vil bli dårligere med lavere profil, men med riktige dekk (ikke for smale dekk) vil kjøreegenskapene bli mye bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18" kontra 17" vil ikke gi noen merkbar aksforskjell. har 225/40-18 selv og går som ei kule lell :P hadde en (d)Audi A3 med 15" vinter og 18" sommer..å forskjellen var ikke merkbar i aks..men selvfølgelig bedre og håndtere men litt mindre komfort grunnet dekkene da..men det er en vanesak og er ikke plagsomt :)

+ at jeg tror bilen din hadde kledd noen FEITE 18" :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns E36 kler 17" best. Ville ikke tro at det ville bli så veldig stor forskjell på slitasjen på 17" og 18" så lenge innpresset er riktig. Hvis dette er feil har hvertfall hjullagra lett for å ta kvellen.

Når det gjelder bredde på dekk fikk jeg anbefalt max 215 på eiker motorshop, (det som sto anbefalt til E36 i lista å). Dett er spesielt med tanke på kjøreegenskaper og at bilen har lettere å spore med bredere dekk.

Veit ikke om bilen din er senka, eller om du har planer om det, så ville jeg hvertfall tatt med i vurderingen at sjangsen for at det vil subbe med såpass brede dekk som 18" 225 er tilstede! men er jo mulig det går, om du ikke har for mye senking å riktig innpress osv!

Nå er det 205/60-15 på. Jeg vurderer og skifte til 225/45-17 eller 225/40-18. Vil det bli like mye slitasje på hjuloppheng, understell, dempere, foringer osv med disse 17 og 18, når man har først gått opp fra 15" ? Og vil man merke noe forskjell fra 17" og 18" kjøremessig? Aksellerasjon? Klarer liksom ikke helt bestemme meg om jeg skal ta 17 eller 18, om du merker at bilen blir dauvere med 18 kontra 17 så vil jeg ikke det
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke vært i tvil; 18"

Har selv kjørt med 255/35-18 bak og 225/40-18 fremme på e36. ET 40

255 ble riktignok litt voldsomt bak og endte opp med å måtte valse.

225/40-18 skulle vel gå rimelig greit bak også.

Jeg synes i motsetning til noen andre her i tråden at 18" må til på e36, men det er vel noe du selv må avgjøre, smaken er som.. og alt det der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...