Gå til innhold

Angående lufttrykk ved overgang til lavprofil?


gboe
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Har satt på 235x45x17 på en E39 Touring 99 modell.

Har orginal dimensjonen 205x65x15 på vinterhjulene.

Det står i instruksjonsboken at man skal ha samme lufttrykk

2,0 bar foran og 2,4 bar bak ved normal kjøring, er dette riktig?

Synes det virker som lufttrykket er for lavt nå med lavprofil.

Dekkleverandøren mente at trykket burde justeres til 2,4 bar foran og 2,8 bar bak.

Noen som har peiling på hva som er riktig eller hva det skal/bør være for riktig slitasje av dekk?

Mvh

Geir 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha samme trykk foran og bak. BMW har tross alt 50/50 i vektfordeling.
Min blir litt understyrt med likt lufttrykk foran og bak. Men det merker jeg kun på bane/autoslalom, og derfor kjører jeg med likt trykk fremme og bak på veien jeg også.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, man må nesten føle seg frem, følg med dekkene ofte. Sjekk vær vekke. jeg har rundt 2,4 foran og 2,6 atte det fungerer bra på mine 245/35-19

Hørtes lite ut på 19"..

Kjører 40 psi i mine 235/40-18". Sporer mye mer med lavere trykk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, man må nesten føle seg frem, følg med dekkene ofte. Sjekk vær vekke. jeg har rundt 2,4 foran og 2,6 atte det fungerer bra på mine 245/35-19

Hørtes lite ut på 19"..

Kjører 40 psi i mine 235/40-18". Sporer mye mer med lavere trykk..

Sporing kommer også veldig mye an på dekkenes konstruksjon.

Så lenge jeg er helt sikker på at hjulvinklene er slik jeg vil ha dem, synes jeg det er greit med litt sporing når jeg skal på banen, for det betyr at jeg har truffet riktig med lufttrykket, men hvis sporingen kommer med likt lufttrykk foran og bak, tyder det som regel på at det enten er for lite luft, eller at hjulvinklene er litt i ulage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, man må nesten føle seg frem, følg med dekkene ofte. Sjekk vær vekke. jeg har rundt 2,4 foran og 2,6 atte det fungerer bra på mine 245/35-19

Hørtes lite ut på 19"..

Kjører 40 psi i mine 235/40-18". Sporer mye mer med lavere trykk..

Jeg bruker også 40 psi i mine 225/40-18". Har forsket litt på dette og altså funnet meg til rette på 40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, man må nesten føle seg frem, følg med dekkene ofte. Sjekk vær vekke. jeg har rundt 2,4 foran og 2,6 atte det fungerer bra på mine 245/35-19

Hørtes lite ut på 19"..

Kjører 40 psi i mine 235/40-18". Sporer mye mer med lavere trykk..

Jeg bruker også 40 psi i mine 225/40-18". Har forsket litt på dette og altså funnet meg til rette på 40.

Jeg også, har også fått beskjed fra der jeg kjøpte dekkene om å kjøre med 40 pund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...