Gå til innhold

En gledelig opplevelse!


Gaute
 Share

Anbefalte innlegg

I kveld var jeg en liten tur for å planlegge BMWCCN Rogalands treff hos Bavaria på lørdag. Og på vei hjem så jeg en sort E36 som nærmet seg i ganske bra fart bakfra på motorveien, og suste forbi meg. Den så i utgangspunktet litt kjent ut, og jeg så på skiltnummeret.

DAMN :shock: , det var jo min første E36. En sort '92 318is. Jeg hadde den fra ca slutten av '96 til en gang i '98. Og da jeg solgte den var den i topp stand, nokså original, men med 17" RH AZS look felger.

Jeg la meg på hjul og prøvde febrilsk å blinke på fyren som kjørte, men det hjalp ikke. Han bare gav på. Så jeg la meg litt bak (ville ikke provosere), og fulgte etter. Midt i "biljakten" ringte en kompis, jeg svarte; kan ikke snakke nå, for jeg forfølger en av mine tidligere biler. Han lo godt, :lol: og ba meg ringe når jeg hadde fanget den :lol:

Etter en stund stoppet føreren i et gårdstun, og jeg gikk ut av bilen for å snakke med ham..... Presenterte meg, og unnskyldte at jeg drev og forfulgte ham hjem og sånt. (Jeg pleier ikke gjøre slikt).

Han så litt lettet ut da jeg fortalte ham at jeg er formann i den lokale BMW-klubben og at jeg er tidligere eier av bilen han kjører. En drøy halvtime senere kunne jeg forlate plassen i god tro om at jeg snart skal få noen bilder av "gamlebilen" min. Det var en drømmebil for meg i den tiden, og den gav meg utrolig mye kjøreglede.

Nå gleder jeg meg bare til bildene, og håper det ikke går for lenge før jeg får dem.... Så får jeg håpe jeg ikke skremte ham for mye.....

Det er ikke alltid lett å være entusiast :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.

Ett av poengene jeg glemte å skrive i denne historien er at jeg solgte bilen til en som bodde langt borte fra mitt hjemsted, og at jeg derfor ikke har sett den på 8 år nå. Da var det jo litt spesielt å se den igjen. Og spesielt gledelig at den så ut til å ha havnet hos en kar som bryr seg om den. Han viste stolt frem motorrommet og jeg fikk sitte i den, høre den gå osv.osv.

Selvfølgelig fikk han noen gode vedlikeholdstips, siden det var en del ting han lurte på ved E36'er. Og jeg kan slappe godt av, vel vitende om at bilen får masse godt stell av en som bryr seg. Den kommer nok stadig til å bli "oppgradert"......

GROMT :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid hyggelig å se igjen sine gamle biler!

Jeg opplever det ikke så ofte for å si det mildt.. Min første bil er blitt spiker, min andre bil er blitt spiker, min tredje bil tror jeg er blitt til spiker og min forrige BMW er visstnok flyttet til Trondheim.

En annen historie:

En kollega jeg jobbet sammen med i 6 år hadde i løpet av disse årene 3 biler. Først en 205 GTI, så en Sierra combi og deretter en Sierra stasjonsvogn.

En dag jeg var ute og kjørte møtte jeg først hans første Sierra, noen biler lenger bak kom han selv i stasjonsvognen og et stykke bak han igjen kom 205en oppå en biltralle. :shock: Dette var på en strekning på knappe 500 meter. Hva er egentlig sjansene for at dette skal skje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så gamlebilen min tilsalgs i oslo.Jeg ble så glad over å se den, og fikk alle gode minner jeg hadde med bilen, rudskogen,vålerbanen,200kmt på e6, når jeg og kompisa cruisa med den, grombil på ekeberg,motorfestivalen,alle burn ingene. ååååå jeg savner den, det var min førstebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukkersøt fortelling :wink:

Tror jeg ville gjort det samme. hehe.

Du blir ikke bare trist når du får bildene da? :?

Enig... Men jeg tror jeg hadde blitt litt sentimental jeg. Jeg fikk en tåre i øyekroken når jeg fikk vite at M5'en min, som jeg hadde lagt ned et utall timer i, var kræsjet 3 uker etter at jeg solgte den. Men sånn er livet... :?:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg solgte min E36 så var det en i nærheten som kjøpte den. Det tok under et år før han vraka den. Og da hadde han smellt opptil flere ganger. :(

Men med tanke på at jeg kjøpte den for 100k hadde den 1 år og solgte den til han for 125k uten å gjøre noe med den - Pluss at han måtte ta opp 80k i lån. Han hadde vel akkurat fått lappen - så kan jeg ikke annet en le av han :lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, tøft da :D Tror jeg hadde blitt pisseredd viss noen hadde forfølgt meg slik på motorveien :P

Lurer forresten på hvor gamlebilen min har tatt veien...hmm, hadde nok ikke kjent igjen reg.nr uansett, for når jeg satte meg i BMW`n min, så var alt om den gamle Peugeoten glemt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nesten jeg hadde tatt opp forfølgelsen jeg også, hvis jeg hadde sett igjen E36'n min som jeg hadde for noen år siden.

Godt å høre at det ikke er bare jeg som er litt "skada" :D

(Dere må foresten si fra dersom dere ser en svart 94' 325tds med reg.nr:

UR 62391)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...