Gå til innhold

Håper ikke jeg gjør noe sånt når jeg blir gammel


///M
 Share

Anbefalte innlegg

Hehe, de burde innført en kjørekontroll når de eldre passerer en viss alder asså... er ikke alle de eldre som burde vert bak rattet lenger nei... :P

Det har du rett i! Er ikke rent sjeldent jeg ser en gammel frue / herre bak rattet som ligger i 20-30 i 50-sone, eller langt værre, kjører som en idiot! - Da mener jeg ikke for fort, men helt ujevnt å uforutsigbart. Greit at noen er dårlige sjåfører, men man ser når noen ikke skulle ha kjørt lengere ... - skjønner? :roll:

edit: skriveleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, de burde innført en kjørekontroll når de eldre passerer en viss alder asså... er ikke alle de eldre som burde vert bak rattet lenger nei... :P

Det har du rett i! Er ikke rent sjeldent jeg ser en gammel frue / herre bak rattet som ligger i 20-30 i 50-sone, eller langt værre, kjører som en idiot! - Da mener jeg ikke for fort, men helt ujevnt å uforutsigbart. Greit at noen er dårlige sjåfører, men man ser når noen ikke skulle ha kjørt lengere ... - skjønner? :roll:

edit: skriveleif

Helt enig der asså... De driver og sjangler frem og tilbake, er usikre på hvor de skal hen og hvor veien går!Er ikke sjeldent jeg ser gamlinger som stopper opp midt på veien eller i en rundkjøring for å ta en annen vei istede :P De skaper jo både kø og farlige situvasjoner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, de burde innført en kjørekontroll når de eldre passerer en viss alder asså... er ikke alle de eldre som burde vert bak rattet lenger nei... :P

Det er jo en årlig kontroll for alle som har passert 75, men mange leger er VELDIG snille, og tenker som så at de kjører jo bare innad i bygda, men de kan jo være farlige alikevel. Vi har minst ett eksempel på det her i bygda. Jeg har personlig holdt på å kollidere med denne 90 åringen opp til flere ganger ( han har brutt vikeplikt, kjørt uten lys midt på natta i tett regn/snøkave....+++ ) , og det er bare det JEG har opplevd med denne karen. Datteren mente at han burde få beholde lappen fordi sertifikatet var hele livet hans. Hørt sånt sprøyt?

Nei, ta fra meg lappen når jeg blir udugelig sier jeg.

Et annet eksempel var min bestefar. Min bestefar hadde bil registrert og hadde lappen til den dagen han døde. Han brukte riktignok ikke lappen, men mannen var så å si blind de siste 10 årene han levde, så det var sikkert like greit :shock: . Han hadde gyldig sertifikat til den dagen han døde. Legen hans mente han ikke kunne ta fra ham sertifikatet, for da kunne han miste selvtilliten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greit at vi "mobber" gamlingene men det blir jo litt teit da når det er de som nettop har fått lappen som har størst sjanse for å ende i grøfta :lol: kaste stein i glasshus er det vel det heter :D

Jojo, men da burde de heller gjort noe med kjøreopplæringen!!

Vise dem hva som faktisk kan skje i trafikken viss en ikke kjører med vett...+ at sensorene kanskje burde vert litt strengere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker dere den IF-reklama som går på tv? med ho gamle dama som krasja/kjørte rett over "Midten" på rundkjøringa? DET har jeg sett LIVE!! er ei stund siden nå..hehe..mormora mi hadde heldigvis vett på å selv si fra til legen at ho følte seg "ute av stand til å føre sitt kjøretøy" i henhold til regler og hva som er forsvarlig :D forstår at eldre ikke liker tanken på å miste den friheten det er og ha bil, og i steden må slite med busstider, taxi osv..men uansett: sikkerhet sikkerhet sikkerhet! uansett alder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de tilårskomne:

En kan kjøre mye drosje for de pengene man sparer ved å ikke holde egen bil.... Tryggere blir det som regel også...

men da er du ikkje garantert bmw!

neida helt enig med deg! har nesten blitt drept av en gamling sjøl, kjørte i 90 og han kjørte ut av ett kryss foran meg, gikk bra men,

alt han sa var eg såg deg ikkje"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer at de "tilårskomne" ikkje er med i så mangen ulykker.

Men kor mangen ulykker forårsaker de ikkje.

Andre biler som må ta unnvikelses manøverer, forbikjøring når de ligge 20-30 under fartsgrensen osv.

Mangen eldre som sier de aldri har vært med i ett bil-uhell. Er overbevist om att disse til gjengjeld har forårsaket utallige uhell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...