skillbill Skrevet April 22, 2005 Share Skrevet April 22, 2005 Hei! Vurderer senking av bilen min. Er det noe forskjell på om man bruker KUN fjærer kontra å bruke fullt sett bestående av fjærer OG dempere ? tenker på kjøreegenskaper og godkjenning osv..på forhånd takk Mvh. skillbill Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_fannrem Skrevet April 22, 2005 Share Skrevet April 22, 2005 Jeg har bare senkefjærer 60/40. Synes det funker bra jeg ja Godkjenning skal ikke være noe problem hvis du har papir på det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet April 22, 2005 Forfatter Share Skrevet April 22, 2005 Papir? Kjøpekvittering da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet April 22, 2005 Share Skrevet April 22, 2005 60/40 senking og orginale dempere bmw_fannrem? Er vel en fare for at de tar knekken rimelig fort de demperne og tar du ikke mye nedi? skillbill, tüv-papirer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet April 22, 2005 Forfatter Share Skrevet April 22, 2005 hagenisse: åja, og det skal jeg få med ved kjøp av fjærer/sett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet April 22, 2005 Share Skrevet April 22, 2005 Du får som regel noe do-papir med litt tyskt babbel ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet April 22, 2005 Forfatter Share Skrevet April 22, 2005 oki! takker, alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_fannrem Skrevet April 22, 2005 Share Skrevet April 22, 2005 60/40 senking og orginale dempere bmw_fannrem? Er vel en fare for at de tar knekken rimelig fort de demperne og tar du ikke mye nedi? Nei det har gått veldig bra faktisk. Synes bilen er stiv å god å kjøre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet April 22, 2005 Share Skrevet April 22, 2005 Lenge har du hatt det på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet April 22, 2005 Share Skrevet April 22, 2005 60/40 på originaldempere..?? det kommer til og ryke før eller siden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet April 22, 2005 Share Skrevet April 22, 2005 Den uskrevne regel sier at om man senker mer enn 40mm, skal man bytte dempere ilag med fjærer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet April 22, 2005 Share Skrevet April 22, 2005 Ja 60/40 tar knekken på demperene til slutt..kjøper du komplett sett så får du også en stivere bil..kjøp komplett spør du meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet April 23, 2005 Forfatter Share Skrevet April 23, 2005 jeg har lurt på kun å senke 35mm..da holder det kanskje kun med fjærene foreløpig da? så kan jeg skifte demperne senere, når lommeboka tillater det også! eller må jeg kjøpe nytt helsett da? med dempere OG fjærer i ett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet April 23, 2005 Share Skrevet April 23, 2005 Du kan skifte demperne senere, bare kjøpe korte dempere. Men er ikke alle som har slikt separat. Billigkitene får du garantert billigst om du kjøper komplett (AP/FK/Jamex/Apex), men om det passer deg best å bare bytte fjærer nå og kjøpe dempere senere får du ihvertfall Bilstein sine korte dempere løst. De koster en del (5-6k?), men det vel et av de merkene det ikke går an å gå feil med... Men husk at det koster ganske mye å få skiftet fjærer/dempere, så det blir garantert en del ekstrakostnader/ekstraarbeid om du deler alt opp i to omganger, både fordi du ikke får "samlerabatt" og fordi du må gjøre alt to ganger. Vet ikke om du har tenkt å gjøre det selv, men f.eks MotorTechnik skal ha rett under 4k for å bytte (5 timer). I tillegg må du ha hjulstillingskontroll, ihvertfall etter fjærbyttet (må det for å få de godkjent). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_fannrem Skrevet April 23, 2005 Share Skrevet April 23, 2005 Lenge har du hatt det på? Det har iallefall stått på i over 2 år no Importerte bilen i mars 2003. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå