Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vurderer senking av bilen min. Er det noe forskjell på om man bruker KUN fjærer kontra å bruke fullt sett bestående av fjærer OG dempere ? tenker på kjøreegenskaper og godkjenning osv..på forhånd takk :D Mvh. skillbill

Skrevet
60/40 senking og orginale dempere bmw_fannrem? Er vel en fare for at de tar knekken rimelig fort de demperne og tar du ikke mye nedi?

Nei det har gått veldig bra faktisk. Synes bilen er stiv å god å kjøre :D

Skrevet

Ja 60/40 tar knekken på demperene til slutt..kjøper du komplett sett så får du også en stivere bil..kjøp komplett spør du meg 8)

Skrevet

jeg har lurt på kun å senke 35mm..da holder det kanskje kun med fjærene foreløpig da? så kan jeg skifte demperne senere, når lommeboka tillater det også! ;) eller må jeg kjøpe nytt helsett da? med dempere OG fjærer i ett?

Skrevet

Du kan skifte demperne senere, bare kjøpe korte dempere. Men er ikke alle som har slikt separat. Billigkitene får du garantert billigst om du kjøper komplett (AP/FK/Jamex/Apex), men om det passer deg best å bare bytte fjærer nå og kjøpe dempere senere får du ihvertfall Bilstein sine korte dempere løst. De koster en del (5-6k?), men det vel et av de merkene det ikke går an å gå feil med...

Men husk at det koster ganske mye å få skiftet fjærer/dempere, så det blir garantert en del ekstrakostnader/ekstraarbeid om du deler alt opp i to omganger, både fordi du ikke får "samlerabatt" og fordi du må gjøre alt to ganger. Vet ikke om du har tenkt å gjøre det selv, men f.eks MotorTechnik skal ha rett under 4k for å bytte (5 timer). I tillegg må du ha hjulstillingskontroll, ihvertfall etter fjærbyttet (må det for å få de godkjent).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...