Gå til innhold

Farging av interiør i bil


bjwa
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Svart er kult det sagvang :D

Det som er som er ekstra kult med ColorBond er at du kan bruke det til å f.eks farge lyst interør om til svart hvis du ønsker det, eller omvendt svart til lyst :lol:

Det er engentlig bare fantasien som setter grenser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan nå tillby bedre priser på ColorBond produktene :)

Pga stor etterspørsel etter disse produktene kan jeg (i neste leveranse) levere dobbelt så store sprayflasker til samme pris som de gamle

De store flaskene er på 350 gram og fulldekker ca 1,3-1,5m2 pr boks(3 strøk á 1,3-1,5m2)

Pris: 280,- ink mva

Ta kontakt hvis du ønsker å være med på denne leveransen.

bjwa

bew@asker.online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det å farge taktrekk med dette?

For innvendig taktrekk, tepper ol. bruker du ColorBond Carpet Refinisher. Det er samme pris for dette produktet som for ColorBond Leather, Plastic & Vinyl refinisher.

Send meg en mail så kan jeg sende deg en brodjyre med mer informasjon.

bjwa

bew@asker.online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har offwhite taktrekk som kunne sett litt bedre ut..hvordan er det og farge dette sort? noe bilder av hvordan det ser ut før/etter?

resten av bilen innvendig er sort utenom taktrekket..å når det er hvitt har det en tendens til og bli litt møkkete..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint å farge lyst taktrekk svart vha ColorBond. Har desverre ikke bilder av tak som er behandlet..

Må nevne at en utfordring du vil oppleve ved farging av taktrekk er det er en "kinkig" jobb og jobbe med sparyboks oppunder taket.. :shock:

Har prøvd dette selv, og fant ut at beste måte var å finne en arbeidstilling hvor du ligger på ryggen og sparyer på skrå oppover. Sparybokser gir litt uregelmessig dusj hvis de holdes horisontalt eller oppned ved påføring.

Men hvis du tar et par Yoga-timer først og bygger opp med noen puter her og der går det sikkert bra :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt lett for å at det blir skjolder da? Og hvordan er det med lukt inne i bilen i ettertid?

Hvis du gjør dette riktig, dvs holder boksen riktig å påfører fargen i lette tynne strøk unngår du ujevnt påføring av fargen. Hvis du bruker nok farge(nok strøk :-) får du ikke fargeforskjell/skjolder, da det ville være et resultat av for lite farge på noen ommråder. hvis du skulle oppdage slik felter er det bare å påføre litt mer farge på de ommrådene.

Ang lukt: Colorbond fargestoffet er luktfritt, men selve drivgassen i sparyboksen lukter. Det er viktig å lufte godt noen dager etter påføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som et vidundermiddel, men fortsatt ingen som har fått testet det i norge på skinn etc ?

har lært meg å være skeptisk på ting som høres for godt ut til å være sant.. :D

heisann xitius

Det er flere som bruker disse produktene i Norge for farging av bil og båtinterør, men det har ikke tidligere vært noen salgskanal i det Europeiske markedet.

Det har faktisk vært en reportasje i Båtmagasinet ifm disse produktene for farging av PVC/skai båtputer. Sjekk link Båtmagasinet

Det var denne reportasjen som gjorde at jeg tok initiativet til å sjekke ut produktene nærmere.

Produktene brukes av en rekke annerkjente amerikanske produsenter bl.a Ford Motor så det er ingen tvil om at de fungerer :D

mvh bjwa

bew@asker.online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men blir ikkje fiberene i tepper harde og stygga dersom du lakker de?

Hei Teekay

Nei, struktur og "hånd-følelsen" på tepper/tekstiler blir ikke endret ved farging. Det er viktig å ikke tenke på dette fargestoffet som lakk som legger seg utenpå fibrene, men istedenfor et fargestoff som trekker seg inn og permanent endrer fargen på materialet.

Tenk deg f.eks hvordan blekk setter farge på stoffer ol. Fargen endres, men ikke strukturen. ColorBond er ikke blekk, men fungerer i prinsippet litt på samme måte :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...