Gå til innhold

har noen erfaring med 19" på e36?

Ingenteng
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en e46 som er senket 40 mm. Ble nesten overrasket over at det ikke var verre med 19 tommers. Vet ikke helt hva slags profil du har på dekkene, men du skal nok overleve uansett. Får riktignok mer hjulstøy, men du verden, det ser råflott ut. Du aner ikke hvor mange blikk jeg får etter bilen når jeg kjører. Hvis du vil, kan jeg sende deg bilder på mailen din, så skjønner du hva jeg mener. Får dessverre ikke lagt ut bilder på forumet ennå.

nå er det snakk om e-36 og ikke e-46. e-46 er større , hjulbuene og hjulhuset er bygget for 19" noe e-36 ikke er. estetisk så ser det for stort ut med 19" på en e-36 etter min smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

enig der, syns det blir alt for stort...17" er det som kler e36 best etter min smak hvertfall, jeg var aldri i tvil når jeg handla felger til min bil! poenget er jo ikke å få dyttet flest mulig tommer under skjærmbuene, det som er viktig er jo at det kler bilen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant det hehe! jeg hadde tenkt meg 19" men nå går jeg for 18 isteden, hvordan blir det å senke 60-40 da? eller hvor mye anbefaler dere meg å senke bilen når jeg har fått på felga? Det er 8.5" foran med 225 og 9.5" bak med 255 ,det går vel bra det? Erfaringer? er det kanskje best å ha 8.5 foran og bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant det hehe! jeg hadde tenkt meg 19" men nå går jeg for 18 isteden, hvordan blir det å senke 60-40 da? eller hvor mye anbefaler dere meg å senke bilen når jeg har fått på felga? Det er 8.5" foran med 225 og 9.5" bak med 255 ,det går vel bra det? Erfaringer? er det kanskje best å ha 8.5 foran og bak?

det beste hadde vært å skaffet seg ett justerbart understell, men det koster litt mer. med 9.5" bak og 255 dekk, så må du nok rulle hjulbuene litt. det kommer ann på hvilket innpress du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 17" på min e36 og er dypt skuffet da jeg fikk de på bilen pga at de så altfor små ut. Ville gjerne hatt 18" og kansje 19" på min bil... Viss du styrer unna de billige dekktypene skal ikkje 19" gå altfor mye ut over komforen, men litt selvfølgelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde det på en M3 coupe en gang. vil ikke annbefale det, da jeg syntes det blir for stort på en E-36..

min var maks senket med justerbart understell. hadde rullet hjulbuene litt, men det subbet foran ved full sving.

mye finere med 18"!!

Hva dim hadde du på 18",tenker da på både dekk og felg?

Jeg har M3 E36 bærearmer foran og det flytter hjulet litt forover i forhold til standard E36,og jeg har tidl hatt 18"x8,5 med 235/40-18 foran og bak og kunne knapt gi gass eller svinge før det subbet foran eller bak.Selv om hjulbuene bak var valset.Er viktig å si at jeg hadde 35 innpress :!:

Har lyst på 18" igjen,men er megaskeptisk etter ovenstående opplevelser.

Bilen er vel 60/40 senket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde det på en M3 coupe en gang. vil ikke annbefale det, da jeg syntes det blir for stort på en E-36..

min var maks senket med justerbart understell. hadde rullet hjulbuene litt, men det subbet foran ved full sving.

mye finere med 18"!!

Hva dim hadde du på 18",tenker da på både dekk og felg?

Jeg har M3 E36 bærearmer foran og det flytter hjulet litt forover i forhold til standard E36,og jeg har tidl hatt 18"x8,5 med 235/40-18 foran og bak og kunne knapt gi gass eller svinge før det subbet foran eller bak.Selv om hjulbuene bak var valset.Er viktig å si at jeg hadde 35 innpress :!:

Har lyst på 18" igjen,men er megaskeptisk etter ovenstående opplevelser.

Bilen er vel 60/40 senket.

jeg hadde BBS RX II i 8.5" med 225/40 dekk. innpress:38. bilen var senket litt, men ikke så mye tror det var eibach 40/10. ingen subbing. bilen var en -96 M3 3.2.

vil ikke anbefale 235 foran. 225 er mer enn nok. bak skal det ikke trenges mye rulling til for å få plass til både 235/40 og 255/35, så sant ikke innpress er helt galt..

hadde 235 bak på en E-36 325 cab en gang, og det var ikke noe problem med subbing. der var det også 38 i innpress. den var senket 40/15.

skal ikke være noe problem med 60/40 senking, så lenge innpress er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...