Gå til innhold

Toppfart på e36 320


jcvold
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

må bare si at jeg syns det høres rart ut at man klarer å dra turtallskutt i 5. gear på en 320i. har ikke prøvd på min enda men jeg har testet toppfart på noen 325i e30 og i disse bilene var det ingen mulighet for å dra den opp på turtallssperra enda den eine jeg hadde var en del trimma. 320i e36 har jo noe lavere utveksling men den går jo etter min mening bra mye dårligere enn en 325 e30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare si at jeg syns det høres rart ut at man klarer å dra turtallskutt i 5. gear på en 320i. har ikke prøvd på min enda men jeg har testet toppfart på noen 325i e30 og i disse bilene var det ingen mulighet for å dra den opp på turtallssperra enda den eine jeg hadde var en del trimma. 320i e36 har jo noe lavere utveksling men den går jo etter min mening bra mye dårligere enn en 325 e30.

min var chippa med effekt anlegg, men tror ikkje dette har store betydningen, her var også sperra høyna fra 6250 til 7000 og turtals kutt var ikkje problem, trenger litt slette da men!

Strekke på 75 m holdt akkuratt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

større rulleomkrets vil vel gi større fart på et bestemt turtall på et bestemt gir, men trenger ikkje gi større toppfart da, men har man en bil som drar til sperra så vil den vel det, tror ikkje eg har det problemet på min e30, er vel forskjellig fra bil til bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på lørdag skal vi kappkjøre opp en relativt bratt tunell,som er lang og bein med to felt oppover,så da får vi se hvordan det går :)
Hvorfor skal dere det?

Kappkjøring i tunneller er rett og slett ikke lurt [-X

bedre å gjøre det opp en bratt tunell,enn på ei strekke,for hvist du er uheldig å få sleng så reduseres farten relavitv fort pga oppoverbakken,enn hva det ville gjort på ei strekke.

skal teste aksen,ikke toppfarten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan måler "bilen" hastigheten egentlig?

Er det sånn at med normal dimensjon(rulleomkrets) er 1 omdreining X cm, og med større dimmensjon X cm + litt? vil det si at vist speedometeret viser 100 må du legge til litt? for å få reell fart? :roll: ergo: høyere toppfart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æssa hvem bryr seg om d da?? her inne hører man jo d att d er iriterende lyder i 200 og att bilen begynner og riste i 180 og slikt. bare og gi gass d. ha ha ha. ;)

er enig med deg der, her om dagen tenkte jeg at jeg skal kjøre pent, ble forbikjørt av lastebiler busser og en gammal corsa :oops: da klarte jeg ikke noe mer lenger,måtte ta igjen alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på lørdag skal vi kappkjøre opp en relativt bratt tunell,som er lang og bein med to felt oppover,så da får vi se hvordan det går :)
Hvorfor skal dere det?

Kappkjøring i tunneller er rett og slett ikke lurt [-X

bedre å gjøre det opp en bratt tunell,enn på ei strekke,for hvist du er uheldig å få sleng så reduseres farten relavitv fort pga oppoverbakken,enn hva det ville gjort på ei strekke.

skal teste aksen,ikke toppfarten :)

Er redd jeg vet hvilke tunnel du mener... Mange som tester bilene sine der. Var en Kadett GSI som lå i 200 oppover der engang så jeg på nyhetene så kom en Cossie susende forbi. Skal ha litt krefter for å klare det i en tunnel som er av de bratteste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bimmerdude: hvilken tunell tror du det er?

ja skal ha litt krefter der.jeg har testa min bil opp en som er litt brattere,og da klarte jeg 165 km/t.det var i 4.gir og 5400 rpm,

da klarte ikke den mer turtall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...