jcvold Posted April 26, 2005 Share Posted April 26, 2005 jeg har en 94` e36 320i 24v ,og er spent på å prøve toppfarten på den i sommer i tyskland.i boka står det 214 km/t.er det noen som har testet dette? hva viser nåla? får du mer enn det som står i boka? har K&n filter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Rune Posted April 26, 2005 Share Posted April 26, 2005 er ikke store forskjellen nei 220 kanksje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aguilera Posted April 26, 2005 Share Posted April 26, 2005 Trorke KN filteret har noe å si hvertfall... Link to comment Share on other sites More sharing options...
jcvold Posted April 26, 2005 Author Share Posted April 26, 2005 har dere/har hatt 320? kn filteret gir bedre aks,men ikke bedre fart.det som bestemmer farten er jo hvor høyt bilen er giret.hadde jeg hattt 1000 hk,så ville ikke farten hvert større ved 6500 rpm på 5.gir Link to comment Share on other sites More sharing options...
hagenisse Posted April 26, 2005 Share Posted April 26, 2005 Tviler på at filteret har så mye å si på annet enn lyden jeg, men. Eneste forskjellen jeg merker på min iallefall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geir Anders Posted April 26, 2005 Share Posted April 26, 2005 '93 mod - 225 på nåla '97 mod - 220 på nåla Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnar Posted April 26, 2005 Share Posted April 26, 2005 har dere/har hatt 320? kn filteret gir bedre aks,men ikke bedre fart.det som bestemmer farten er jo hvor høyt bilen er giret.hadde jeg hattt 1000 hk,så ville ikke farten hvert større ved 6500 rpm på 5.gir Men er det turtallssperra som bestemmer toppfarten til 320i da? Klarer den dra helt til sperra? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Posted April 26, 2005 Share Posted April 26, 2005 Min gikk 225 på nåla. Målte det til 219 med GPS. Det var ikke noe forskjell om det ble medvind, nedoverbakke, lovnader om god bensin, nesten tom tank, mer luft i hjulene, eller i det hele tatt..... Den skulle liksom ikke opp i 220 Det var med 225/40-18 dekk, og den går nok litt saktere med 215/45-17 f.eks. og kanskje litt fortere med 225/45-17???? Uten å være sikker, siden jeg ikke har prøvd med originalfilter, vil jeg tro at det tar bittelitt kortere tid å nå toppfarten med åpent konfilter. Den trekker litt lettere den siste biten mot turtallsperra. Men jeg skal love deg at det bråker noe ut av hovedhe...ete når den kommer over 6000rpm. Og familiene som jeg passerte på 6500rpm med turtallsperrelyd ble litt "anderledes" i ansiktet når jeg kom forbi.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Posted April 26, 2005 Share Posted April 26, 2005 Men er det turtallssperra som bestemmer toppfarten til 320i da? Klarer den dra helt til sperra?Min gjør hvertfall det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnar Posted April 26, 2005 Share Posted April 26, 2005 Men er det turtallssperra som bestemmer toppfarten til 320i da? Klarer den dra helt til sperra?Min gjør hvertfall det Da kan du med andre ord muligens få høyere toppfart ved å heve turtallssperra... Hva var maksfarten din på Ringen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Posted April 26, 2005 Share Posted April 26, 2005 Man når toppfart på Ringen hvis man vil/tør (stryk det som ikke passer). Jeg hadde nok ca toppfart der..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
jcvold Posted April 26, 2005 Author Share Posted April 26, 2005 '93 mod - 225 på nåla'97 mod - 220 på nåla det er sikkert litt forsjell på om du har m50 eller m52 motor.håper m50 går bedre.skal nemlig reise sammen med fetteren min .han har 97`320 cabriolet.håper min siger forbi leste foresten i fahrfreude om en med 320c som hadde målt med gps 219 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Posted April 26, 2005 Share Posted April 26, 2005 det er sikkert litt forsjell på om du har m50 eller m52 motor.håper m50 går bedre.skal nemlig reise sammen med fetteren min .han har 97`320 cabriolet.håper min siger forbi Din er nok en del lettere, og kommer sansynligvis fortere opp i fart. M52 går nok minst like bra som M50, men det hjelper ikke hvis man har mer vekt å dra på. Tror faktisk du kan risikere at det blir dekkstørrelsen som avgjør hvilken som får høyest toppfart. Ikke lett å si? Men hvis dere starter på likt bør du kunne kjøre godt fra ham p.g.a. vekten. Jeg blir stadig frakjørt av Ove Kvam når vi kjører mot hverandre i autoslalom og banekjøring, og det er jo ikke sikkert jeg er like god sjåfør som ham, men så har jeg også litt tyngre bil. Men min hadde høyere toppfart på Autobahn, og da kunne jeg faktisk se ham forsvinne i bakspeilet hvis jeg ville. Min gikk hele 2km/t fortere enn hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnar Posted April 26, 2005 Share Posted April 26, 2005 leste foresten i fahrfreude om en med 320c som hadde målt med gps 219 Når du ser at Gaute har en 320i Coupé og sier han har målt 219km/t med GPS burde du kanskje legge sammen 2 og 2 og få... Gaute? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Posted April 26, 2005 Share Posted April 26, 2005 leste foresten i fahrfreude om en med 320c som hadde målt med gps 219 Når du ser at Gaute har en 320i Coupé og sier han har målt 219km/t med GPS burde du kanskje legge sammen 2 og 2 og få... Gaute? Hehe. Hvis du ser helt oppe til venstre hjørne i Fahrfreude, så står det også hvem som har skrevet teksten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now