Gå til innhold

Toppfart på e36 320


jcvold
 Share

Anbefalte innlegg

hvist du skal ha 325 motor,må du skifte drivverk og bremser og da?

Nei , det må du ikke !!! Det er helt likt !

Er 325'en helt lik 320'en utenom at 325'en har 2,5l og 192hk??

Ingen forskjell ellers??

trenger ikke skifte noe som helst etter som jeg har hørt..bare slenge motor`n nedi og begynne og kjøre :)

bremsene er like men girkassa er det vel en litt annen utveksling på..så med en 320 kasse har man vel bedre aks men lavere toppfart?

noe sånt hvertfall :P Glad jeg har original 325 jeg..går fort til 100 og toppfarta er Alt for høy til norske veier :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvist du skal ha 325 motor,må du skifte drivverk og bremser og da?

Nei , det må du ikke !!! Det er helt likt !

Er 325'en helt lik 320'en utenom at 325'en har 2,5l og 192hk??

Ingen forskjell ellers??

utveksling på bakakkselen er anderledes da..

Men motor, driverk,bremser er godkjent for 240 hk på begge bilene.

Pluss at ingen ser forskjell på samme motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt 320 før og går helt grit nok de..men trust me..Stor forskjell på 320 og 325 både før og ikke minst etter 100km/h :wink: Bensinforbruket er utrolig nok ikke noe spesielt mer på 325..har ca 1.1 på bykjøring jeg mens 0.7 på langkjøring

men 17.000,- for bare skifte av motor var grådig dyrt! :?

Får vel legge til info her også.. 14 0000 tusen for motor + 6000 tusen for montering og 3000 i avslag da de tar min gamle motor.

Synes uansett dette er dyrt.. 6000 for 325 motor pluss 5000 for montering er mer riktig pris spør du meg.. for bare lete etter noen som kan skru og tar dette svart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får nok ikke så mye som 10k for en 14 år gammel 2,0l motor. Det er ikke så lett å selge 320 motorer :-(

325i og 320i har ofte helt like girkasser, men differensialen er forskjellig og drivakslene. Det er noe sterkere drivaksler på 325i. Noen mener at det går fint uten å bytte dette, men andre mener at diff'en vil ryke hvis man bytter til 325i motor. Jeg har aldri prøvd, og vil derfor ikke gjette......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om folk med 325i-motor i 320i uten problemer, og folk med 320i mosselman turbokit uten problemer med drivverket (ca. 205hk og en del Nm). Tar man litt hensyn til drivverket går det nok bra.. men går du inn for å kjøre hardt klarer du sikkert ta drivverket med original 320i-motor også... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om folk med 325i-motor i 320i uten problemer, og folk med 320i mosselman turbokit uten problemer med drivverket (ca. 205hk og en del Nm). Tar man litt hensyn til drivverket går det nok bra.. men går du inn for å kjøre hardt klarer du sikkert ta drivverket med original 320i-motor også... :o

Drivverket til gaute holder enda! og tror ikkje han er den som er så snill med bilen sinn når han er på bana!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drivverket til gaute holder enda! og tror ikkje han er den som er så snill med bilen sinn når han er på bana!!

Ja, og på min 320i gikk to kasser. ;)

Men "går inn for å kjøre hardt" var litt feil.. "går inn for å ødelegge" mente jeg egentlig. Det går fint an å drive mye verre mishandling på vanlig vei enn hva banekjøring er. Knallharde burnouts på tørr asfalt med gammel olje og kaldt drivverk er nok en god start... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drivverket til gaute holder enda! og tror ikkje han er den som er så snill med bilen sinn når han er på bana!!

Ja, og på min 320i gikk to kasser. ;)

Men "går inn for å kjøre hardt" var litt feil.. "går inn for å ødelegge" mente jeg egentlig. Det går fint an å drive mye verre mishandling på vanlig vei enn hva banekjøring er. Knallharde burnouts på tørr asfalt med gammel olje og kaldt drivverk er nok en god start... :P

Du har nok rett i det, Gunnar.

Jeg har forresten nettopp byttet diff, riktignok ikke fordi den gamle var defekt, men det var en helt klar forbedring å få på diffbremsen, så de blir nok slitt på 320i også. Jeg har forresten hørt om flere med 318i som har røket drivverket enn jeg har hørt om 320i og 325i. 318i har jo samme drivverk som 320i.

Konklusjon: Det er førerne som bestemmer hvor lenge drivverket skal vare???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi snakker om sperre... når skal den egentlig sperre?

Jeg har dratt isbilen til et sted mellom 6500 og 7000 uten at den sperrer (ikke 5. gir nei!), noe mer tør jeg ikke :mrgreen: Mente jeg leste 6250 engang?

Jeg har jo lik motor som du har og opplever også at turtelleren nærmer seg 7000 o/min før turtallssperren slår inn. Mulig det er litt misvising i turtelleren som gjør dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...