Gå til innhold

Frontsett i 91 modell e36


Anbefalte innlegg

Skal sette inn frontsett i bilen, en 316i 1991 modell. Problemet er da at det ikke er montert høytalere her original. Eneste høytalerene som er foran er 2 stk under hanskerommet. Planen min var da å sette høytalere i dørene framme. Har sett litt på deksel som er lagd, men disse er kun beregnet til 2 dørs versonen. Noen som har erfaring med montering av høytalere i døren på denne bilen? Gjerne bilder om noen har!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så noen solgte slike på qxl.no for litt siden, men er du sikker du ikke har noe i døra, alle jeg har vært borti har et lite rundt et i døra til diskant og midbass i sparkeplata, hadde et rockford frontsett i min før, spillte knallbra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så noen solgte slike på qxl.no for litt siden, men er du sikker du ikke har noe i døra, alle jeg har vært borti har et lite rundt et i døra til diskant og midbass i sparkeplata, hadde et rockford frontsett i min før, spillte knallbra.

Jepp 100% sikker! Men slike deksel hadde passet perfekt. Problemet er at disse er beregnet for biler med el. viduer.... Jeg har sveiv... :( Noen andre forslag for hvordan jeg får satt inn et frontsett i bilen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja syntes prisen er drøy jeg å, hvorfor ikke prøve å lage noe selv?

Skru av dørpanelet, kjøp/lån modelleire, form til slik man vil ha det utenpå panelet.

legg på glassfiber matte (biltema billig) smør på polyester( også biltema)

Et tips stikk innom en båtbygger å spør om å få litt slippmiddel, legges mellom leire og polyester.

Når Polyesteren er tør ta den av, å vips har du en negativ form, skjekk formen for feil, smør på slippmiddel, på med polyester og matte, når tørt du har et perfekt panel, etter eget design.

Høres lett ut ikke sant, har ikke prøvd det selv, men er blitt fortalt at det ikke er så vanskelig.

Man må seff sparkle/pusse evt legge fyller vist lakkering eller trekke med stoff.

Lykke til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satan det var da en stiv pris! Kunne jo laget like til deg for halve prisen! +at du hadde fått dem mere vinklet som du ville. Glassfiber er kurrant å bruke. Men det finnes litt lettere måter enn det som ble skrevet over her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satan det var da en stiv pris! Kunne jo laget like til deg for halve prisen! +at du hadde fått dem mere vinklet som du ville. Glassfiber er kurrant å bruke. Men det finnes litt lettere måter enn det som ble skrevet over her..

Så ut som du har peilling med stereo bygginga :shock:

Ganske kult med `carbonlook`n der 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satan det var da en stiv pris! Kunne jo laget like til deg for halve prisen! +at du hadde fått dem mere vinklet som du ville. Glassfiber er kurrant å bruke. Men det finnes litt lettere måter enn det som ble skrevet over her..

Kan du ikke komme med en byggeguide på en annen måtte da, står i startgropa for å lage noe, så er takknemlig for lettere metoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo `sørfe` litt på internett å sjekke der.. Har vert borti noen svenske sider med biligere modeler som er ferdig tillpasset for montering på dørsidene, har ikke funnet noe til BMW, kun til di svenske volvoene...

Hvis du letter finner du nok noe tipper jeg :)

Har du sjekket på MDS.se :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...