Kjell Rune Skrevet Mai 2, 2005 Skrevet Mai 2, 2005 vist du setter inn turbo sett istede for kompressor så er d enklere og bytte ut komponenter når du vil ha enda mere power... for tro meg d vil du tror ikke d koster så masse og bygge turbo på bilen som og få noen til og montere kompressor, vertfall ikke etter d jeg har hørt da.
DaggEn Skrevet Mai 2, 2005 Forfatter Skrevet Mai 2, 2005 Men er det mulig å bare kjøpe en turbo og nødvendig tilbehør og få noen til å montere eller må/bør du kjøpe disse kit'ene som ligger i ferdige pakker på nettet?? Det jeg mener er om det er bare enkelte turbo'er som passer de enkelte bmw'er??
Kjell Rune Skrevet Mai 2, 2005 Skrevet Mai 2, 2005 d er bar og kjøpe komponenter og montere. så lenge du kjører på 0,4 i trykk eller mindre. vist ikke må du skifte stempel for og få lavere comp og da kan d fort bli gøy.
DaggEn Skrevet Mai 2, 2005 Forfatter Skrevet Mai 2, 2005 Holder det å gi jobben til en mekanikker eller må man ha noen spesiell peiling på turbo og lignende for montere noe slikt??
bimmerdude Skrevet Mai 2, 2005 Skrevet Mai 2, 2005 Jeg vil ikke anbefale kompressor. Det er alt for dyrt i forhold til det du får! Reine lureri. De gjør ingen verdens ting inni motoren. Blir som å overlade 0,4 bar med turbo men der har du mulighet til å gå videre som andre sier her. I Sverige mekker kjøper gutta en turbo for 2000 kr brukt og sveiser litt grenrør og dreier ned stempler selv så vips har de en 600 HK. Det er noe annet enn de 50 000 kr man gir for de ytterst tvilsomme 300 Hk man får med kompressor. Skal du ha 300 hester er det beste å kjøpe en M3 motor. Da blir det BMW hele veien. Slipper å mekke hele tiden som du må gjøre på ett turbo prosjekt også. Når det gjelder E36 og E46 328i så er den raskere på papiret fordi den når 100 i 2. giret. I virkeligheten tror jeg ikke den er så veldig mye raskere. Det gjelder de andre modellene også. Nyere modeller når 100 i 2. En E36 325i er derfor mye raskere enn en E46 320i. Virker også som BMW har blitt litt snillere på akselerasjons tallene. Før kunne til og med bestemora di klare å oppnå tidene som BMW oppga.
R Andersen Skrevet Mai 3, 2005 Skrevet Mai 3, 2005 Jeg vil ikke anbefale kompressor. Det er alt for dyrt i forhold til det du får! Reine lureri. De gjør ingen verdens ting inni motoren. Blir som å overlade 0,4 bar med turbo men der har du mulighet til å gå videre som andre sier her.I Sverige mekker kjøper gutta en turbo for 2000 kr brukt og sveiser litt grenrør og dreier ned stempler selv så vips har de en 600 HK. Det er noe annet enn de 50 000 kr man gir for de ytterst tvilsomme 300 Hk man får med kompressor. Skal du ha 300 hester er det beste å kjøpe en M3 motor. Da blir det BMW hele veien. Slipper å mekke hele tiden som du må gjøre på ett turbo prosjekt også. Når det gjelder E36 og E46 328i så er den raskere på papiret fordi den når 100 i 2. giret. I virkeligheten tror jeg ikke den er så veldig mye raskere. Det gjelder de andre modellene også. Nyere modeller når 100 i 2. En E36 325i er derfor mye raskere enn en E46 320i. Virker også som BMW har blitt litt snillere på akselerasjons tallene. Før kunne til og med bestemora di klare å oppnå tidene som BMW oppga. her var det mye usannheter.. det er ikke "bare" å sveise et grenrør og sette på en turbo, så har du 600 hk. jeg regner med at du mener 525 til Andreas på pure-pf. den hadde orginal motor med neddreide orginalstempler, andre dyser, intercooler, grenrør m/turbo, ordentlig sprut +++ bare sprutet koster 20000 kr. og jeg tror ikke turboen han brukte var en som han fant på skroten for ett par lapper.. ang kompressor, så regner jeg med at du snakker om ESS. har selv en 328ci med kompressor fra dem, og jeg kan love deg at det er ærlige 300 hk i den! har testet mot flere M-modeller bl.a. M-roadster og M3 E36 og E46. ble ikk frakjørt av noen av dem, og har selv hatt 2stk M3 E36, så jeg vet hvordan dem går. skal du ha 500-600 turbohester, så er ikke det "gratis" og holdbarheten er heller ikke så bra. du må kunne skru en del og ha kontakter for å få deler og slikt billig. skal du ha en bil som starter hver dag og ikke noe problem, så er en kompressor eller M3 motor tingen. PS! det går ann å bygge videre på ett kompressor kit også..
Kjell Rune Skrevet Mai 3, 2005 Skrevet Mai 3, 2005 jeg tror jeg ville klasket nedi en m3 motor jeg ass. med tanke på kosnadene her vist d er en liten ting i systemet ditt. d er holdbart og kan kjøres hardt og lenge og tåler d. m motorene er helt sinnsyke og funker som bare pokkern. chip og konfilter og slikt på en m3 gjør stor forskjell og synest jeg da.
Custom Edition Skrevet Mai 3, 2005 Skrevet Mai 3, 2005 Jeg vil ikke anbefale kompressor. Det er alt for dyrt i forhold til det du får! Reine lureri. De gjør ingen verdens ting inni motoren. Blir som å overlade 0,4 bar med turbo men der har du mulighet til å gå videre som andre sier her.I Sverige mekker kjøper gutta en turbo for 2000 kr brukt og sveiser litt grenrør og dreier ned stempler selv så vips har de en 600 HK. Det er noe annet enn de 50 000 kr man gir for de ytterst tvilsomme 300 Hk man får med kompressor. Skal du ha 300 hester er det beste å kjøpe en M3 motor. Da blir det BMW hele veien. Slipper å mekke hele tiden som du må gjøre på ett turbo prosjekt også. Når det gjelder E36 og E46 328i så er den raskere på papiret fordi den når 100 i 2. giret. I virkeligheten tror jeg ikke den er så veldig mye raskere. Det gjelder de andre modellene også. Nyere modeller når 100 i 2. En E36 325i er derfor mye raskere enn en E46 320i. Virker også som BMW har blitt litt snillere på akselerasjons tallene. Før kunne til og med bestemora di klare å oppnå tidene som BMW oppga. 50.000,- for kompressor...? var vel Litt og ta i...men er som R Andersen sier...det er ærlige hester og det funker!
DaggEn Skrevet Mai 3, 2005 Forfatter Skrevet Mai 3, 2005 Men en m3- motor er vel ikkje så veldig lett å få tak i her til lands vel?? Må vel til tyskland å kjøpe noe slikt eller? Blir det ikke dyrt med motorbytt istedenfor turbo eller kompressor?
Gunnar Skrevet Mai 3, 2005 Skrevet Mai 3, 2005 Jeg vil ikke anbefale kompressor. Det er alt for dyrt i forhold til det du får! Reine lureri. De gjør ingen verdens ting inni motoren. Blir som å overlade 0,4 bar med turbo men der har du mulighet til å gå videre som andre sier her.I Sverige mekker kjøper gutta en turbo for 2000 kr brukt og sveiser litt grenrør og dreier ned stempler selv så vips har de en 600 HK. Det er noe annet enn de 50 000 kr man gir for de ytterst tvilsomme 300 Hk man får med kompressor. Skal du ha 300 hester er det beste å kjøpe en M3 motor. Da blir det BMW hele veien. Slipper å mekke hele tiden som du må gjøre på ett turbo prosjekt også. Når det gjelder E36 og E46 328i så er den raskere på papiret fordi den når 100 i 2. giret. I virkeligheten tror jeg ikke den er så veldig mye raskere. Det gjelder de andre modellene også. Nyere modeller når 100 i 2. En E36 325i er derfor mye raskere enn en E46 320i. Virker også som BMW har blitt litt snillere på akselerasjons tallene. Før kunne til og med bestemora di klare å oppnå tidene som BMW oppga. her var det mye usannheter.. det er ikke "bare" å sveise et grenrør og sette på en turbo, så har du 600 hk. jeg regner med at du mener 525 til Andreas på pure-pf. den hadde orginal motor med neddreide orginalstempler, andre dyser, intercooler, grenrør m/turbo, ordentlig sprut +++ bare sprutet koster 20000 kr. og jeg tror ikke turboen han brukte var en som han fant på skroten for ett par lapper.. Stemmer det! Orket ikke begynne engang i går... men får svare bimmerdude nå da: Et kompressorkit er ikke dyrere enn et turbokit (f.eks. fra Mosselman, etc.) som gir samme effekt, så å sammenligne kompressorkit med turbo-hjemmemekk og si at man får mer hk per krone med turbo blir bare bullshit. Og ja, det er folk i Sverige som turbokonverterer biler "lett" og "billig", men sammenlign timene de bruker med timene som er inkludert i prisen hos ESS, så tror jeg neppe turbokonverteringen er så mye billigere for en som ikke kan skru selv ("... sveiser litt grenrør og dreier ned stempler selv og vips.." .. bare å få sveiset et bra grenrør kan koste deg 5-10k). Og kan man skru selv kan man da montere kompressor også, til tilsvarende penge. At man ikke har mulighet til å gå videre med kompressor er jo også bare bullshit. Har jo et godt eksempel i en dagligdags bil som har gått en god stund med kompressor og høy effekt nå, E38 740ia-en til Bang (solgt nå): Det er en ESS-konvertert bil med "oppjustert" effekt: 510hk/650nm, 319km/t målt på GPS. Og at man hele tiden må mekke på et turbo (eller kompressorbygge for den saks skyld) blir også en sannhet med modifikasjoner. Turbokonverte motorer kan fint holde bra uten store modifikasjoner så lenge man holder seg innenfor fornuftig ladetrykksnivå. Kjenner til flere som har kjørt med turbo i lang tid uten problemer. Selvfølgelig blir det mer risikabelt enn en M3-motor, men så ille som du vil ha det til trenger det ikke være.
DaggEn Skrevet Mai 3, 2005 Forfatter Skrevet Mai 3, 2005 Oki, ser at det er en del delte meninger her ja.. Viss jeg sier jeg vil bruke ca 40000kr på dette. Hva bør jeg gjøre da??
R Andersen Skrevet Mai 3, 2005 Skrevet Mai 3, 2005 gunnar: jeg sier ikke at det må bli mye mekking med 500-600 hk, men med hjemmemekking, så kan det fort bli det.. bygger man ordentlig, så kan det holde i mange år/km. fikk en mail fra Bäckis fra pure-pf i dag ang turbotrimming av min M3 E30. for å få 450-500 ærlige og holdbare hk, så ville det koste kr 80000,- bare i deler.. jeg må også overhale hele motor`n og jeg har heller ikke tatt med alle timer det vil ta å bygge motor`n... det koster å ha det gøy!!
shv Skrevet Mai 3, 2005 Skrevet Mai 3, 2005 Det er en del M3 motorer i Sverige, sjekk www.autopower.se sine salgssider. Har selv handlet motor, understell++ der. Priser på +- SEK 20.000 er "normalt" for en S50B30 med +- 120000 km på telleren, inkludert ledningsnett/hjerne, og helst gir. PS! Du bør kanskje oppgradere understell/akslinger også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå