DaggEn Posted May 2, 2005 Share Posted May 2, 2005 Jeg skal til sommeren oppgradere bilen min (e36 325i) med mer gamp Lurer på hva som gir mest for pengene og kjøregleden: Turbo, Kompressor eller bytte til større motor? Kom gjerne med priser og effektøkning og slikt.. Takker for alle svar.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
R Andersen Posted May 2, 2005 Share Posted May 2, 2005 kompressor: ESS turbo: pure-pf.com det spørs jo hvor du skal legge lista da? er du fornøyd med ca 300hk, så ville jeg ha valgt en M3 motor. skal du ha mer enn 300, så ville jeg satset på turbo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marius paulsen Posted May 2, 2005 Share Posted May 2, 2005 et firma som heter enem i sverge har kompressorsett til m50/m52 motorer. passer vist e34/e36 fra 1992-1998! kompressoren skal vist gi 35% extra! pris 32000 svenske kroner+montering! synes ikke det var ille! sitter faktisk å lurer på om jeg skal invistere i dette til min bil men jeg vet ikke om automaten greier med den extra kraften! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Posted May 2, 2005 Share Posted May 2, 2005 Hva med å bytte til en E46 328i...0-100 Km/t på 7,0 sekunder og en topphastighet på 240 Km/t ? ...det hele for en relativt rimelig penge og en mye bedre bil med på kjøpet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marius paulsen Posted May 2, 2005 Share Posted May 2, 2005 bedre bil? kaskje å kjøre men den er jo full av feil! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Posted May 2, 2005 Share Posted May 2, 2005 bedre bil? kaskje å kjøre men den er jo full av feil! Hmmm...i forhold til en 1992 E36 er f.eks en 2000 E46 knapt så full med feil. Saken er at BMW i forbindelse med E46 retter de kjente feilene på forstillingen på garantien og/eller goodwill...ellers er det feil i småtingsavdelingen når det gjelder E46 og knapt så alvorlige. Jeg tror ikke at en 13 år gammel E36 er ikke objektet jeg ville ha plassert flere penger i for å si det slik..."no offence" DaggEn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaggEn Posted May 2, 2005 Author Share Posted May 2, 2005 Hva med å bytte til en E46 328i...0-100 Km/t på 7,0 sekunder og en topphastighet på 240 Km/t ? ...det hele for en relativt rimelig penge og en mye bedre bil med på kjøpet. Jeg bryr meg for tiden mest om at bilen går fort E46 328i går jo ikke så merkbart bedre enn en e36 325i.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Custom Edition Posted May 2, 2005 Share Posted May 2, 2005 Kompressorsett fra ESS m/Vortech kompressor, større dyser og chip så skal jeg love deg det vil funke som faen 300++hk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Posted May 2, 2005 Share Posted May 2, 2005 Hva med å bytte til en E46 328i...0-100 Km/t på 7,0 sekunder og en topphastighet på 240 Km/t ? ...det hele for en relativt rimelig penge og en mye bedre bil med på kjøpet. Jeg bryr meg for tiden mest om at bilen går fort E46 328i går jo ikke så merkbart bedre enn en e36 325i.. Du tenker sikkert på E36 328i, men faktum er at E46 328i går betydelig bedre enn E36 325i. F.eks er forskjellen mellom disse to modellene i relativ forstand større enn forskjellen mellom E36 325i og E46 320i med M54B22 motor. Utviklingen går heldigvis fremover. E46 320i med den nevnte motoren klarer 0-100 Km/t på 8,3 sekunder og toppfarten er 226 Km/t...altså er E46 320i 0,3 sekunder tregere 0-100 Km/t og har akademiske 7 Km/t lavere topphastighet enn E36 325i. E46 328i er 1,0 sekund hurtigere 0-100 Km/t enn E36 325i og den har knapt 7 Km/t høyere topphastighet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaggEn Posted May 2, 2005 Author Share Posted May 2, 2005 Men uansett så skal d bli 0-100 på hvertfall under 6,5 sek viss jeg skal begynne å bli fornøyd. Bilen min er veldig godt holdt og har bare godt 151 000km på 13år så skal nok holde noen år til skulle man tro.. Et ønske hadde vært 250hk++.. Men tror sverige er stedet der det er litt billigere og dermed mer attraktivt for meg å utføre en effektøkning.. ELLER?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
skillbill Posted May 2, 2005 Share Posted May 2, 2005 Men uansett så skal d bli 0-100 på hvertfall under 6,5 sek viss jeg skal begynne å bli fornøyd.Bilen min er veldig godt holdt og har bare godt 151 000km på 13år så skal nok holde noen år til skulle man tro.. Et ønske hadde vært 250hk++.. Men tror sverige er stedet der det er litt billigere og dermed mer attraktivt for meg å utføre en effektøkning.. w0w! kun gått 151k på 13 år, hehe..min har gått 145-150k nå, hvis jeg husker riktig, og det er en 2000mod e46 316i, altså 4-5år gammel..den stod på 117k da jeg fikk den i sep04, siden da til nå har jeg visst kjørt 28-32/33k km..HUFF! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Custom Edition Posted May 2, 2005 Share Posted May 2, 2005 min har trillet 159.000 på 13år og Godt tatt vare på Men har hatt en E36 320 som hadde gått 220.000km å den var god som gull den også Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaggEn Posted May 2, 2005 Author Share Posted May 2, 2005 Kompressorsett fra ESS m/Vortech kompressor, større dyser og chip så skal jeg love deg det vil funke som faen 300++hk Men hvilken andre deler bør byttes med en så stor effektøkning som 108hk++ ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Rune Posted May 2, 2005 Share Posted May 2, 2005 jeg er mer for turbo jeg ass. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaggEn Posted May 2, 2005 Author Share Posted May 2, 2005 jeg er mer for turbo jeg ass. Jeg har ikke så mye peiling på hva forskjellen er så kansje du kan forklare meg d??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now