Gå til innhold

Bruker dere og ALT for mye penger på bil ? :)


Peoplez
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Oj, penger og bil..tør ikkje tenke på det engang..siste bilen er jo betydeligt påkostet og de har blitt noen lapper på de andre også kan du si.. :D Koster å vera kar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnet sammen kvitteringene i sted. 45 000 kr siden August i fjor! :shock:

Og bilen var ganske fin når jeg fikk den ;) Men, koster hvis man vil ha den perfekt. Ga 88 000 kr for den når jeg kjøpte den. Lurer på hvor mye jeg får nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnet sammen kvitteringene i sted. 45 000 kr siden August i fjor! :shock:

Og bilen var ganske fin når jeg fikk den ;) Men, koster hvis man vil ha den perfekt. Ga 88 000 kr for den når jeg kjøpte den. Lurer på hvor mye jeg får nå?

Penger brukt på styling etc. er vel omtrent like mye verd som den bensinen du har brukt opp i samme tidsrom. Det smarteste er antageligvis å selge bilen i så nær originalstand som mulig og selge alle dyre plastikdeler separat. Men man vil jo uansett gå i minus når det gjelder bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnet sammen kvitteringene i sted. 45 000 kr siden August i fjor! :shock:

Og bilen var ganske fin når jeg fikk den ;) Men, koster hvis man vil ha den perfekt. Ga 88 000 kr for den når jeg kjøpte den. Lurer på hvor mye jeg får nå?

Penger brukt på styling etc. er vel omtrent like mye verd som den bensinen du har brukt opp i samme tidsrom. Det smarteste er antageligvis å selge bilen i så nær originalstand som mulig og selge alle dyre plastikdeler separat. Men man vil jo uansett gå i minus når det gjelder bil.

aldri solgt en bil med minus jeg hvertfall..har ikke tenkt og begynne med det heller :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnet sammen kvitteringene i sted. 45 000 kr siden August i fjor! :shock:

Og bilen var ganske fin når jeg fikk den ;) Men, koster hvis man vil ha den perfekt. Ga 88 000 kr for den når jeg kjøpte den. Lurer på hvor mye jeg får nå?

Penger brukt på styling etc. er vel omtrent like mye verd som den bensinen du har brukt opp i samme tidsrom. Det smarteste er antageligvis å selge bilen i så nær originalstand som mulig og selge alle dyre plastikdeler separat. Men man vil jo uansett gå i minus når det gjelder bil.

Nå har jeg ikke brukt så mye penger på "dyre plastdeler". Mest på å gjøre den i nærmest perfekt stand. Ja, jeg er fullt klar over at styling ikke trekker mye opp i pris. Selv om jeg ikke har så mye av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har absolutt inntrykk av at de bilene som har mye styling ligger mye høyere i pris jeg da. Og jeg går gjennom finn.no og autodb.no hver eneste dag.

Å bruke penger på bil er utrolig dårlig invistering. Å bruke penger på leilighet/eiendom er som å putte pengene i banken. Man får de igjen når man selger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har absolutt inntrykk av at de bilene som har mye styling ligger mye høyere i pris jeg da. Og jeg går gjennom finn.no og autodb.no hver eneste dag.

Å bruke penger på bil er utrolig dårlig invistering. Å bruke penger på leilighet/eiendom er som å putte pengene i banken. Man får de igjen når man selger.

kunne ikke sagt det bedre, men uansett man blir nesten kjøpeavhengig av ting til bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk bare 100 k i forrsikrings erstatning på bilen min og det betyr at eg har tapt ca 30000 på 1 år! kjipt men thats life!

åååååååååååååååååååååå savner bilen min så sårt off det er helt jævli, kjørte kompissen sin 325 hin dagen og da blei eg bare enda mer deprimert etterpå :cry::cry::cry::cry::cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnet sammen kvitteringene i sted. 45 000 kr siden August i fjor! :shock:

Og bilen var ganske fin når jeg fikk den ;) Men, koster hvis man vil ha den perfekt. Ga 88 000 kr for den når jeg kjøpte den. Lurer på hvor mye jeg får nå?

Penger brukt på styling etc. er vel omtrent like mye verd som den bensinen du har brukt opp i samme tidsrom. Det smarteste er antageligvis å selge bilen i så nær originalstand som mulig og selge alle dyre plastikdeler separat. Men man vil jo uansett gå i minus når det gjelder bil.

aldri solgt en bil med minus jeg hvertfall..har ikke tenkt og begynne med det heller :wink:

Det er klart at finner man den rette personen som faller hodestups pladask for bilen, så kan man dra inn noen lapper ekstra. Men ingen rasjonelle mennesker gir 50k ekstra for en 13 år gammel bil, samme hvor mye den er stylet og fikset på. En middelaldrende bruktbil vil som regel alltid ha en begrenset verdi. Skal verdien på bilen evt. stige så må det i såfall forutsette lav km og at selve bilen er temmelig strøken i utgangspunktet under alle ettermonterte greier. Og det vil jo sjelden være tilfelle på en såpass gammel bil. Men jeg vet jo at det finnes en haug med mindre rasjonelle bilkjøpere der ute. :roll:

Andre unntak er jo hvis bilen er veteran eller veldig unik på en eller annen slags måte. Da kan man sikkert tjene en neve $. Men da spørs det jo også hvor høy pris vil sette på den _tiden_ man har brukt på bilen i tillegg til alle delene man evt. må kjøpe. Har man brukt 4 år på å pusse på en bil til kr 100.000,-, uten å kjøpe nye deler til den, for så å selge den for 10.000 mer enn man kjøpte den for, så har man jo i realiteten ikke tjent penger på den. De 100.000 kronene kunne man f.eks i stedet hatt stående i banken med 2,5% rente og fått mer penger igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk bare 100 k i forrsikrings erstatning på bilen min og det betyr at eg har tapt ca 30000 på 1 år! kjipt men thats life!

åååååååååååååååååååååå savner bilen min så sårt off det er helt jævli, kjørte kompissen sin 325 hin dagen og da blei eg bare enda mer deprimert etterpå :cry::cry::cry::cry::cry:

Stakkars.... :(

Du skal ikke prøve å finne deg en ny bil å bli gla i da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...