Gå til innhold

Laptoppen min piper: garanti?


Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

Låner min mors nye laptopp fra tid til annen. Den er nesten helt ny (et par mnd gammel) og er en Packard Bell Easynote 1283. Problemet er at den lager en høyfrekvent kvitrelyd. Skikkelig irriterende.

Lyden blir en litt annen nå jeg bruker "Musa". Min gamle laptop lager ikke slike lyder engang. Bør jeg ta Pcen tilbake og sjekke tilstanden??

God Natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør nok la noen som har peiling høre på den. Høyfrekvent metallisk lyd er ofte harddisk. I så fall bør du ta backup av den og levere den inn for å få ny. Vær oppmerksom på at jeg sier du må ta backup fordi teknikerene aldri gjør slikt. De bytter bare disk og kjører en restore, slik at du mister alt som var der fra før.

Andre ting som kan lage høyfrekvent lyd er vifter og i noen tilfeller høyttalerne (da vil du som regel høre at det er derfra..). Uansett bør du få sjekket om det er en lyd som skal være der eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner min mors nye laptopp fra tid til annen. Den er nesten helt ny (et par mnd gammel) og er en Packard Bell Easynote 1283. Problemet er at den lager en høyfrekvent kvitrelyd. Skikkelig irriterende.

Lyden blir en litt annen nå jeg bruker "Musa". Min gamle laptop lager ikke slike lyder engang. Bør jeg ta Pcen tilbake og sjekke tilstanden??

God Natt.

Ta den med dit hvor den er kjøpt, du har fortsatt garanti på denne..... vær bare obs på at sånt kan ta litt tid å fikse, ikke selve jobben, men ja... sånne rep. firmaer kan være litt sløve....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...