Gå til innhold

BMW-dagene på Rudskogen?


Divine
 Share

Anbefalte innlegg

Det er kjøring lørdag og søndag? Ikke fredag?

Hadde vært moro å prøve seg på banen, selv med den treigingen min, men det er vel heller urealistisk at det skjer.

Er det slik at venstre fremdekk er helt borte etter noen få runder på Rudskogen med en tung bil? Får vel satse på å bli med på familiekjøringen hvis jeg er til stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjøring lørdag og søndag? Ikke fredag?

Hadde vært moro å prøve seg på banen, selv med den treigingen min, men det er vel heller urealistisk at det skjer.

Er det slik at venstre fremdekk er helt borte etter noen få runder på Rudskogen med en tung bil? Får vel satse på å bli med på familiekjøringen hvis jeg er til stede.

venstre framdekk blir ekstra slitt ja, men det blir ikke helt borte etter noen få runder. kjør 5-6 runder av gangen, og dekkene vil ikke slite seg så fort ut. var å kjørte på karlskoga i helga, og det er også en bane som tærer ekstra på venstre framdekk. kjørte 2 omganger av 10-15 runder, og dekkene hadde ingen anntydninger til slitasje.

nå skal det nevnes at det regnet, og det sparte nok dekkene en god del..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjøring lørdag og søndag? Ikke fredag?
Stemmer det.
Er det slik at venstre fremdekk er helt borte etter noen få runder på Rudskogen med en tung bil? Får vel satse på å bli med på familiekjøringen hvis jeg er til stede.
Hvis du holder deg til å kjøre max 6-7 runder om gangen, og det ikke er alt for varmt, vil du ikke merke dekkslitasjen noe særlig. Hvis det derimot er veldig varmt, og du kjører maks, kan du kanskje se det litt på dekket. Men det "forsvinner" jo uansett ikke.

Hva slags dekk har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banekjøring hmmm, må kjøpe hjelm da? :P

Må nok det ja. Eller leie på banen, hvis det går..

Hva slags dekk har du?

Marangoni Zeta Linea i 235/40-18".

Er egentlig godt fornøyd med de, de støyer ikke og sitter bra både på vått og tørt, men er litt usikker på holdbarheten. Det gikk en smule hardt for seg her om dagen, og da kunne jeg faktisk se slitasjen på ytterkantene etterpå, med 40psi dekktrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også legge til at de faktisk er såpass myke at det sitter fast steiner i de selv uten at de har blitt varmkjørt.

Menmen, bilen må uansett i akseptabel stand før banekjøring er aktuelt. EU-kontroll torsdag om en uke, så får vi se hvordan det går. Vet jeg får 2er på håndbrekket, så jeg leverer den bare inn for å se hva annet jeg må ordne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også legge til at de faktisk er såpass myke at det sitter fast steiner i de selv uten at de har blitt varmkjørt.

Menmen, bilen må uansett i akseptabel stand før banekjøring er aktuelt. EU-kontroll torsdag om en uke, så får vi se hvordan det går. Vet jeg får 2er på håndbrekket, så jeg leverer den bare inn for å se hva annet jeg må ordne.

hva er galt med håndbrekket?

hvis det bare trengs å strammes, så er jo det en smal sak. da slipper du jo evt etterkontroll (ca 200kr).

tror dessverre de maranghoni dekkene slites fort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er galt med håndbrekket?

hvis det bare trengs å strammes, så er jo det en smal sak. da slipper du jo evt etterkontroll (ca 200kr).

Er usikker. Det har lenge fungert på kun en side, før jeg her om dagen ble slept bort til en fyr for toppakningsbytte, stoppa der, dro til håndbrekket og gikk ut av bilen - men oida, der satte bilen i gang å trille mot bakenden på Sportagen til dama. Fikk hoppa i og stoppa den... ;) Men etter det har det ikke fungert, og etter at jeg har hatt det oppe og kjører har det kommet et par rare lyder bakfra som jeg ikke helt skjønner hva er.

tror dessverre de maranghoni dekkene slites fort..

Er det jeg er redd for, de er såpass myke og bare noen måneder gamle.. Merket slitasjen på ytterkantene ganske godt på nye Nokian-dekk etter bare 3 x 2 runder på Revebanen (med lang ventetid i mellom).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...