Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg bruker castrol 0-30w den bitte lille tikken som var der forsvant.

Den hadde ikke jeg hatt guts til å kjøre på i sommervarmen!

Skrevet

Nå er det vel ikke sommervarmt i Norges land ennå ;) Min 0W-40 går ut nå til helgen og blir erstattet med 10W-40. Så kan vamen komme...

Skrevet

BMW verkstedene bruker jo 0W-30 så så farlig kan det vel ikke være.

Skrevet

Nå er det vel ikke sommervarmt i Norges land ennå ;) Min 0W-40 går ut nå til helgen og blir erstattet med 10W-40. Så kan vamen komme...

De to oljene du nevner der er jo akkurat like tykke når de er varme. Forskjellen er når den er kald.

Skrevet

hva bmw-verkstedene bruker kan være "farlig" joh..har de på en olje bilen ikke er vant til og gå på så kan det gå galt.. hvertfall hvis de har på en tynnere olje.. Mitt tips er og bruke den samme olja og ikke drive og bytte merke og tykkelse hele tiden..

Skrevet

De får gjøre hva de vil. 30 skal jo i følge tabellene ikke brukes over 20 grader eller hva det er. Lavt er det ihvertfall. Liker ikke å gå på kanten til hva som er bra. Dessuten kommer det helt an på hvilket BMW-verksted du snakker om. De bruker forskjellige oljemerker og oljetyper. Ikke alle bruker Castrol SLX 0W-30..

De to oljene du nevner der er jo akkurat like tykke når de er varme. Forskjellen er når den er kald.

I teorien ja. Min erfaring med 0W-40 er Castrol RS (syntetisk), og den er tynnere enn vann når den blir skikkelig varm. Nesten vanskelig å få lest av peilepinnen. Slik har ingen av 10W-40 oljene jeg har hatt vært, både delsyntetiske og syntetiske (selv om del/hel ikke skal utgjøre noen forskjell... i teorien..).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...