Gå til innhold

e30 m3 vs 325 i e36

Divine
 Share

Anbefalte innlegg

e30 m3 går best.. uansett. den går jo faktisk 265km\t og d tviler jeg på att 325´n gjør. :)

Nei, nei, nei...E30 M3 med 195 HK klarer 0-100 Km/t på ca. 6,9 sekunder og har en toppfart på ca. 230 Km/t. E30 M3 med 215 HK klarer 0-100 Km/t på ca. 6,7 sekunder og har en toppfart på ca. 240 Km/t. E36 325i klarer 0-100 Km/t på 8,0 sekunder og har en toppfart på 233 Km/t. E36 er generelt konstruert for stabilitet i høye hastigheter, mens E30 er konstruert for agilitet i lavere hastigheter. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med BalleKnalle. Det er jo ikke noe skøy å kjøre fort rett frem å hvis man skal kappkjøre på "BANE" så er det jo ikke den med mest toppfart som vinner men den som sitter best i svingene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men en orginal e30 m3 gjør mer enn 230.. d kan jeg og gps´n skrive under på... :) ja 195hk ja.

Nei...en original E30 M3 med 195 HK gjør ikke mye mer enn 230 Km/t. Den har kun 3 HK mer en E36 325i (som klarer 233 Km/t) og den har også betydelig større luftmotstand. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm d var pokkern meg ikke effektanlegg eller kn filter en gang på den jeg kjørte og den ble målt til 257, ett eller annet. og d var ikke d som sto på speedometeret... hmmm merkelig. sikkert en super m3 d da. :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm d var pokkern meg ikke effektanlegg eller kn filter en gang på den jeg kjørte og den ble målt til 257, ett eller annet. og d var ikke d som sto på speedometeret... hmmm merkelig. sikkert en super m3 d da. :=)

Kanskje det var en E30 M3 Evolution III med 2,5 liters motor og 240 HK ? Den klarer 0-100 Km/t på ca. 6,0 sekunder og har en toppfart på godt og vel 250 Km/t. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det var en E30 M3 Evolution III med 2,5 liters motor og 240 HK ? Den klarer 0-100 Km/t på ca. 6,0 sekunder og har en toppfart på godt og vel 250 Km/t. :wink:

d var d som var så spesielt att d var ikke d. en helt orginal litt godt kjørt e30 m3 195hk. :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

d var d som var så spesielt att d var ikke d. en helt orginal litt godt kjørt e30 m3 195hk. :shock:

Så er det vel ganske sikkert at den umulig kan ha klart noe stort mer enn ca. 230 Km/t. Hvis du husker den originale dekkstørrelsen kan vi ved hjelp av gear/diffens utveksling finne ut hvor hurtig en E30 M3 med 195 HK rent teknisk kan gå. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

d var orginale 16" skrudde dekk med 205 45 forand og 225 40 bak synest jeg og huske. :)

Hvis jeg kalkulerer med f.eks 205/50-16 dekk, 1,00 utveksling i 5. gear, 3,25 utveksling i differensialen og maksimalt ant. rpm på 7000...har E30 M3 med 195 HK en teoretisk toppfart på 231,6 Km/t. På et eller annet tidspunkt vil imidlertid luftmotstanden begrense topphastigheten ytterligere da faktoren for å overvinne luftmotstanden er eksponensiel. Topphastigheten er iht. Ove Kvam´s "Car calculator" - selvfølgelig uten ansvar for ham. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...