Gå til innhold

Å holde fingrene av fatet... (17" BBS CH stjålet)

Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

... er visst faen ikke lett! :roll:

Kom nettopp hjem fra dama, og så en av bilene her utenfor studentboligene stå på fire Leca-blokker. Det er to BMWer her, min og en annen identisk bil, bare lyseblå. Den har, frem til i natt, vært skodd med fire flotte 17" BBS CH. De har i løpet av natten altså blitt byttet ut med fire "lekre" Leca-blokker. I samme slengen har de knukket det høyre festet til bakre stabstag. Forbanna idioter som ikke kan forskjellen på mitt og ditt!

Blir utrolig provosert, og er samtidig utrolig lettet for at bilen min ikke stod her i natt. De tok de største felgene som var her.. altså 17". Hadde min vært her er jeg stygt redd den også kunne blitt gjenfunnet på Leca-blokker. Er bare to uker siden begge skiltene ble stjålet på Golfen til han ene jeg bor med, og tidligere ble det tatt et anlegg fra en annen Golf.

Liker utrolig dårlig å stå parkert her nå. Min har riktignok alarm, men vurderer å dra til Sem (E18 Motorsenter) for å kjøpe låsebolter *nå*... :?

Men ja, ser dere fire stykk 17" BBS CH til salgs eller noen som akkurat har fått seg nye felger kan dere jo skrike ut! De passer BMW 5/6/7/8-serie.

bbs_ch.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så her jeg bestilt denne:

http://www.megabillig.com/index.php?pag ... at2=1&id=8

Hjelper desverre utrolig lite når det gjelder felger, for den har jo ikke jekke/nivå-sensor.

Originalt er det samme problemet med Defa-alarmen min, men Defa har heldigvis en modul som de kaller "bevegelsessensor" til 1000 schpenn. Den detekterer nivåforandringer og slår ut selv når noen forsøker å stjele felgene. :)

Men fysiske hindringer er tingen - låsebolter må på i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jekkealarm og låsebolter stopper ikke dem som virkelig vil ha felgene, fører egentlig bare til at bilen din blir mer herpa under forsøket. Men det skremmer jo vekk en del. Ta å hiv opp et lite hells angels klister i ruta eller noe, det virker som faen. Vet om en som dreit seg godt ut på det. Idioten stjal felgene til lederen for hells angels her i stavanger/rogaland. Han fikk et rent helvette etterpå.

Men Gunnar, skal være glad tyvene er så snille å hiver blokker under. Hørt om den del folk som har kommet tilbake til bilen sin der den står rett på bremseskivene...

Parker bilen på et godt oppløst sted med mye trafikk.. riv opp et skilt der det står at området er overvåka med kamera. så kjøper du bare et slikt fake kamera på biltema for en 100-lapp. Hjelper sikkert en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er å bli frarobbet fire felger, bilen sto ihvertfall igjen! Mor og fars e39 520iA ble tatt i fjor høst og det ble sinnsykt mye stress! Man har jo bare leiebil for så og så lenge, men hva skal man gjøre til oppgjøret fra forsikringsselskapet kommer? De er vel ikke kjent for å være kjappet i ligaen?

Bilen er vekke den... Det samme er de nydelige 17" Rondell-felgene som sto på. Hadde de bare tatt den med stålfelger og hjulkapsler. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hadde de tatt bilen kunne man vært glad det ikke var huset som brant opp!

Poenget var jo ikke at han ble frarobbet de helt store summene, men det er så pokkers unødvendig. En pils eller en bil, det er fortsatt noen som eier den.

Menmen.. Satte akkurat i låsebolter på mine felger. Får håpe det bidrar til at bilen får stå i fred. Så det var 300,- for å bytte ut fire velfungerende bolter... :roll:

Og joda, greit nok at de satte den på leca-blokker, men den stod jo nedpå med navene, og på den ene siden hadde de bomma og klarte å knekke festestaget til stabilisatorstaget. Masse unødvendig stress, pluss at han har 4.000,- i egenandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kjøpe en kraftig lampe (min er på 150W) med bevegelsessensor, montere et kraftig gitter foran glasset (så det ikke bare er å kaste en sten på lampen) og koble sensoren til et videokamera (altså av/på) ? Husk å sette opp advarsel/info om videoovervåking...i Danmark er det ok så lenge overvåkingen kun er på egen eiendom/tomt. Ingen banditter (les: amatører) med respekt for seg selv står midt i glaninga og avmonterer 4 hjul... :twisted:

Lampe.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...