Gå til innhold

Hjelp, søsteren min vil kjøpe Passat!!


mhane
 Share

Anbefalte innlegg

Søsteren min er på utkikk etter bil nummer 2.

Har prøved i det lengste å overbevise om at BMW er tingen, feks 318tds touring. Men nå ser det ut som om valget heller mot en 1996 passat 1,9tdi stv som har gått 170'km til kroner 99000. :twisted:

Er det noen som kjenner til denne modellen, mye problemer eller lignende. Trenger hardtslående argumenter, eller er dette en grei bil til en grei pris?

Kunne ha skrevet dette inn på et vag forum, men da ville jeg jo bare fått argumenter for kjøp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

96mod? er ikke det det gamle karroseriet da..? :? mener det kom i 97 det "nye"..

uansett..ikke noe godt kjøp.. onkel har en 97mod 1,9tdi og det er ikke annet enn problemer med den da det var den første modellen av det karroseriet bla bla bla.. mye slit og dyre deler.. Går som et dass å..hvertfall i forhold til 318tds som er en drøm og kjøre i forhold..

finn en eller annen forhandler som har en tds og lån den og ha med søstra di en tur så kanskje hun kommer på "normale" tanker og velger den rette tyske bilen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

96mod? er ikke det det gamle karroseriet da..? :? mener det kom i 97 det "nye"..

finn en eller annen forhandler som har en tds og lån den og ha med søstra di en tur så kanskje hun kommer på "normale" tanker og velger den rette tyske bilen :lol:

Ja det er det gamle karroseriet.

Godt forslag forresten, men det er bare at jeg for tiden befinner meg i Bergen og hun bor i Moelv.... :?

Har hørt om en del problemer med passat men forstår at det for det meste dreier seg om 97 modellene og nyere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slik en (96mod 2.0i bensin stv) Dette er ikke noen kjøremaskin, men en FAMILIE"bil". Det er sinnsykt god plass i både frem og baksete pluss et DIGERT lasterom.

Eneste minus jeg kommer på bortsett fra at det er en drit-kjedelig bil på alle måter er dørlåsene på vinteren. Har enda ikke snakket med noen som ikke står hele vinteren å banner på disse.

99000 var nok en litt vel høy pris!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

96 mod er av det gamle karroseriet ja! Sats heller på en fra 98 og fremover tid da det var mye problemer med 97mod.

Her har du en som virker kurant på papiret...

http://www.finn.no/finn/car/object;pdc= ... 7623&pos=7

Ja det var faktisk bare 20' opp i pris for en 2 år nyere bil som har gått mye mindre, men det er fremdeles en Passat :D

Men det er kanskje argument godt nok for å hindre kjøp 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min er på utkikk etter bil nummer 2.

Har prøved i det lengste å overbevise om at BMW er tingen, feks 318tds touring. Men nå ser det ut som om valget heller mot en 1996 passat 1,9tdi stv som har gått 170'km til kroner 99000. :twisted:

Er det noen som kjenner til denne modellen, mye problemer eller lignende. Trenger hardtslående argumenter, eller er dette en grei bil til en grei pris?

Kunne ha skrevet dette inn på et vag forum, men da ville jeg jo bare fått argumenter for kjøp :)

Så søsteren din skal kjøpe seg et problem sier du? :P

Passat er ikke noe bra valg hvis man ikke har mye penger å bruke på unødvendige reperasjoner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min er på utkikk etter bil nummer 2.

Har prøved i det lengste å overbevise om at BMW er tingen, feks 318tds touring. Men nå ser det ut som om valget heller mot en 1996 passat 1,9tdi stv som har gått 170'km til kroner 99000. :twisted:

Er det noen som kjenner til denne modellen, mye problemer eller lignende. Trenger hardtslående argumenter, eller er dette en grei bil til en grei pris?

Kunne ha skrevet dette inn på et vag forum, men da ville jeg jo bare fått argumenter for kjøp :)

Så søsteren din skal kjøpe seg et problem sier du? :P

Passat er ikke noe bra valg hvis man ikke har mye penger å bruke på unødvendige reperasjoner..

Eksempler og argumenter mottas med stor takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff... Bare vis henne bilder av BMW`ene så kjøper hun nok dem ;)

Vær glad det ikke er like ille som med søstern min... Hun kjøpte seg en Vectra :(

:lol:

Faderen har omega. Er en grunn til at jeg ikke har kjøpt opel ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksempler og argumenter mottas med stor takk :)

Vi har vag i familien og er som regel mye tull og tøys med de. Foredrene mine har en golf 97 mod som har gjennomgått mye større reperasjoner som er typiske problemer for vag. hehe :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo desverre ikke skryte av at BMW er så problemfrie biler akkurat. Ikke så billige å reparere heller.

1,9 TDI motoren er jo super. Ikke mange motorene som klarer 0,4 på langtur og 0,6 på bykjøring. BMW sine dieseler er betydelig tørstere.. Men BMW er mere følelser enn fornuft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...