Gå til innhold

Fineste BMW


mowz
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

...eller hva med Messerschmitt 262 "Sturmvogel"...to stk. BMW "003" jetmotorer (alt. Junkers Jumo) på hver 900 kilopund...ganske sikkert 2. verdenskrig´s mest avanserte fly med en topphastighet på ca. 860 Km/t.

sturmvogel1.jpg:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes e30 m3 ser ut som den er hjemmesnekret jeg. Mye penere uten disse breddingene bak.

Form follows function vet du! :)

M3 E30 har alltid vært noe av det peneste/råeste som er blitt produsert.. Ellers så er ikke en 2002 Turbo eller en E34 M5 sedan så dumme biler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E30 M3 er definitivt på topp, og så E39, E34, E38 og nye 6-serien (E63). :D

E31 (8-serien) er fin den også, men KUN med vippelyktene NEDE! 8)

Hmmm...E31 er jo ganske cool med 6 stk. (+ 4) lys. :D

850_31big.jpg

850_28big.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eller hva med Messerschmitt 262 "Sturmvogel"...to stk. BMW "003" jetmotorer (alt. Junkers Jumo) på hver 900 kilopund...ganske sikkert 2. verdenskrig´s mest avanserte fly med en topphastighet på ca. 860 Km/t.

sturmvogel1.jpg:wink:

Problemet var jo at de første versonene tok fyr hvis du gassa på raskt under en avbrutt landing, kjip det da! :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pytt, pytt... :D ...enkelte barnesykdommer må man leve med, men hvis du tenker på at kun ca. 300 stk. kom på vingene som rene jagerfly pga. idioti fra bl.a Hitler (han dikterte at flyet skylle være et bombefly) og kraftig ødeleggelser av flyfabrikkene pga. alliert bombing fom. 1943 var det litt av en bragd å få flyet på vingene. Teknisk er det imidlertid liten tvil om at tyskerne var mellom 5-10 år forran USA og England når det gjalt utviklingen av jetfly...selvom jetmotoren faktisk er en britisk oppfinnelse fra 1930 (Frank Whittle). :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja sånn kan det gå. :D

Høres ut som du har lært leksa di når det gjelder Flyhistorie?

Nja...min bestefar var jagerflypilot og oberstløytnant i det som på 30-tallet het "Det Kongelige Norske Flyvevåben" og av en eller annen grunn har jeg helt siden barneskolen vært forelsket i de engelske flyene Spitfire og Mosquito...jeg hadde ganske mange Airfixmodeller. :D Senere i livet har flyhistorie fra 2. verdenskrig (og litt før) vært en artig hobby ved siden av bilinteressen. :D

Her har du min bestefar foran en samling norske dobbeltdekkere i 1931. :D

Bestefar.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...